וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה טובה לקלינטון: בוטלו הגבלות על מצביעים בקרוליינה הצפונית

30.7.2016 / 10:00

בית המשפט במדינה המתנדנדת פסק כי יש לבטל הגבלה בחוק שמקשה על אפרו-אמריקנים, שרובם בעד הדמוקרטים, להצביע, משום שהיא "בעלת כוונה גזענית". בעוד שקלול הסקרים מראה על שוויון בין קלינטון לטראמפ, כל קול עשוי לשנות

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(הילרי קלינטון מדברת על דונלד טראמפ כנשיא בוועידת הדמוקרטים, אתמול)

בית משפט פדרלי לערעורים בארצות הברית פסק אמש (שישי) כי יש לבטל את ההגבלה שנקבעה בחוק במדינת צפון-קרוליינה לפיה כדי להצביע בבחירות יהיה על המצביעים להצטייד בתעודה מזהה נושאת תמונה, דוגמת רישיון נהיגה. זוהי בשורה משמחת עבור המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון לגבי המדינה המתנדנדת, שצפויה להיות אחת מאלו שיכריעו את הבחירות. חוק דומה במדינת וויסקונסין זכה אף הוא לביקורת מצד בית המשפט הפדרלי.

באתר "פוליטיקו" דווח כי הרכב של שלושה שופטים, שכולם מונו בידי דמוקרטים, קבע כי ההחלטה לחייב מצביעים להצטייד בתעודה שכזו היא "בעלת כוונה לאפליה גזענית", משום שרבים בקרב האוכלוסייה האפרו-אמריקנית במדינה לא מחזיקים בתעודה הנושאת את תמונתם. בקרב אפרו-אמריקנים ישנה נטייה חזקה יחסית לתמיכה במפלגה הדמוקרטית והדבר צפוי לסייע לקלינטון.

עוד בנושא:
דיווח: מחשבי מטה הקמפיין של הילרי קלינטון נפרצו
"טראמפ לא הקריב דבר": האב המוסלמי השכול שסחף את באי הוועידה
ניפצה את התקרה: קלינטון התחפשה לסנדרס - ועלתה למתקפה נגד טראמפ

הילרי קלינטון בוועידת המפלגה הדמוקרטית, פילדלפיה, ארצות הברית, 29 ביולי 2016. רויטרס
קלינטון על הבמה בוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה, פנסילבניה, אתמול/רויטרס

"לא ניתן להתעלם מכך שעל רקע גזעי המחוקקים חוקקו את אחת ההגבלות הגדולות בהיסטוריה המודרנית של צפון קרולינה", כתבה השופטת דיאנה מוץ בשם הרכב השופטים. הסרת ההגבלות על ההצבעה במדינה אמורה לשפר את מצבה של קלינטון, משום שלפי כל הסקרים רובה המוחלט של האוכלוסייה האפרו-אמריקנית מעדיף אותה על פני טראמפ.

לטענת המפלגה הרפובליקנית, "ההחלטה מתעלמת מתקדים
חוקי, מהעובדה כי בתי משפט פדרליים השתמשו בחוק של מדינת צפון קרוליינה כמודל ומעובדת קיומם של חוקים דומים במרבית המדינות האחרות". לדברי סנטור פיל ברגר ויו"ר בית הנבחרים במדינה טים מור, "ניתן רק לתהות אם הכוונה היא לפתוח מחדש את הדלת לזיוף בחירות, שעשוי לאפשר לפוליטיקאים כמו קלינטון ורוי קופר לגנוב את הבחירות. נאלץ כמובן לערער על ההחלטה, הנובעת משיקולים פוליטיים, לבית המשפט העליון".

הילרי קלינטון וברק אובמה בקרוליינה הצפונית 5 יולי 2016. רויטרס
קלינטון ואובמה בעצרת בצפון קרוליינה, בתחילת החודש/רויטרס

בתוך כך, סקר חדש של סוכנות הידיעות רויטרס שנערך בארבעת הימים האחרונים ופורסם אמש, מראה כי קלינטון מובילה ב-5% על טראמפ. 40% מן הנשאלים שאמרו כי הם ככל הנראה ישתתפו בבחירות נקבו בשמה, לעומת 35% שאמרו כי יעדיפו את טראמפ.

עם זאת, כאשר לנשאלים הוצגו גם שמותיהם של המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון והמועמדת מטעם המפלגה הירוקה ג'יל סטיין, נרשם שוויון בין שני המועמדים המובילים עם 37% לכל אחד מהם. השינוי בין שתי השאלות משקף במידה רבה את חוסר הפופולריות של שני המועמדים, בעיקר בקרב מצביעים צעירים שמחפשים אלטרנטיבות לבחירה בין שתי המפלגות הגדולות.

בעקבות התוצאות האחרונות בסקרי דעת הקהל, שנראות כחותם הראשון שהטביעו תוצאות הוועידה הדמוקרטית, עדכן אתר "ריל קליר פוליטיקס", המשקלל את ממוצע הסקרים, כי בין שני המועמדים ישנו כרגע שוויון מוחלט. זאת, כאשר כל מועמד זוכה ל-44.3% תמיכה.

טראמפ נבחר באופן רשמי כמועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות ארה"ב. רויטרס
ממוצע הסקרים מראה על שוויון מוחלט בינו לבין קלינטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully