וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח משרד העבודה והרווחה מחודש יוני: לא נמצאו ליקויים באתר שקרס

5.9.2016 / 16:26

מנהל הבטיחות פרסם דוח ראשוני על קריסת החניון, ובו נכתב כי לפני שלושה חודשים נערכה ביקורת באתר ולא נמצאו בו ליקויי בטיחות. עם זאת, צוין כי "בחלק מאתרי חברת 'דניה סיבוס' נמצאו ליקויי בנייה". מהחברה נמסר: "נעשה מה שנדרש כדי לסייע בחקירה"

צילום: יותם רונן, אבי כהן, דני שכטמן ומאצ'י הוף; עריכה: יאיר דניאל

מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה פרסם היום (שני) דוח ראשוני על קריסת החניון באתר הבנייה ברמת החייל שבתל אביב, שבה נהרגו שני בני אדם ונפצעו 23 נוספים, לפיו ביוני האחרון נערכה ביקורת באתר ולא נמצאו בו ליקויים. עם זאת, לחברת "דניה סיבוס" היסטוריה של ליקויים רבים, ובקרוב היא צפויה לעבור מבצע אכיפה, שעשוי לכלול חקירות פליליות. כמו כן, בכירים בחברה נחקרו היום בעקבות המקרה.

מהחברה נמסר: "החברה כואבת את כאבם של נפגעי האירוע ומשפחותיהם ומשתתפת בצערם. בשעה קשה זו, אנו מתמקדים בסיוע לכוחות ההצלה ונעשה את כל שנדרש על מנת לסייע לגופי החקירה בעבודתם".

במשרד העבודה והרווחה הדגישו כי "האתר נמצא תחת פיקוח מנהל הבטיחות, שביקר באתר בחודש יוני 2016 ולא מצא בו ליקויי בטיחות, בעת שהאתר נמצא בשלבי בנייה אחרונים". עם זאת, במשרד ציינו כי "חברת 'דניה סיבוס' היא חברת בנייה גדולה שבחלק מאתריה נמצאו ליקויי בנייה משמעותיים".

עוד בנושא:
חניון קרס בתל אביב: שניים נהרגו ו-23 נפצעו; שבעה לכודים
"בום אדיר": תיעוד דרמטי מקריסת החניון בתל אביב
החניון שקרס: חקירה נגד חברת הבנייה בחשד לליקויי בטיחות באתר נוסף

חילוץ פצוע מהריסות קריסת בניין ברמת החייל. מגד גוזני
מנהל הבטיחות ערך ביקורת כשהאתר נמצא בשלבי בנייה אחרונים/מגד גוזני

במשרד ציינו בין היתר פיטורי עגורנאי שדרש לתקן ליקויים שנרשמו על ידי בודק מוסמך; שלוש תאונות עבודה בפרקי זמן קצרים במהלך השנה באתר בנייה בראשון לציון, אשר באחת מהן נפל עובד בן 17 שרתמת הבטיחות שלו לא נרתמה בהתאם לתקנות; ליקויי בטיחות רבים באתר בנייה "פארק עוגן" ברחובות, למשל לא הוצבה גדר סביב אתר הבנייה, לא היה גידור כנדרש בתוך האתר ונמצא כי עובדים טיפסו על סולמות בצורה מסוכנת ללא שימוש ברתמות בטיחות.

כמו כן, במשרד העבודה והרווחה הוסיפו כי באתר בנייה של "דניה סיבוס" בפרויקט קניון עזריאלי בראשון לציון התגלו הפרות של צווי בטיחות, וכן כי אירעה תאונה שבה נפל עובד מגג מבנה בגובה של שבעה מטרים בנמל התעופה החדש באילת. עוד נמסר כי בשנתיים האחרונות שלוש חקירות נגד מנהלים בחברה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
זירת חילוץ פצועים -  קריסת הבניין ברמת החייל. מגד גוזני
בדוח הוזכרו פיטורי עגורנאי שביקש לתקן ליקויים. החניון לאחר שקרס, היום/מגד גוזני

על פי משרד העבודה והרווחה, הדיווח הראשוני על קריסת החניון התקבל במשרד בשעה 11:30 בבוקר, ובהוראת שר העבודה והרווחה, חיים כץ, יצאו אנשי מנהל הבטיחות לאתר הבנייה. מטרתם של אנשי המנהל הייתה לברר את הסיבות והנסיבות לקריסה, וכן לסייע למשטרה החוקרת את האירוע. לפי שעה טרם התבררו הגורמים לקריסה.

משרד הכלכלה עשוי לפתוח בחקירה פלילית נגד מנהלי החברה

משרד העבודה והרווחה הודיע כי יקבע את התנאים להמשך העבודות באתר, וידרוש מהחברה "לנקוט בכל הפעולות הנדרשות על מנת שלא לסכן עובדים נוספים". בעקבות קריסת החניון קבע מנהל הבטיחות מבצע לאכיפה מוגברת וממוקדת באתרי הבנייה של חברת "דניה סיבוס", שמתוכנן להתקיים במחצית השנייה של חודש זה. "במסגרת המבצע מתוכננים ביקורי פיקוח בכל אתרי הבניה ופתיחה בחקירות פליליות של מנהלי החברה, עקב הפרות חוק שיימצאו", נמסר מהמשרד.

עוד צוין כי "מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית פועל נמרצות לקידום הבטיחות באתרי בנייה. 18 מפקחי הבנייה במנהל פועלים למתן מענה באתרים בעייתיים, לקביעת דרישות ולהפסקת עבודה באתרים שבהם קיימים סיכונים מוגברים".

במנהל הבטיחות הבהירו כי בטווח המידי תיערך חקירה באזהרה של קבלנים ומבצעים המפרים הוראות חוק, יוכנו כתבי אישום ותוגבר האכיפה נגד מנהלי עבודה שאינם פועלים כנדרש. עוד נמסר כי תיבחן ענישת קבלנים באמצעות רשם הקבלנים וכי יוגבר הפיקוח על מפעילי עגורנים – צעד שבמסגרתו תועבר האחריות להסמכתם למנהל הבטיחות ממשרד התחבורה ויונפקו כרטיסים מגנטיים. בטווח הארוך ציינו במשרד העבודה והרווחה כי בכוונתם לתקן את תקנות הבטיחות בבנייה, ולהגביר את ההרתעה באמצעות עיצומים כספיים.

זירת חילוץ פצועים -  קריסת הבניין ברמת החייל. מגד גוזני
חילוץ הפצועים לאחר קריסת החניון, היום/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully