וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפיגועים ועד אסונות טבע: מערכת איתור הלכודים נחשפת לראשונה

5.9.2016 / 16:50

בעקבות קריסת שלוש מארבע הקומות בחניון התת-קרקעי בצפון ת"א - שם נהרגו שני בני אדם, נפצעו יותר מ-20 ושבעה נלכדו - מסתייע פיקוד העורף במערכת חדשנית. צפו בטכנולוגיה של התעשייה האווירית שמאתרת את הניצולים.

צילום: באדיבות התעשייה האווירית, עריכה: מתן חדד

פיקוד העורף פועל בשעות האחרונות באתר האסון בצפון תל אביב בסיוע מערכת סלולרית חדשה לאיתור, לחילוץ ולהצלה של ניצולים באזורי אסון. באירוע קריסת החניון באתר הבנייה ברמת החייל נהרגו שני בני אדם, נפצעו יותר מ-20, וישנם שבעה לכודים. בסיוע מערכת RES-Q-CELL של התעשייה האווירית, יכולים אנשי הפיקוד לקבל מיקום גיאוגרפי מדויק של טלפונים סלולריים, וכך גם של לכודים.

המערכת מפעילה את כל הטלפונים הסלולריים באזור האסון, ויכולה להבדיל בין מי שיצא מכלל סכנה ללכודים. היא מופעלת ממחשב נייד ומתוכננת כך שתמשיך לפעול גם במקרה של קריסת הרשתות הסלולריות. ניתן להתקין אותה, בין היתר, על כלי רכב מסחריים, כלי רכב משוריינים, כלי טיס קלים ומסוקים. היא מיועדת להפעלה בתרחישים שונים, כולל אסונות טבע כגון רעידות אדמה, סופות, צונאמי ושיטפונות. בנוסף לכך, המערכת פועלת בפיגועים, בשריפות במבנים, באירועים אחרים בקנה מידה גדול ועוד.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
מרוץ נגד הזמן: קולות של שני לכודים בקעו ממעמקי ההריסות
בור ענק במרכז רמת החייל: תיעוד מהאוויר של זירת קריסת החניון
דוח משרד הכלכלה מחודש יוני: לא נמצאו ליקויים באתר שקרס

מערכת סלולרית לאיתור נעדרים של התעשייה האווירית מסייעת לכוחות החילוץ של פיקוד העורף. מערכת וואלה! NEWS
הדמיה של פעילות המערכת/מערכת וואלה! NEWS

שני לכודים אותרו בהכרה אחר הצהריים בהריסות החניון. הם נמצאו על ידי כוחות החילוץ של צה"ל בשילוב צוותי מגן דוד אדום שנמצאים בזירה, ופועלים נגד הזמן בניסיון להגיע לשניים במהירות האפשרית, לאחר שהצליחו לשמוע אותם.

"כרגע, עיקר המאמץ שלנו הוא להגיע לחלל החניון בקומה מינוס 4, שם, להערכתנו, נמצאים הנעדרים", הסביר אלוף-משנה גולן ואך, לשעבר מפקד גדוד חילוץ ואחד ממפקדי הכוח בשטח. "קומות מינוס 1, מינוס 2 ומינוס 3 קרסו ועצרו מעל קומת מינוס 4. אני אופטימי לגבי איתור הנעדרים ומאמין שנתקדם בפעולות בשעות הקרובות". אל"מ ואך הסביר כי בניסיון להגיע לשניים, יהיה על הכוחות לחפור מצדי ההריסות ודרך הקומות העליונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חילוץ פצוע מהריסות קריסת בניין ברמת החייל. מגד גוזני
כוחות החילוץ באתר הבנייה/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully