וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לפני הבחירות ברוסיה: מכון סקרים מוביל הוגדר "סוכן זר"

משרד המשפטים החליט להוקיע את מכון "לבאדה", בהתאם לחוק מ-2012 נגד ארגונים ללא כוונת רווח הזוכים למימון ממדינות זרות. מנהל המכון כינה את הצעד "צנזורה פוליטית", ואמר כי מדובר "בצעד טיפוסי של המשטר הדכאני הזה"

מדגמי טלוויזיה לאחר הבחירות לנשיאות רוסיה, 4 במרץ 2012. רויטרס
מדגמים בבחירות לנשיאות ברוסיה ב-2012/רויטרס

שבועיים לפני הבחירות לפרלמנט ברוסיה, מכון הסקרים "לבאדה" ברוסיה, הנחשב למכון העצמאי המוביל בתחום סקרי דעת קהל, הוגדר אתמול (שני) "סוכן זר" על ידי משרד המשפטים במדינה. הגדרתו החדשה נעשתה בהתאם לחוקי המדינה הנוקשים באשר לפעילותם של ארגונים ללא כוונת רווח הזוכים למימון ממדינות זרות ונכנסו לתוקף בשנת 2012. בהודעת משרד המשפטים הרוסי צוין כי המכון "נכלל ברשימת ארגונים לא-מסחריים המשרתים מטרה של סוכן זר" – זאת, בשל בדיקה שנערכה במסמכיו הרשמיים, אך תוצאותיה לא פורסמו.

מנהל המכון, לב גודקוב, כינה את הצעד "צנזורה פוליטית" והוסיף כי ימנע הלכה למעשה את ביצועם של סקרים מטעם המכון. "ההשלכות של החלטה זו הרסניות עבורנו – עם תיוג כ'סוכן זר' לא נוכל לבצע את עבודתנו", אמר גודקוב לסוכנות הידיעות הצרפתית. חברות הסקרים האחרות ברוסיה מצויות כולן תחת שליטת המדינה ולדבריו, פירוש הדבר הוא הפסקתם של סקרים עצמאיים. גודקוב אמר עוד כי "מדובר בצעד טיפוסי של המשטר הדכאני הזה".

עיתון "מוסקבה טיימס" דיווח כי הצעד הגיע בשל תלונה שהגיש ארגון התומך בשלטון בטענה כי מכון לבאדה זוכה למימון מארצות הברית. חוק "הסוכן הזר" ברוסיה זכה לביקורת בשל האפשרות שיפגע בפיקוח אובייקטיבי על הבחירות במדינה. אולם בקרב הרשויות ברוסיה מציינים כי החוק דרוש להגנה על המדינה מהשפעת גורמים זרים.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה ביטל את פגישתו בלאוס עם נשיא הפיליפינים שקילל אותו
אחרי חמש שנים של נתק: בריטניה ואיראן מחליפות שגרירים
טליבאן מגביר את הקצב: עשרות הרוגים בסדרת פיגועים בקאבול

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חוגג את יום הצי בסנט פטרסבורג, 31 ביולי 2016. AP
ניצחון של "רוסיה מאוחדת" יסלול את ניצחונו בבחירות לנשיאות. פוטין/AP

המפלגה המקורבת לקרמלין, "רוסיה מאוחדת", צפויה לזכות בבחירות שייערכו ב-18 בספטמבר במדינה, ניצחון שיסלול את הדרך לבחירתו של ולדימיר פוטין לנשיאות ב-2018. עם זאת, המיתון המעמיק ותנאי המחייה הנוקשים הובילו את הרשויות להשתיק קולות אופוזיציוניים וארגוני, בהם כאלה המפקחים על הבחירות, שנתפסים כמבקרים את הקרמלין.

"לבאדה" נחשב למכון הסקרים האמין והמהימן ביותר מבין שלושת מכוני הסקרים המרכזיים במדינה. אף שהוא מדווח בשגרה על שיעורי האהדה הגבוהים לפוטין, שעומדים על 80%, הוא נתפס עצמאי יותר ממתחריו המנוהלים על ידי המדינה, VTsIOM ו- FOM.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully