וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי זכויות השחורים המומים מהירי בדאלאס: "לא עודדנו אלימות"

מארגני ההפגנה נגד אלימות משטרתית עדיין מתקשים לעכל כיצד האירוע הפך לזירת רצח. "עכשיו כל מי שמנסה לצייר אותנו אלימים ישתמש בסיפור הזה, שיקשה עלינו להשיג צדק", אמרו. אחרים פוחדים שהתוצאה תהיה החרפה ביחס השוטרים אליהם

עריכה: אוהד פיטר

רצח חמשת שוטרים שאירע הלילה (שישי) בדאלאס שבטקסס במהלך הפגנה נגד אלימות משטרתית כלפי אזרחים שחורים עורר סערה בקרב מארגני האירוע ופעילים לזכויות השחורים בארצות הברית. "בחלומות הכי פרועים שלנו לא חשבנו שחמישה שוטרים יהרגו במהלך המחאה", אמר ג'ף הוד, שסייע בארגון ההפגנה. לדבריו, הוא סבר כי מחאה שקטה ולא אלימה היא הדרך להביא לשינוי. "אי אפשר להביא אהבה באמצעות אלימות".

ג'סי ג'קסון, פעיל למען זכויות האזרחים בשיקגו, גינה במסיבת עיתונאים שכינס את הרצח. "אנחנו שולחים תנחומים למשפחות השוטרים שנרצחו. תקיפתם הייתה מעשה פחדני של טרור שלא הולם בשום צורה את מה שהמאבק שלנו מייצג", אמר.

לקריאה נוספת:
היורה מדאלאס: בן 25 שרצה להרוג "אנשים לבנים - בעיקר שוטרים"
אובמה על רצח השוטרים בדאלאס: "מתקפה אכזרית, מחושבת ומתועבת"
בזמן הפגנה נגד אלימות כלפי שחורים בארה"ב: 5 שוטרים נהרגו מירי צלפים

זירת רצח חמישה שוטרים בידי צלפים בעת הפגנה בדאלאס, טקסס. 8 ביולי 2016. AP
"דרשנו שינוי, אבל לא לקחת את החוק לידיים". זירת הרצח בדאלאס, היום/AP

גם פעילים בתנועה לזכויות שוטרים "Black Lives Matter" גינו את הרצח. "אף פעם לא קראנו או תמכנו באלימות או רצח שוטרים", אמרה שרלין קרותרס, פעילה בתנועה. "דרשנו שינוי בכוח שמפעילים שוטרים כלפי שחורים, אך זה לא כולל לקחת את החוק לידיים ולהרוג שוטרים". היא הסבירה כי התנועה היא אינה אלימה במהותה ורק דוחפת לשוויון ולהפסקת דיכוי השחורים.

"הירי ישפיע על התנועה שלנו", המשיכה, "כל מי שמנסה לצייר אותנו כנטולי רציונל ואלימים – ישתמש בסיפור הזה כדי להצדיק את דעתו. אבל אני יותר מודאגת מהשינוי ביחס של השוטרים והמשמר הלאומי. אני חוששת שהאירוע הזה יקשה עלינו להשיג צדק".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
הפגנה נגד אלימות משטרתית, בולטימור, אוקטובר 2015. AP
"עצוב שעוד חיים נלקחו". הפגנה למען זכויות האזרחים השחורים בארה"ב, אוקטובר 2015/AP

אקטיביסט נוסף למען זכויות השחורים בארצות הברית, מלקולם לונדון, הסכים עם דבריה של קרותרס. "התעצבתי לשמוע שחייהם של אנשים נוספים נלקחו. המדים או צבע העור לא משנים – אני חי כדי להפסיק את האלימות. כל סוגי האלימות", אמר. בעודו גינה את הרצח בדאלאס, הביע לונדון תסכול מהניסיון להאשים את תנועת "Black Lives Matter" בקריאה לאלימות ובאחריות לאירוע. "זה אבסורד", אמר, "אם טוענים שבגלל שאנחנו קוראים להכיר בנו כבני אדם, זה משתמע איכשהו כקריאה לנקמה – סימן שלא מקשיבים כראוי".

זירת רצח חמישה שוטרים בידי צלפים בעת הפגנה בדאלאס, טקסס. 8 ביולי 2016. AP
"חי כדי להפסיק את כל סוגי האלימות". דאלאס, היום/AP

הלילה נורו למוות חמישה שוטרים מירי צלפים במהלך הפגנה נגד אלימות של המשטרה כלפי אזרחים שחורים ברחבי ארצות הברית, שנערכה במרכז העיר דאלאס. שלושה חשודים במעורבות בירי נעצרו - שני גברים ואישה - והחשוד הרביעי, מייקה קסאוויר ג'ונסון, צעיר שחור בן 25, התבצר במוסך באזור כמה שעות. הוא ניהל חילופי אש עם המשטרה ולבסוף חוסל על ידי פיצוץ המכונית שבה היה באמצעות רובוט חבלני. באירוע נפצעו מירי צלפים 12 שוטרים ושני אזרחים. במסגרת חקירת המניע ונסיבות האירוע, נשלל חשד לטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully