וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצח השוטרים בלואיזיאנה ביקר בדאלאס: "אפשר רק להילחם בחזרה"

גאווין לונג, שירה למוות בשלושה שוטרים בבטון רוז', היה חייל נחתים מעוטר ששירת בעיראק. כמה ימים לפני התקיפה, הגיע לעיר שבו רצח חייל אחר חמישה שוטרים והתלונן על אלימות המשטרה כלפי שחורים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

היורה שרצח אתמול (ראשון) שלושה שוטרים ופצע שלושה נוספים בבטון רוז', לואיזיאנה, פרסם סרטונים שבהם התלונן על היחס של המשטרה כלפי האוכלוסייה השחורה וקרא "להילחם בחזרה". גאווין לונג, תושב מיזורי בן 29 ונחת לשעבר, הדגיש כי הוא אינו קשור לשום קבוצה, אלא "לצדק". הוא נורה למוות בידי השוטרים כעבור כמה שעות. האירוע התרחש ברקע המתיחות הגוברת בין השחורים לבין הרשויות בארצות הברית.

הוא שירת בחיל הנחתים מאוגוסט 2005 ועד אוגוסט 2010 והגיע לדרגת סמל. הוא נשלח לעיראק בין יוני 2008 לינואר 2009 וקיבל כמה מדליות והמלצות. לאחרונה הוא שינה את שמו לקוזמו סטפנרה. לפני שמונה ימים הוא העלה ליוטיוב סרטון מדאלאס, שם רצח לפני כשבועיים וחצי חייל מילואים חמישה שוטרים בשל זעמו על יחס המשטרה לשחורים. "אנחנו יודעים במה זה כרוך. אפשר רק להילחם בחזרה או לשלם בכסף. זה הדבר היחיד שאכפת להם ממנו", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היה חייל מעוטר. גאווין לונג/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין השוטרים שנהרגו היו מונטרל ג'קסון בן ה-32, ששירת במשטרת העיר במשך עשר השנים האחרונות. לפני כמה ימים סיפר על הקושי שלו לשרת במשטרה בשל היותו אדם שחור. "התעייפתי מלהביע כמה קשה זה להיות גם שוטר וגם אדם שחור, כתב בפייסבוק. "אני נשבע באלוהים שאני אוהב את העיר הזאת אבל אני תוהה אם היא אוהבת אותי".

חברים ובני משפחתו של ג'קסון בן ה-32, ששירת במשטרת העיר במשך עשר השנים האחרונות, תיארו אותו כ"ענק העדין". שני השוטרים הנוספים שנהרגו היו מת'יו ג'רלד בן ה-41, שהתגייס לפני פחות משנה ובראד גרפולה בן ה-24. שוטר נוסף שנפצע בתקרית עדיין נמצא בסכנת חיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שלושה שוטרים נהרגו מירי בידי אדם חמוש, לואיזיאנה, ארה"ב. יולי 2016. רויטרס
אחד השוטרים במצב אנוש. כוחות בזירת הירי בבטון רוז', אתמול/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס הלילה לאירוע הירי בשוטרים בלואיזיאנה ואמר כי "אנחנו לא יודעים מה המניע של היורה, אך למרות זאת, העובדה ששלושת ההרוגים היו שוטרים מדגישה את הסכנה שמולה עומדים שוטרים מדי יום". הוא הוסיף כי "שום דבר לא מצדיק תקיפת שוטרים. התקפה עליהם היא התקפה עלינו ועל שלטון החוק". לדבריו, תקיפות "משרתי הציבור" חייבות להיפסק.

אובמה אף הזהיר מפני ניצול של התקרית לגריפת הון פוליטי בקמפיין הבחירות לנשיאות. "יש בינינו מחלוקות והן אינן חדשות", אמר. "זו הסיבה שכל כך חשוב שכולם יתמקדו עכשיו במילים ובמעשים שיאחדו את המדינה. אנחנו לא זקוקים לרטוריקה מתסיסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully