וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגיש כמו רעידת אדמה, הכול קרס": עדי ראייה לקריסת החניון בתל אביב

ישראל ויג, שהיה באזור בעת האירוע, סיפר כי "כל הרחוב התמלא באבק סמיך". עד ראייה נוסף אמר כי שמע את הפועלים באתר הבנייה בוכים וצועקים. "תקרות בטון נפלו אחת על השנייה"

צילום: יותם רונן, אבי כהן, דני שכטמן ומאצ'י הוף; עריכה: יאיר דניאל

"הכל קרס, וכל הרחוב התמלא באבק סמיך. זה הרגיש כמו רעידת אדמה" - כך תיאר היום (שני) ישראל ויג, עד ראייה לקריסת המבנה ברמת החייל שבתל אביב, את שאירע בפינת הרחובות הנחושת והברזל, שבו נהרג אדם אחד ונפצעו 21 בני אדם - בהם שמונה באורח בינוני. לדבריו, מדובר בחניון קיים, שבו מבוצעות עבודות להקמת קומות נוספות תחתיו. "ראיתי לנגד עיניי בור פעור, בלגן, כולם רצים לכיוון האירוע ואף אחד לא יודע מה קורה, הרבה צוותי הצלה וניידות הגיעו".

אלון גונן, עד ראייה נוסף, סיפר כי שמע את הפועלים שהיו באזור בוכים וצועקים. "החניתי את האוטו ושמעתי בום אדיר", תיאר: "רואים שהרצפה פשוט 'נקרעה' מהמוטות פלדה שהיא הייתה רתומה אליהם. הכול קרס כלפי מטה, חצי מהמבנה הזה פשוט ירד למטה. שמעתי צעקות, הפועלים בכו וצעקו ולא נתנו להם להיכנס לירידה לחניון מחשש שגם הצד השני של החניון יקרוס. יש פה כמה תקרות בטון שקרסו אחת על השנייה".

עוד בוואלה! NEWS:
כ-20 לכודים ושישה פצועים בקריסת מבנה באתר בנייה בתל אביב
חשד לשחיתות בעיריית נתניה: ארבעה עוכבו לחקירה בחשד לעבירות שוחד
חשד: ראש המועצה מקומית ג'וליס ירה למוות בקבלן

קריסת בניין רמת החייל. שפיץ, מערכת וואלה! NEWS
זירת קריסת המבנה, היום/מערכת וואלה! NEWS, שפיץ

אריק, נהג מונית שהיה באזור, סיפר כי בעת הקריסה היה רעש חזק והאדמה רעדה. "שמעתי בום והיתה רעידת אדמה, הכול זז", אמר אריק והוסיף: "אחרי זה הגיעו מלא משטרות. לא הבנו מה קורה. המבנה קרס פנימה, שלוש קומות של חניון קרסו".

מרגלית, עובדת בבית החולים אסותא הסמוך לזירה, סיפרה גם היא על רעד שהורגש בעת הקריסה. "ישבנו בקומה מינוס אחת וכל החדר רעד", ציינה. "היה בום רציני וחשבנו שזה רעידת אדמה. כבר בחמישי החדר רעד מהעבודות, אבל היום זה היה בום רציני".

יוסף גבאי, ששהה בבניין "רשת" ברמת החייל בזמן אירוע, אמר כי ראה עשן רב מעל הזירה. "הסתכלתי בחלון והייתה פטריית אבק גדולה. שמענו צעקות והמולה רבה, והגיעו הרבה סקרנים". לדבריו, כוחות ההצלה הגיעו למקום לאחר 20-15 דקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חילוץ פצועים  - זירת קריסת בניין ברמת החייל. מגד גוזני
צוותי החילוץ ברמת החייל/מגד גוזני

פרמדיק מד"א דוד סויסה שהגיע לזירה סיפר כי במקום הייתה המולה רבה. "חילצנו כמה פצועים, ביצענו מיון רפואי ראשוני והענקנו לפצועים טיפול רפואי בשטח. פינינו אותם לבתי החולים איכילוב, תל השומר, ובלינסון.

חובש רפואת חירום, כונן מד"א נחום נחמיאס, הוסיף: "הייתי בסמוך למקום כשקיבלתי הודעה באפליקציה של מד"א על אירוע קריסת חניון בשכונת רמת החייל. כשהגעתי למקום היה עשן רב באוויר ויחד עם צוותי צוותי מד"א הרבים שהגיעו למקום וצוותי רפואה מבית החולים אסותא הסמוך חילצנו כמה פועלים מההריסות לרחוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רמת החייל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

המבנה קרס באתר בנייה וכוחות גדולים של מד"א ומשטרה זרמו לזירה והחלו בסריקות לאיתור נפגעים ולכודים. במקביל הוקפצו לזירה כוחות חירום של פיקוד העורף. בבית החולים איכילוב בעיר, שאליו פונו עד כה שישה נפגעים, הוכרז אירוע רב-נפגעים.

בעקבות האירוע נסגרו כלל הצירים באזור רמת החייל וזאת על מנת לאפשר מעבר רכבי חירום והצלה. המשטרה אוסרת בשעה זו להיכנס למתחם הבנייה בשל הסכנה שחלקים נוספים של המבנה ימשיכו לקרוס.

החניון שקרס הוא חניון הברזל, שאותו מקימה חברת "דניה סיבוס", חברת הבת של "אפריקה ישראל" (בשליטת לב לבייב), עבור חברת "אחוזות החוף". בשלב זה לא ידוע מה גרם לאירוע. המנוף באתר הבנייה, שקרס גם הוא בעקבות קריסת מבנה החניון, שייך לעותמאן חסן. חניון זה מיועד להיות חניון ציבורי תת-קרקעי ובמכרז שאותו הוציאה העירייה זכתה "אפריקה ישראל". על פי התכנון, החניון כולל ארבעה מפלסים בשטח של כ-17 אלף מ"ר הכולל כ-600 מקומות חנייה.

חילוץ פצועים  - זירת קריסת בניין ברמת החייל. מגד גוזני
צוותי החילוץ בזירה/מגד גוזני
היערכות לפינוי פצועים – אתר קריסת בניין רמת החייל. מד"א
הכוחות נערכים לפינוי הפצועים בתל אביב/מד"א
זירת קריסת בניין ברמת החייל. מגד גוזני
אתר הבנייה ברמת החייל/מגד גוזני
תמונה של כוחות פקע"ר מזירת קריסת תקרת החניון בביה"ח אסותא. דובר צה"ל
כוחות של פיקוד העורף בזירה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully