וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בוטלו האישומים נגד שוטרים בגין מות צעיר שחור בבולטימור

28.7.2016 / 2:45

התביעה ביטלה את כל סעיפי האישום נגד שלושה שוטרים שהיו מעורבים במותו של הצעיר פרדי גריי בשנה שעברה. שלושה שוטרים נוספים שהואשמו כבר זוכו. התובעת: ניסו לסכל את החקירה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: המהומות שפרצו לאחר מותו של גריי בבולטימור, אפריל 2015)

התביעה בארצות הברית ביטלה אתמול (רביעי) את כל סעיפי האישום נגד השוטרים שהיו מעורבים במותו של הצעיר פרדי גריי בבולטימור באפריל של השנה שעברה. בכך, נסגר התיק ללא הרשעה של אף אחד מששת השוטרים שהואשמו בו תחילה ברצח ובתקיפה. שלושה מהשוטרים כבר זוכו מאשמה, האחרון שבהם בשבוע שעבר.

במסיבת עיתונאים שנערכה ליד פינת הנצחה בשכונת מגוריו של גריי אמרה התובעת מרלין מוסבי כי כמה שוטרים התערבו בחקירה וניסו לסכל אותה. ההתערבות, לדבריה, כללה את חקירת המקרה על ידי שוטרים שהיו עדים לו ושאלות חשובות שלא נשאלו בחקירות. בנוסף, כדי לפגוע בתיק התביעה, לא נעשה שימוש בצווי חיפוש שהוצאו.

עוד בנושא:
ארה"ב: שוטר שהואשם במותו של צעיר שחור בבולטימור זוכה מאשמה
מות הצעיר השחור בבולטימור: 6 שוטרים הואשמו ברצח ובתקיפה

מפגינים מחוץ לבית המשפט בבולטימור לזכר פרדי גריי ונגד אלימות שוטרים, 27 ביולי 2016. רויטרס
מפגינים נגד אלימות שוטרים מחוץ לבית המשפט בבולטימור, אתמול/רויטרס

"כשהמשטרה חוקרת את המשטרה, בין אם הם חברים או סתם עמיתים, זה עניין בעייתי", אמרה מוסבי. היא הוסיפה כי ללא חקירה עצמאית, בלתי אפשרי לבצע את עבודת התביעה באופן מוצלח.

מפקד המשטרה בבולטימור, קווין דייויס, אמר כי ההחלטה לבטל את האישומים הייתה צעד חכם שיעזור לעיר להתקדם הלאה. "עם סיום המשפט והפרק הזה בהיסטוריה של בולטימור, חשוב שנמצא יחד פתרון לרגשותינו, לכוון אותם בצורה נכונה כדי להוריד את מפלס האלימות ולחזק את מעורבות האזרחים", אמר דייויס.

התובעת הכללית של בולטימור, מרילין מוסבי. רויטרס
"כשהמשטרה חוקרת את המשטרה, זה עניין בעייתי". מוסבי/רויטרס

ג'ין ראיין, ראש איגוד השוטרים בבולטימור, בירך אף הוא על ההחלטה אך אמר כי טענותיה של מוסבי על התערבות המשטרה הן "שערורייתיות". "התובעת פשוט לא יכלה לקבל את הראיות שהוצגו",אמר רייאן במסיבת עיתונאים כשלצדו השוטרים שהואשמו ועורכי דינם.

לאחר מותו של גריי מפצעיו, כשבוע לאחר מעצרו, פרצו מהומות בעיר שבה רוב של אזרחים שחורים, ובמהלכן ניזוקו 400 מבנים. מותו של גריי, כמו גם מקרי מוות נוספים של שחורים בידי המשטרה באותה התקופה, סייע בהעלאת סוגיית האלימות המשטרתית נגד שחורים לסדר היום הציבורי.

מפגינים מחוץ לבית המשפט בבולטימור לזכר פרדי גריי ונגד אלימות שוטרים, 27 ביולי 2016. רויטרס
מפגינים נגד אלימות שוטרים מחוץ לבית המשפט בבולטימור, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully