וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שלושה שוטרים נורו למוות בלואיזיאנה; היורה חוסל

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לארצות הברית

18.7.2016 / 3:23

שלושה שוטרים נפצעו בתקרית הירי בסמוך למטה המשטרה בבטון רוז'. היורה, גאווין לונג בן 29, שירת בעבר כלוחם בעיראק. הוא נורה למוות במקום בידי שוטרים. הרקע לאירוע טרם התברר

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שלושה שוטרים נהרגו אתמול (ראשון) מירי בתקרית בעיר בטון רוז' שבלואיזיאנה ועוד שלושה שוטרים נפצעו. החשוד בירי נורה למוות בידי השוטרים. האירוע התרחש בסמוך למפקדת המשטרה ולכביש המוביל לנמל התעופה בעיר. ראש העיר קיפ הולדן אמר כי הוא שוחח עם גורמים בבית הלבן, שהציעו את עזרתם. לדבריו, "זהו רגע מכריע" ביחסים בקהילה.

גורמי ביטחון מסרו כי האדם שירה למוות בשוטרים הוא גאווין לונג, בן 29 מקנזס סיטי. כלי תקשורת אמריקניים דיווחו כי לונג ציין אתמול את יום הולדתו. גורם בכיר בממשל מסר כי לונג היה בעבר לוחם בחיל הנחתים של ארצות הברית ואף שירת בעיראק. הוא התגייס לחיל ב-2005 והוצב למשך חצי שנה בעיראק. הוא השתחרר מהשירות ב-2010 בדרגת סמל.

במסיבת עיתונאים הבהירה המשטרה המקומית כי האירוע הסתיים וכי האדם שירה בשוטרים חוסל. זאת בעקבות דיווחים על מצוד אחר שני חמושים שנמלטו מהזירה. המשטרה הוסיפה כי שני חשודים במעורבות בתקרית נעצרו, אך הגדירה אותם כ"בעלי אינטרס" ולא מסרה פרטים נוספים.

לקריאה נוספת:
מנסה לאחות את השברים: אובמה נפגש עם משפחות השוטרים בדאלאס
הירי בטקסס עלול להפוך לקו פרשת המים של מחאת השחורים בארה"ב
ארה"ב: הפגנות נרחבות בלואיזיאנה לאחר ששוטרים הרגו אדם שחור

שלושה שוטרים נהרגו מירי בידי אדם חמוש, לואיזיאנה, ארה"ב. יולי 2016. רויטרס
שוטרים בסמוך לזירת הירי בלואיזיאנה, אתמול/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס הלילה לאירוע הירי בשוטרים בלואיזיאנה ואמר כי "אנחנו לא יודעים מה המניע של היורה, אך למרות זאת, העובדה ששלושת ההרוגים היו שוטרים מדגישה את הסכנה שמולה עומדים שוטרים מדי יום". הוא הוסיף כי "שום דבר לא מצדיק תקיפת שוטרים. התקפה עליהם היא התקפה עלינו ועל שלטון החוק". לדבריו, תקיפות "משרתי הציבור" חייבות להיפסק.

אובמה אף הזהיר מפני ניצול של התקרית לגריפת הון פוליטי בקמפיין הבחירות לנשיאות. "יש בינינו מחלוקות והן אינן חדשות", אמר. "זו הסיבה שכל כך חשוב שכולם יתמקדו עכשיו במילים ובמעשים שיאחדו את המדינה. אנחנו לא זקוקים לרטוריקה מתסיסה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שלושה שוטרים נהרגו מירי בידי אדם חמוש, לואיזיאנה, ארה"ב. יולי 2016. רויטרס
שוטרים בסמוך לזירת הירי בלואיזיאנה, אתמול/רויטרס

המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס אף הוא לאירוע בעמוד הפייסבוק שלו. "אנחנו אבלים על מות השוטרים בבאטון רוז' היום", כתב. "כמה אנשי ביטחון יאלצו למות בגלל חוסר במנהיגות בארצנו? אנחנו דורשים חוק וסדר".

הסנאטור הרפובליקני ביל קסידי, שמייצג את לואיזיאנה, כתב בחשבון הטוויטר שלו בעקבות האירוע כי "אנחנו מלאים בצער עבור משפחות השוטרים בבטון רוז'. האלימות המרושעת הזאת חייבת להסתיים".

שלושה שוטרים נהרגו מירי בידי אדם חמוש, לואיזיאנה, ארה"ב. יולי 2016. רויטרס
רכב משטרה בסמוך לזירת הירי בלואיזיאנה, אתמול/רויטרס

עם קבלת הדיווחים על הירי נכנסו בתי חולים באזור להסגר. החשוד, לפי הדיווחים, לבש בגדים שחורים והיה חמוש ברובה. כלי תקשורת מקומיים הראו כלי רכב משטרתיים רבים שנהרו לזירה, בזמן שאזרחים נמלטו ממנה, ברקע חילופי אש.

שלושה שוטרים נהרגו מירי בידי אדם חמוש, לואיזיאנה, ארה"ב. יולי 2016. רויטרס
שלושה שוטרים נהרגו מירי בידי אדם חמוש, לואיזיאנה, ארה"ב. יולי 2016/רויטרס

בתחילת החודש רצח מיקה ג'ונסון, חייל מילואים בצבא ארצות הברית, שוטרים שהיו בעצרת נגד אלימות המשטרה כלפי שחורים בארצות הברית, כשהוא פוגע בהם ברובה צלפים. כעבור כמה שעות הוא חוסל באמצעות פצצה של רובוט משטרתי.

בבטון רוז' התרחשו בשבוע שעבר גל של הפגנות נגד אלימות המשטרה בעיר ובערים אחרות בעקבות מותו של תושב העיר אלטון סטרלינג על ידי שוטרים. מאז הפך המקום למוקד של הפגנות אלימות, וחיכוכים בין כוחות משטרה ומפגינים.

בשבוע שעבר אף נעצרו שלושה אנשים בעיר לאחר שנחשדו כי תכננו לירות בשוטרים. בעקבות המקרים יצא בנו הבכור של סטרלינג למצלמות בסמוך למקום שבו אביו נורה למוות וקרא להפגין בצורה שקטה ולא אלימה.

(עדכון ראשון: 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully