וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מנהיג מחאת השחורים בפרגוסון נמצא ירוי למוות ברכב בוער

8.9.2016 / 2:20

נסיבות מותו של דארן סילס, שהוביל את ההפגנות בעיר לאחר הירצחו של צעיר לא חמוש בידי שוטר, עדיין לא ברורות. הוא הגדיר את עצמו בתור "מהפכן, שחור בלתי מתנצל ומנהיג", וסייע בהקמת תנועת "חיי השחורים חשובים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: אמהות של צעירים שחורים שנהרגו בידי שוטרים, בוועידה הדמוקרטית באוגוסט)

דארן סילס, מנהיג מחאת השחורים בפרגוסון שבמדינת מיזורי בארצות הברית, נמצא אמש (רביעי) ירוי למוות בכלי רכב בוער כשמונה קילומטרים ממזרח לעיר. מחקירת האירוע עדיין לא התברר המניע למעשה ולא נמצאו עדים שיוכלו לשפוך אור על נסיבות המוות.

סילס, בן 29 במותו, הוביל את המחאות שפרצו בפרגוסון בעקבות הירצחו של מייקל בראון, צעיר בן 18 לא חמוש ממוצא אפרו-אמריקני, שנורה על ידי שוטר לבן באוגוסט 2014. לאחר האירוע הפכה העיר פרגוסון לסמל למאבק נגד אלימות משטרתית, שהוחרף עקב החלטת חבר מושבעים שלא לתבוע את השוטר.

עוד בוואלה! NEWS:
מהומות במילווקי לאחר שצעיר נורה על ידי שוטרים: "לשחורים נמאס"
חינוך, פיצויים ושיטור: מסמך הדרישות של תנועת השחורים בארה"ב
פעילי זכויות השחורים המומים מהירי בדאלאס: "לא עודדנו אלימות"

דארן סילס מנהיג מחאת השחורים בפרגוסון ארה"ב נורה למוות, ספטמבר 2016. GettyImages
"יבינו את המשקל של מה שעשינו רק בעוד שנים". סילס/GettyImages

בעקבות המחאות בעיר נפתחה חקירה פדרלית שמצאה דפוסים של אפליה גזעית במשטרת פרגוסון והוקמה תנועת "Black Lives Matter" (חיים שחורים חשובים) בארצות הברית. "אני לא זוכר מחאה ארוכה יותר, אפקטיבית יותר או יצירתית יותר משלנו", אמר סילס בראיון לרשת MTV בחודש נובמבר 2014. "אני חושב שאנשים יבינו את המשקל של מה שעשינו רק בעוד כמה שנים מהיום". סילס הגדיר את עצמו בחשבון הטוויטר שלו בתור "איש עסקים, מהפכן, אקטיביסט, שחור לא מתנצל, אפריקני באמריקה, לוחם, מנהיג".

בחודש ינואר האחרון הכריזה משטרת פרגוסון על שינוי מדיניות מקיף, הכולל רפורמה בהכשרת השוטרים ובנהלי הפעולה, במסגרת הסכם נרחב עם משרד המשפטים האמריקני בעקבות מותו של בראון בן ה-18. ההמלצות המפורטות במסמך שאורכו 131 עמודים, נועדו לתקן את הליקויים החמורים בדוח של משרד המשפטים, שחלקם מבוססים על אפליה ועל צעדים המנוגדים לחוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully