וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חינוך, פיצויים ושיטור: מסמך הדרישות של תנועת השחורים בארה"ב

לקראת הבחירות לנשיאות עשרות ארגונים המזוהים עם "Black Lives Matter" הציגו כ-40 המלצות, להבטחת זכויותיהם של האזרחים השחורים במדינה. "אנו דורשים שינוי רדיקלי, ולא רפורמה שמרנית"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קואליציה של יותר מ-60 ארגונים המזוהים עם תנועת הזכויות האזרחיות "Black Lives Matters" בארצות הברית פרסמה אמש (שני) מסמך מקיף ובו דרישות ספציפיות לשינוי מדיניות. המסמך, שכולל שש דרישות וכ-40 המלצות, הוא הראשון מסוגו שמפרסמת התנועה, לאחר הוועידות הלאומיות של שתי המפלגות הגדולות בארצות הברית ולקראת יום השנה השני למותו של מייקל בראון בפרגוסון, מיזורי, מירי שוטר.

"אנו דורשים שינוי רדיקלי, ולא רפורמה שמרנית", הסבירה מייקלה בראון, דוברת "גוש בולטימור", אחד מהארגונים המייסדים של הקואליציה. לדבריה, "בעוד קמפיין הבחירות נמשך, המצע מספק לנו דרך התערבות, עם אג'נדה שמתנגדת לכוחם של התאגידים ושל המדינה, הזדמנות ליישם קווי מדיניות שנותנים ערך לבטיחות ולאנושיות של חיים שחורים, ואמצעי לדרוש אחריות מנציגינו הנבחרים".

עוד בוואלה! NEWS:
בשורה טובה לקלינטון: בוטלו הגבלות על מצביעים בקרוליינה הצפונית
ארה"ב: בוטלו האישומים נגד שוטרים בגין מות צעיר שחור בבולטימור
רוצח השוטרים בלואיזיאנה ביקר בדאלאס: "אפשר רק להילחם בחזרה"

מסמך המדיניות של תנועת "Black Lives Matter", 1 באוגוסט 2016. M4BL, אתר רשמי
"דרישות מדיניות למען כוח שחור, חירות וצדק"/אתר רשמי, M4BL
"התאחדנו לאור המסורת העשירה של אבותינו, על מנת לדמיין דרך חדשה קדימה, לעבר השחרור שלנו"

המסמך המקיף מחולק לשישה תחומים מרכזיים, שכל אחד מהם כולל רשימת המלצות וסקירה נרחבת של הרקע לגיבוש ההמלצות. תחת הדרישה "לסיים את המלחמה נגד השחורים", קוראת הקואליציה, בין היתר, לשינוי מקיף בהתנהלות רשויות אכיפת החוק, לבטל את עונש המוות, להפסיק את השימוש בערבות כספית או בתשלומים נלווים להליכים משפטיים, להעניק זכויות והגנה ללהט"בים שחורים, לפרק את אנשי האבטחה בבתי ספר ובאוניברסיטאות מנשקם, למנוע את הפרטת מערכת בתי הכלא ולהבטיח יחס נאות לאסירים קטינים.

במסגרת הדרישות לפיצויים, לצדק כלכלי ולהשקעה מחודשת, התנועה הציגה המלצות לפיצויים בגין אפליה, גזענות ממוסדת ועבדות, הבטחת הגישה להשכלה גבוהה, הבטחת הכנסה וביטוח בריאות אוניברסלי. כמו כן, הוצגו המלצות להשקעה נרחבת בחינוך ובמוסדות קהילתיים, יצירת מקומות עבודה, קידום זכויות עובדים ורפורמה באופן גביית המסים.

דרישה נוספת קוראת להבטיח את הגישה של אזרחי ארצות הברית השחורים לכוח פוליטי. חלק מההמלצות קוראות לצעדים מקיפים יותר, שאינם משפיעים באופן ישיר רק על האזרחים השחורים. אלו כוללות המלצה לקדם מקורות אנרגיה מתחדשים, לצמצם את תקציב הביטחון, למנוע הפרטה של קרקעות ציבוריות ושל משאבי טבע, לבטל את הסכם הסחר הטרנס-פסיפי ולקדם זכויות להט"ב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מסמך המדיניות של תנועת "Black Lives Matter", 1 באוגוסט 2016. M4BL, אתר רשמי
"ההתנגדות שלנו והמרד הגיעו למסה קריטית"/אתר רשמי, M4BL

תנועת "Black Lives Matter" החלה את פעילותה בשנת 2012, אולם זכתה להכרה לאומית ובינלאומית לפני כשנתיים, לאחר מותו של מייקל בראון בן ה-18 בפרגוסון, בידי שוטר לבן. לפני כשנה, פעילי התנועה ערכו כמה הפגנות גדולות בקליבלנד, לאחר כמה מקרים של הרג גברים ונערים שחורים בידי המשטרה. באותן הפגנות החל גיבוש המצע שפורסם אתמול.

"ההתנגדות שלנו והמרד אינם חדשים, אבל כמו בזמנים אחרים בהיסטוריה הם הגיעו למסה קריטית", נכתב במסמך המדיניות. "ההיסטוריה שלנו לימדה אותנו שאנחנו חייבים ליצור את האג'נדה שלנו, ליישם אותה ולדרוש מנציגינו להפגין אחריות ביישומה". מחברי המסמך הוסיפו: "אנחנו אנשים שחורים מכל אורחות החיים. התאחדנו לאור המסורת העשירה של אבותינו, על מנת לדמיין דרך חדשה קדימה, לעבר השחרור שלנו. אנחנו חולמים ועושים, ויודעים שהעבודה שלנו נשענת על ההיסטוריה, אך חייבת להתקדם מעבר אליה על מנת ליצור עתיד חזק, חופשי ויפה, יחד".

התנועה, שמרבית פעילותה ברשתות החברתיות ובהפגנות מקומיות, הצליחה להשפיע על השיח הציבורי בארצות הברית, וזכתה להתייחסות מגורמים רבים ברשויות, כולל הנשיא ברק אובמה, לצד ביקורת ציבורית נרחבת. דארה קופר, מ"הברית הלאומית השחורה למזון ולצדק", מסרה: "אנחנו לא נסוגים. נמשיך להתקדם ולהשיג את מה שמגיע לנו". לדבריה, "חיים שחורים נפגעים בדרכים רבות. שיטור הוא חלק גדול מזה, אבל זה גם קשור לחינוך, למזון, לזכות לאדמה. אנחנו נלחמים נגד דברים, אבל אנחנו גם צריכים להיאבק למען משהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully