וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים להחזקתו של מנגיסטו בידי חמאס; משפחתו: "לא נשתוק יותר"

משפחתו של אברה מנגיסטו הגיעה למקום שממנו חצה את הגבול לרצועת עזה, מעשה שהוביל לנפילתו לידי חמאס. "ההורים שלי האמינו לראש הממשלה במשך שנתיים - ודבר לא נעשה", אמר אחיו אילן לאולפן וואלה! NEWS

צילום: בני בן סימון, עריכה: ניר חן

משפחתו של אברה מנגיסטו הגיעה היום (רביעי) לחוף זיקים, שממנו חצה את הגבול לרצועת עזה, שנתיים לאחר שאבדו עקבותיו והוא נפל לידי חמאס. אמו של מנגיסטו, אגרנש, הביעה כעס מהתנהלות הממשלה בנושא. "אני מאוכזבת מראש הממשלה, אנחנו לא יודעים כלום", אמרה.

"התעייפתי, עד שהילד לא יחזור אין לי כוחות לעמוד בזה. אני בוכה יומם ולילה, לא רואה את האור. אני פונה אל חמאס: הוא לא חייל, לא בא אליכם עם סכין. הוא אדם מסכן, אין לכם לב? שחררו אותו".

בני המשפחה, אשר שמרו עד כה על ממלכתיות בנוגע להחזקת בנם בידי חמאס, החליטו לשבור את שתיקתם. "אנחנו רוצים להעביר מסר לבנימין נתניהו וגם לחמאס: אנחנו לא נשתוק יותר. תכננו להפגין מול בית ראש הממשלה ונעשה זאת בקרוב. אחי חף מפשע", אמר אילן, אחיו של מנגיסטו. הוא הוסיף כי משפחתו פנתה לחמאס דרך כל גורם שנכנס לרצועת עזה.

עוד בנושא:
מה המחיר שצריך לשלם עבור שבויים? ההחלטה שבישראל חוששים לקבל
שלושה אזרחים עברו לעזה בתוך שנתיים: "כמעט בלתי אפשרי לעצור אותם"
משפחת מנגיסטו לנתניהו: אל תחתום על הסכם עם טורקיה בלי מידע על אברה

משפחת מנגיסטו צועדת לנקודה בה נראה לאחרונה אברה מנגיסטו, על גבול הרצועה. בני בן סימון
"כבר שנתיים שאין לנו חיים". משפחת מנגיסטו בחוף זיקים, היום/בני בן סימון

"כבר שנתיים שאין לנו חיים, ממש כואב הלב", תיאר אילן. "הגענו היום לחוף זיקים, שאליו אח שלי הגיע מחוף אשקלון. הוא עבר דרך דיונות וחצה את הגבול דרך פרצות בגדר שנפערו בה אחרי מבצע 'צוק איתן'". לטענתו, "הממשלה לא עשתה שום פעולה כדי להשיב אותו, אפילו לביקור מארגון הומניטרי הוא לא זכה. הממשלה נותנת לאסירי חמאס ביקורים והטבות, בעוד לו אין זכויות כלל".

"מדובר במקרה הומניטרי, אברה הוא לא חייל. הממשלה מעדיפה לשתוק, אבל אנחנו כבר לא. לא נשתוק עד שהוא יחזור", הדגיש. "אין ספק שההורים שלי כועסים על ראש הממשלה. הם האמינו לו ובמשך שנתיים שום דבר לא נעשה, אנחנו מאוכזבים מההתנהלות שלו". עם זאת, לצד הכעס על הממשלה, הביע אילן מנגיסטו הכרת טובה על תמיכתו של עם ישראל.

"אני לא נכנס לכל הפוליטיקה, המשפחה לא מדברת על מחבלים ועסקאות אלא על הרמת ראש ורמיסת זכויותיו ההומניטרית של אחי", הבהיר, והזכיר כי השיחה האחרונה של משפחתו עם ראש הממשלה הייתה לפני שנחתם הסכם הפיוס עם טורקיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
משפחת מנגיסטו צועדת לנקודה בה נראה לאחרונה אברה מנגיסטו, על גבול הרצועה. בני בן סימון
"אנחנו לא יודעים כלום". אגרנש, אמו של אברה מנגיסטו, היום בחוף זיקים/בני בן סימון

בחודש יוני, לקראת החתימה על הסכם הפיוס עם טורקיה, קראה משפחתו של מנגיסטו לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אל תחתום על ההסכם עם טורקיה ללא מידע על הבנים". במשפחת מנגיסטו התייחסו להקלות הצפויות לרצועת עזה, וקראו לדרוש מטורקיה להפעיל לחץ על חמאס בנושא.

"אנו מבינים כי ההסכם המתגבש עם טורקיה כולל הקלות והסכמות רבות הקשורות לארגון חמאס. לא ייתכן שבשל ההסכמות יישכח יהודי, ישראלי, שמוחזק בשבי ארגון הטרור הרצחני הזה", אמר ראש מטה המאבק לשחרור מנגיסטו, יואל מרשק. "אנו דורשים מראש הממשלה להודיע כי לא ייחתם הסכם עם הטורקים מבלי לקדם את עניינם של השבויים המוחזקים בעזה". בדבריו התייחס מרשק גם לאזרח הבדואי שחצה אף הוא את הגבול לרצועת עזה ב-2014. ואולם, בסופו של דבר לא נכלל בהסכם הנוגע לשבויים ולנעדרים.

משפחת מנגיסטו צועדת לנקודה בה נראה לאחרונה אברה מנגיסטו, על גבול הרצועה. בני בן סימון
משפחת מנגיסטו, היום בחוף זיקים/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully