וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שתקף והתנצל: ליברמן נועד עם שר ההגנה האמריקני בלונדון

7.9.2016 / 20:58

שר הביטחון ואשטון קרטר נפגשו בבריטניה לראשונה מאז שהשווה ליברמן את ההסכם עם איראן להסכם מינכן. ממשרדו נמסר כי הפגישה התקיימה "באווירה טובה וידידותית" וכי קרטר נענה להזמנה ויגיע לביקור בישראל בהמשך השנה

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: סיגל סיריוס ולירן מוסלי ברן, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

(דני איילון באולפן וואלה! NEWS על התנצלות משרד הביטחון)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, נפגש היום (רביעי) בלונדון עם שר ההגנה האמריקני, אשטון קרטר. ממשרדו של ליברמן נמסר כי הפגישה שהתקיימה "באווירה טובה וידידותית", וכי השניים דנו בשורה של נושאים ביטחוניים ואסטרטגיים העומדים על הפרק בין המדינות. בנוסף, נמסר כי קרטר נענה להזמנתו של השר ליברמן ויגיע לביקור בישראל בהמשך השנה.

זו הפגישה הראשונה שקיימו השניים מאז שהשווה ליברמן את ההסכם שנחתם עם איראן להסכם מינכן. על הפרק עדיין עומד הסכם הסיוע האמריקני למערכת הביטחון בישראל, שהמשא ומתן על פרטיו עדיין לא הסתיים.

דובר הפנטגון פיטר קוק מסר לאחר הפגישה כי קרטר וליברמן דנו באתגרים ביטחוניים במזרח התיכון, כולל האיומים מצד איראן וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בנוסף, השניים דנו בדרכים להרחיב את שיתוף הפעולה בתחום הסייבר ובתחומים נוספים. "קרטר שב על מחויבות ארצות הברית ליתרונה הצבאי של ישראל ולחיזוק היחסים הביטחוניים בין המדינות", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד הירי בג'וליס: ראש המועצה מותקף באלה – ויורה למוות בקבלן
בפעם השנייה השבוע: נפילה זוהתה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן
"טובות הנאה במיליונים": מעצר ראשת העיר פיירברג הוארך ב-6 ימים

שר הביטחון אביגדור ליברמן נפגש עם מזכיר ההגנה האמריקני אשטון קרטר. לונדון, 7 בספטמבר 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
קרטר וליברמן, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בהודעה שפורסמה בחודש שעבר תקף משרד הביטחון את נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שאמר כי ישראל מכירה בכך שלאיראן אין יכולת לייצר נשק גרעיני לאחר יישום הסכם הגרעין. "הסכמי מינכן לא מנעו את מלחמת העולם השנייה ואת השואה, בדיוק משום שהנחת הבסיס שלהם, שלפיה גרמניה הנאצית יכולה להיות פרטנר לאיזשהו הסכם, הייתה שגויה ומשום שמנהיגי העולם דאז התעלמו מן הדברים המפורשים של היטלר ושאר מנהיגי גרמניה הנאצית", נכתב בהודעה. "הדברים הללו נכונים גם לגבי איראן". שלושה ימים לאחר מכן פרסם משרד הביטחון התנצלות.

פגישתם האחרונה של קרטר וליברמן התקיימה בחודש יוני האחרון בוושינגטון. גורם ישראלי בוושינגטון טען בתום פגישתם אז כי "אפשר יהיה לגשר על כל המרכיבים של תכנית הסיוע הביטחוני - כולל התכנית להגנה נגד טילים". השניים דנו אז גם בנושא הפלסטיני, אך הוא לא תפס מקום מרכזי בשיחתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully