וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני שאבד הקשר: המחלצים שוחחו עם אחד הלכודים בחניון בטלפון

צוותי החילוץ איבדו את הקשר עם שני הלכודים שמוקדם יותר נשמעו קולותיהם מבעד להריסות. שני בני אדם נהרגו באסון שבצפון תל אביב ו-23 נפצעו - כולם באורח קל. פיקוד העורף: "לא נעזוב עד שלא נמצא את אחרון האנשים"

צילום: יותם רונן, אבי כהן, דני שכטמן ומאצ'י הוף; עריכה: יאיר דניאל

* חניון שבתהליכי בנייה קרס ברמת החייל בתל אביב
* שתי גופות נמצאו ללא רוח חיים בהריסות
* 23 בני אדם נפצעו, מצבם קל
* חמישה בני אדם נעדרים
* בפיקוד העורף נערכים לעבודה בחשכה
* מפקד מחוז תל אביב: "האירוע בשליטה וחקירה נפתחה"
* כוחות גדולים של מד"א, משטרה ופיקוד העורף פועלים לחילוץ הלכודים
* בכיר בכבאות: "הסכנה לקריסה עדיין קיימת"

אבד הקשר עם שני הלכודים שקולותיהם נשמעו מוקדם יותר היום (שני) מבעד להריסות החניון שקרס באתר הבנייה שבאזור רמת החייל בתל אביב. עם אחד מהם, אף נוצר אחר הצהריים קשר טלפוני. באירוע נהרגו שני בני אדם ונפצעו לפחות 23. נוסף על השניים, ישנם שלושה לכודים שמצבם לא ידוע.

יונתן רז, סגן מפקד מחוז דן של פיקוד העורף, אמר לוואלה! NEWS כי הצוותים מיפו את החניון, אך מדובר בשטח גדול מאוד. "אנחנו ידועים פלוס-מינוס את האזורים, אבל זה חניון מאוד גדול ולהגיע לכל אחד ייקח לנו שעות. החלטת פיקוד העורף היא שלא עוזבים עד לאחרון האנשים", אמר. "יש לנו יכולת להישאר 48 שעות. אנחנו מקווים שנגיע אליהם בחיים".

צוותי חילוץ בזירת קריסת החניון ברמת החייל. תל אביב, 5 בספטמבר 2016. מגד גוזני
"עיקר המאמץ הוא להגיע לקומה מינוס 4". כוחות החילוץ בשטח, הערב/מגד גוזני

לקראת שעות הערב, החלו בפיקוד העורף להיערך לעבודה בלילה. "מתחת לפני השטח אנו עובדים עם פנסים ואנו נערכים לכניסה לחשכה", אמר אלוף-משנה איציק גיא בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "לא הגענו לשני הלכודים פיזית, הקשר איתם בא והולך מטבע הדברים. מקווים שנגיע אליהם בחיים ונחלץ אותם, אבל העסק הזה דינמי וזה ייקח זמן". עד עתה לא נוצר קשר עם חמישה מהלכודים.

"כרגע, עיקר המאמץ שלנו הוא להגיע לחלל החניון בקומה מינוס 4, שם, להערכתנו, נמצאים הנעדרים", הסביר אלוף-משנה גולן ואך, לשעבר מפקד גדוד חילוץ ואחד ממפקדי הכוח בשטח. "קומות מינוס 1, מינוס 2 ומינוס 3, קרסו ועצרו מעל קומת מינוס 4".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

החניון שקרס - לפני ואחרי

אתר הבנייה, בפינת הרחובות הנחושת והברזל באזור רמת החייל בתל אביב, קרס מסיבה לא ברורה. הפצועים, כולם במצב קל, פונו להית החולים במרכז הארץ וחלקם שוחררו בשעות שלאחר האסון. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, הגיע לזירת האירוע וקיבל תדרוך מהכוחות.

החניון שקרס הוא חניון הברזל, שאותו מקימה חברת "דניה סיבוס", חברת הבת של "אפריקה ישראל" (בשליטת לב לבייב), עבור חברת "אחוזות החוף". מדוברות "דניה סיבוס" נמסר בתגובה לתקרית כי במהלך ביצוע עבודות ההקמה של חניון "הברזל" ברמת החייל בתל אביב, על ידי "דניה סיבוס", קרסו חלקים מהחניון. למועד זה, החברה בוחנת את הסיבות לקריסה וכן את תוצאותיה והשלכותיה. ברגעים אלה דניה סיבוס ואפריקה ישראל נכסים מפנות את כל מאמציהן על מנת לתת מענה מהיר בשטח ומתמקדות בטיפול בנפגעי אירוע חמור זה.

צוותי חילוץ בזירת קריסת החניון ברמת החייל. תל אביב, 5 בספטמבר 2016. מגד גוזני
כוחות החילוץ עדיין ממשיכים בפעילותם גם בשעות הערב/מגד גוזני
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החניון היה מיועד להפוך חניון ציבורי תת-קרקעי. על פי התכנון, החניון כולל ארבעה מפלסים בשטח של כ-17 אלף מ"ר הכולל כ-600 מקומות חנייה. היקף המכרז של עיריית תל אביב שבו זכתה "דניה סיבוס" בשנת 2012 הוערך בכ-64 מיליון שקלים. המגרש שעליו נבנה החניון נמצא בבעלות עיריית תל אביב ועד לפני כמה שנים הופעל בו חניון ישן של אחוזות החוף שכלל כ-150 מקומות חנייה.

מעיריית תל אביב נמסר כי מדובר באתר בנייה שנמצא באחריות "אפריקה ישראל" שזכתה במכרז תכנון הקמה והפעלה של חניון על קרקע עירונית. לאחר כ-20 שנה צפוי היה החניון לעבור לניהול אחוזות החוף. נציגי העירייה הגיעו לשטח.

צוותי חילוץ בזירת קריסת החניון ברמת החייל. תל אביב, 5 בספטמבר 2016. מגד גוזני
"מקווים לחלץ את הלכודים בחיים". כוחות החילוץ, הערב/מגד גוזני

"אפריקה ישראל", החברה האם של חברת "דניה סיבוס", דיווחה בשעה האחרונה לבורסה על אירוע קריסת החניון ברמת החייל. בדיווח, שעליו חתום המשנה למנכ"ל החברה, אבי ברזילי, נכתב כי במהלך עבודות הקמת החניון קרסו חלקים מהחניון. "נכון למועד זה, החברה בוחנת את הסיבות לקריסה וכן את תוצאותיה והשלכותיה".

חילוץ פצועים  - זירת קריסת בניין ברמת החייל. מגד גוזני
חילוץ פצועים - זירת קריסת בניין ברמת החייל/מגד גוזני

לפני כחודש וחצי הכנסת אישרה חוק חדש שקובע כי אתרי בנייה שאירעו בהן תאונות עבודות קשות ייסגרו מידית ליומיים. מדובר בתיקון לחוק הפיקוח על העבודה, שאותו יזמו יו"ר עבודת הוועדה והרווחה, ח"כ אלי אללוף (כולנו), ח"כ אייל בן ראובן (המחנה הציוני) וח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת), שנולד על רקע ריבוי התאונות באתרי בנייה שהביאו למותם של פועלי בנייה בשנה האחרונה.

החוק נותן סמכות למפקחי עבודה של משרד הכלכלה להוציא מידית צו סגירה זמנית למשך יומיים, והוא רשאי לסגור את האתר לשלושה ימים נוספים, אם מצב הבטיחות באתר יישאר לקוי, בכפוף לשימוע. המפקח יוכל לתת צו לתיקון ליקויי הבטיחות, ואם המחזיק במקום העבודה לא יתקן אותם, דינו שנתיים מאסר או קנס בסך 75 אלף שקלים. בכל מקרה, העובדים ימשיכו לקבל שכר גם עבור הימים בהם האתר היה סגור.

בית החולים איכילוב בתל אביב פתח מרכז מידע לציבור במספר הטלפון: 1255133

(עדכון ראשון: 15:50)

  • עוד באותו נושא:
  • אתר בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully