וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסה לאחות את השברים: אובמה נפגש עם משפחות השוטרים בדאלאס

13.7.2016 / 0:49

נשיא ארה"ב, שקטע את הביקור באירופה בשל הירי בחמשת השוטרים, השתתף בטקס זיכרון בעיר וביקר בזירת הרצח. בנאומו קרא: "קשה שלא לחשוב לפעמים שהמצב רק יחריף, אבל אנחנו כאן כדי להתנגד לייאוש"

צילום: עומרי נחמיאס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה השתתף אמש (שלישי) בטקס זיכרון בדאלאס לציון רצח חמשת השוטרים בשבוע שעבר. זאת כחלק מניסיונו לאחות את השסעים החברתיים שהועמקו עוד יותר לאחר המתקפה הקטלנית ביותר על כוחות הביטחון האמריקניים זה יותר מעשור. גם קודמו בבית הלבן ג'ורג' וו. בוש השתתף דברים בטקס, שהתקיים במרכז כנסים בעיר.

"אנחנו מדליקים את הטלוויזיה או גולשים באינטרנט, ואנחנו רואים בעמדות שרק מקשיחות, גבולות שמשורטטים, אנשים שחוזרים לפינה שלהם ופוליטיקאים שמחשבים איך לתפוס תשומת לב", טען אובמה בנאומו. "אנחנו רואים את כל זה, וקשה שלא לחשוב לפעמים שהמרכז לא יחזיק ושהמצב רק יחריף".

עוד בוואלה! NEWS:
זרועה הארוכה של המשטרה: היורה בדאלאס חוסל עם רובוט - וארה"ב סוערת
הירי בטקסס עלול להפוך לקו פרשת המים של מחאת השחורים בארה"ב
פעילי זכויות השחורים המומים מהירי בדאלאס: "לא עודדנו אלימות"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בטקס זיכרון לשוטרים בדאלאס, 12 ביולי 2016. רויטרס
אובמה ורעייתו מישל לצד השוטרים בדאלאס, אמש/רויטרס

לדברי הנשיא, "אני מבין. אני מבין איך האמריקנים מרגישים. אבל, דאלאס, אני כאן כדי לומר שאנחנו חייבים להתנגד לייאוש הזה. אני כאן כדי להתעקש שאנחנו לא מפולגים כפי שנראה. אני יודע את זה, כי אני מכיר את ארצות הברית, ואני יודע כמה התקדמנו, בניגוד לסיכויים".

חייל המילואים מייקה ג'ונסון צלף בשוטרים במהלך עצרת שהתקיימה בעיר ביום חמישי האחרון במחאה על אלימות המשטרה ברחבי המדינה כלפי אזרחים שחורים. כעבור כמה שעות שבמהלכן התבצר במגרש חניה, חיסל אותו רובוט משטרתי באמצעות פצצה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בטקס זיכרון לשוטרים בדאלאס, 12 ביולי 2016. רויטרס
אובמה ומפכ"ל משטרת דאלאס דייוויד בראון, אמש/רויטרס

אובמה קטע את מסעו לאירופה בשל מתקפת הירי בדאלאס והתקריות שאירעו לפני כן בלואיזיאנה ובמינסוטה, שם נהרגו אזרחים שחורים בידי המשטרה. הנשיא, ששב על קריאתו להטלת הגבלות על מכירת נשק, נפגש גם עם משפחותיהם של שוטרים שנהרגו ונפצעו בירי בדאלאס.

(עדכון ראשון: 17:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully