וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל צילם את החניון שעות לפני הקריסה: "המשטח רעד כשעבדנו"

6.9.2016 / 1:01

אחיו של קבלן העבודות בחניון שקרס בת"א, סיפר לוואלה! NEWS כי חרף הפיקוח הרב האזור לא היה יציב. "האסון היה על הקיר, עכשיו הוא כתוב בדם". לדבריו, "המשכנו לעבוד כי החברה רצתה שנסיים"

צילום: דני שכטמן, עריכה: יאיר דניאל

"המשטח רעד בכל פעם שהיינו עליו. ברגע שמלגזות היו מסתובבות באתר, כל הקירות היו רועדים – והמלגזה לא כזאת כבדה" – כך תיאר אתמול (שני) מוחמד אבו זיד את העבודה באתר הבנייה בצפון תל אביב בשעות לפני שקרס וקבר תחתיו שני הרוגים ו-23 פצועים. מוחמד, אחיו של קבלן העבודה אחמד, הגיע לסייר באתר בבוקר וצילם אותו מעט לפני ההתמוטטות. "המשכנו לעבוד כי החברה רצתה שנסיים מהר", סיפר.

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר אבו זיד כי זמן קצר לפני האסון, המלגזות עוד עבדו על המשטח החולי והפועלים התרוצצו בין המטלות שלהם. "האסון העתידי היה כתוב על הקיר. חבל שעכשיו הוא כתוב בדם של החברים שלנו", טען אבו זיד, למרות הפיקוח הרב שהיה במקום. "הבניין היה עתיד להיות מבנה של עיריית תל אביב ובגלל זה כמות הפיקוח והבדיקות באתר היו רבות יותר. קרה לנו אסון גדול. לא מעכלים את זה".

עוד על קריסת החניון בוואלה! NEWS:
נלחמים על הלכודים: צוותי החילוץ בחניון שקרס נערכים לחשכה
מפיגועים ועד אסונות טבע: מערכת איתור הלכודים נחשפת לראשונה
דוח משרד הכלכלה מחודש יוני: לא נמצאו ליקויים באתר שקרס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר הבנייה אתמול בבוקר, לפני קריסת הקרקע/מערכת וואלה!, צילום מסך

החניון ממבט מלמעלה - לפני ואחרי

אתר הבנייה, בפינת הרחובות הנחושת והברזל באזור רמת החייל בתל אביב, קרס מסיבה לא ברורה. שבעה בני אדם נלכדו תחת ההריסות, ועם שניים מהם הצליחו הכוחות לתקשר, אולם עם ערב נותק עמם הקשר.

החניון שקרס הוא חניון הברזל, שאותו מקימה חברת "דניה סיבוס", חברת הבת של "אפריקה ישראל" שבשליטת לב לבייב, עבור חברת "אחוזות החוף". מדוברות "דניה סיבוס" נמסר בתגובה לתקרית כי במהלך עבודות ההקמה של חניון "הברזל" ברמת החייל בתל אביב, על ידי "דניה סיבוס", קרסו חלקים מהחניון.

"החברה כואבת את כאבם של נפגעי האירוע ומשפחותיהם ומשתתפת בצערם. בשעה קשה זו, אנו מתמקדים בסיוע לכוחות ההצלה ונעשה את כל שנדרש על מנת לסייע לגופי החקירה בעבודתם", הדגישו בחברה. עוד נמסר כי "דניה סיבוס" בוחנת את הסיבות לקריסה וכן את תוצאותיה והשלכותיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר הבנייה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
חניון רמת החייל, שעות ספורות לפני קריסתו. תל אביב, 5 בספטמבר 2016. מוחמד אבו זיד, מערכת וואלה! NEWS
פועלים באתר הבנייה לפני ההתמוטטות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מוחמד אבו זיד

החניון היה מיועד להפוך חניון ציבורי תת-קרקעי. על פי התכנון, הוא אמור לכלול ארבעה מפלסים בשטח של כ-17 אלף מ"ר הכולל כ-600 מקומות חנייה. היקף המכרז של עיריית תל אביב שבו זכתה "דניה סיבוס" בשנת 2012 הוערך בכ-64 מיליון שקלים. המגרש שעליו נבנה החניון נמצא בבעלות עיריית תל אביב ועד לפני כמה שנים הופעל בו חניון ישן של אחוזות החוף שכלל כ-150 מקומות חנייה.

(עדכון ראשון: 18:25)

קריסת החניון ברמת החייל שבתל אביב. 5 בספטמבר 2016. קובי ריכטר, תצפית TPS
כוחות החילוץ באתר הבנייה/תצפית TPS, קובי ריכטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully