וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון מתנצל: "ההסכם עם איראן אינו כמו הסכם מינכן"

8.8.2016 / 19:39

המשרד מבהיר כי ההודעה מסוף השבוע "לא נועדה לעריכת השוואה" בין שני ההסכמים. עוד נכתב כי ישראל וארצות הברית ימשיכו לשתף פעולה "מתוך הערכה וכבוד" אך ירושלים עדיין מודאגת מאיראן

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

(צחי הנגבי בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "הודעת משרד הביטחון אופיינה ברגשנות יתר")

משרד הביטחון פרסם הערב (שני) הבהרה להודעה שהוציא ביום שישי האחרון, בנושא הסכם הגרעין שקידמה ארצות הברית מול איראן ונחתם בשנה שעברה. "מדינת ישראל ומערכת הביטחון הישראלית ימשיכו לעבוד בשיתוף פעולה הדוק ומלא עם ארצות הברית, מתוך הערכה עמוקה וכבוד הדדי", נכתב בהודעה. יחד עם זאת הודגש כי ישראל עודנה מודאגת מכך ש"גם לאחר הסכם הגרעין עם איראן, ההנהגה האיראנית ממשיכה להצהיר כי יעדה המרכזי הוא השמדת מדינת ישראל וממשיכה לאיים על קיומה של ישראל במלים ובמעשים".

על פי הודעת המשרד החדשה, איראן ממשיכה לפעול במספר מישורים, ובהם פיתוח מואץ של טילים בליסטיים בעלי יכולת נשיאת נשק גרעיני; קידום טרור נגד מטרות יהודיות וישראליות ברחבי העולם וכן קידום תעמולה אנטישמית באמצעות תחרות קריקטורות להכחשת שואה. בשל כך, "גם אם איראן מקיימת את הסכם הגרעין, מדיניותה הגלויה והרשמית לחתור להשמדת ישראל שוללת את הלגיטימיות שלה בקרב הקהילה הבינלאומית", לשון ההודעה.

עוד בוואלה! NEWS:
"מצוקה בלתי נסבלת": מתכוננים לשביתה נרחבת בבתי החולים
נהג שיכור ללא רישיון – ומואשם שהרג את חברו בתאונה באשקלון
עיריית ירושלים מקדמת בניית 2,000 דירות נוספות מעבר לקו הירוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בבית הלבן עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"שיתוף פעולה הדוק ומלא". נתניהו ואובמה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

עוד נטען כי מאז חתימת הסכם הגרעין מקדמים מנהיגים מרחבי העולם עסקאות עם איראן שמשקיעה את הרווחים בהתעצמות צבאית ובפיתוח תכנית הטילים שלה. על פי ההודעה ישראל וארצות הברית חלוקות באשר לנושא זה אך אין בכך כדי לפגוע בקשרים בין המדינות.

ההודעה הקודמת שפורסמה בערב שבת הגיעה בתגובה לדברי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לפיהם "הצבא והמודיעין של ישראל מכירים בכך שלאיראן אין יכולת לייצר נשק גרעיני", לאחר יישום הסכם הגרעין. באותה הודעה נטען כי "העובדות בשטח הפוכות לגמרי מאלו שההסכם נשען עליהן" ואף נערכה השוואה בין הסכם הגרעין לבין הסכם מינכן שנחתם בין מדינות אירופה למנהיגי גרמניה הנאצית ב-1938 ערב מלחמת העולם השנייה. בהודעת ההבהרה צוין כי: "ההודעה מיום שישי לא נועדה לעריכת השוואה ישירה, לא מבחינה היסטורית ולא מבחינה אישית. אנו מצטערים אם היא פורשה אחרת".

לשכת ראש הממשלה הודיעה בתגובת להודעת המשרד בסוף השבוע כי נמסרה הבהרה לשגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, לפיה ההודעה נמסרה ללא ידיעתו של ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully