וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בום אדיר": תיעוד דרמטי מקריסת החניון בתל אביב

בסרטון מהזירה ניתן לראות את עננת האבק המתפזרת במהירות במקום לאחר קריסת המבנה. בתיעוד אחר נראים כוחות ההצלה מחלצים את אחד הלכודים. "הכל קרס, זה הרגיש כמו רעידת אדמה", אמר עד ראייה

ספק 500

בסרטון מרגע קריסת החניון ברמת החייל שבתל אביב, שבה נהרגו שני בני אדם ונפצעו 21 נוספים - בהם שמונה באורח בינוני, ניתן לראות כלי רכב עומדים בשורה ליד הזירה ואדם הולך בסמוך אליה, כשלפתע מופיעה עננת אבק שמכסה את השטח במהירות.

בתיעוד נוסף מהזירה ניתן לראות את צוותי החילוץ הרבים, בהם כוחות פיקוד העורף, מחלצים את אחד הפועלים, גבר כבן 35, על גבי אלונקה. בתיעוד נראים הכוחות מובילים את הפצוע בזהירות מרבית דרך ההריסות לעבר האמבלונס שיעביר אותו לבית החולים. ממד"א נמסר כי לכוד נוסף כבן 35 חולץ מבין ההריסות, והשניים פונו במצב בינוני לבתי החולים איכילוב שבעיר ושיבא שבתל השומר.

עוד כתבות בנושא:
חניון קרס בתל אביב: 21 פצועים, בהם שמונה במצב בינוני
"הרגיש כמו רעידת אדמה": עדי ראייה לקריסת החניון בתל אביב

כוחות גדולים של מד"א ומשטרה נמצאים בזירה, כמו גם כוחות פיקוד העורף. פרמדיק מד"א דוד סויסה שהגיע לזירה סיפר כי במקום הייתה המולה רבה. "חילצנו כמה פצועים, ביצענו מיון רפואי ראשוני והענקנו לפצועים טיפול רפואי בשטח. פינינו אותם לבתי החולים איכילוב, תל השומר, ובלינסון.

חובש רפואת חירום, כונן מד"א נחום נחמיאס, הוסיף: "הייתי בסמוך למקום כשקיבלתי הודעה באפליקציה של מד"א על אירוע קריסת חניון בשכונת רמת החייל. כשהגעתי למקום היה עשן רב באוויר ויחד עם צוותי מד"א הרבים שהגיעו למקום וצוותי רפואה מבית החולים אסותא הסמוך חילצנו כמה פועלים מההריסות לרחוב".

שריה, שהשתתף במאמצי החילוץ, סיפר לוואלה! NEWS: "נכנסתי ראשון לאירוע, הפועלים שם היו באטרף. יש חלק שכולו סדוק, נתון לסכנת קריסה. רצנו והתחלנו להוציא פצועים החוצה". לדבריו, "כששמעתי את הבום עברתי כאן, האדמה רועדת וענן של אבק ברמה שאי אפשר לראות כלום". הוא סיפר: "אין אצלי עניין של פחד, זה אינסטיקנט טבעי שלי. התחושות קשות. אני דואג לאנשים למטה"

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
חילוץ פצועים  - זירת קריסת בניין ברמת החייל. מגד גוזני
פעולות החילוץ ברמת החייל, היום/מגד גוזני

ישראל ויג, עד ראייה לקריסת המבנה, סיפר כי "הכל קרס, וכל הרחוב התמלא באבק סמיך. זה הרגיש כמו רעידת אדמה". לדבריו, מדובר בחניון קיים, שבו מבוצעות עבודות להקמת קומות נוספות תחתיו. "ראיתי לנגד עיניי בור פעור, בלגן, כולם רצים לכיוון האירוע ואף אחד לא יודע מה קורה, הרבה צוותי הצלה וניידות הגיעו".

אלון גונן, עד ראייה נוסף, סיפר כי שמע את הפועלים שהיו באזור בוכים וצועקים. "החניתי את האוטו ושמעתי בום אדיר", תיאר: "רואים שהרצפה פשוט 'נקרעה' מהמוטות פלדה שהיא הייתה רתומה אליהם. הכול קרס כלפי מטה, חצי מהמבנה הזה פשוט ירד למטה. שמעתי צעקות, הפועלים בכו וצעקו ולא נתנו להם להיכנס לירידה לחניון מחשש שגם הצד השני של החניון יקרוס. יש פה כמה תקרות בטון שקרסו אחת על השנייה".

חילוץ פצועים  - זירת קריסת בניין ברמת החייל. מגד גוזני
כוחות פיקוד העורף בזירה/מגד גוזני

החניון שקרס הוא חניון הברזל, שאותו מקימה חברת "דניה סיבוס", חברת הבת של "אפריקה ישראל" (בשליטת לב לבייב), עבור חברת "אחוזות החוף". בשלב זה לא ידוע מה גרם לאירוע. המנוף באתר הבנייה, שקרס גם הוא בעקבות קריסת מבנה החניון, שייך לעותמאן חסן.

החניון היה מיועד להפוך חניון ציבורי תת-קרקעי. על פי התכנון, החניון כולל ארבעה מפלסים בשטח של כ-17 אלף מ"ר הכולל כ-600 מקומות חנייה. היקף המכרז של עיריית תל אביב שבו זכתה "דניה סיבוס" בשנת 2012 הוערך בכ-64 מיליון שקלים. המגרש שעליו נבנה החניון נמצא בבעלות עיריית תל אביב ועד לפני כמה שנים הופעל בו חניון ישן של אחוזות החוף שכלל כ-150 מקומות חנייה.

חילוץ פצועים  - זירת קריסת בניין ברמת החייל. מגד גוזני
חילוץ אחד הפצועים באירוע/מגד גוזני
תמונה של כוחות פקע"ר מזירת קריסת תקרת החניון בביה"ח אסותא. דובר צה"ל
כוחות ההצלה בזירה, היום/דובר צה"ל
תמונות מאירוע קריסת תקרת החניון בביה"ח אסותא. דובר צה"ל
כוחות ההצלה בין ההריסות/דובר צה"ל
היערכות לפינוי פצועים – אתר קריסת בניין רמת החייל. מד"א
צוותי מד"א ממתינים לקבלת הפצועים/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully