וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ עודה על קריסת החניון בת"א: "להקים ועדת חקירה ממלכתית"

יו"ר הרשימה המשותפת ביקר את הפצועים בבית החולים. "את נתניהו זה לא מעניין - גם בגלל שהם ערבים", אמר עודה. יו"ר הקואליציה: "להגדיל את מספר הפקחים". שר העבודה והרווחה יקיים מחר דיון בלשכתו בעקבות האירוע

עריכה: ניר חן

"צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית לתופעת תאונות הבנייה בשנים האחרונות", כך אמר היום (שני) חבר הכנסת איימן עודה (הרשימה המשותפת) בעקבות אסון קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב. "מתחילת השנה נהרגו 32 עובדי בניין, בהם ערבים. את ראש הממשלה זה לא מעניין - גם בגלל שהם ערבים", טען ח"כ עודה שהגיע לבקר את הפצועים בבית החולים. דיון דחוף באסון ייערך ביום ראשון בוועדת העבודה, לבקשת ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת).

"אין ספק שיש מחדל גדול וצריך לטפל מהיסוד", אמר עודה. "צריך לסגור כל אתר שיש בו פצוע קשה". לדבריו, "התאונות הבלתי פוסקות באתרי הבנייה הן לא גזירת גורל אלא תוצאה ישירה של הפקרות מוחלטת של ביטחון וחיי הפועלים על ידי הממשלה ורשויות החוק. מעבר לכך, אי אפשר להתעלם מהתגובות הגזעניות ורוויות השנאה בכל אתרי החדשות והרשתות החברתיות. זוהי מראה מזעזעת למצב החברה הישראלית היום שמנוהלת מלמעלה על ידי שיסוי אוכלוסייה מוחלשת אחת בשנייה".

עוד על קריסת החניון בוואלה! NEWS:
עם רדת החשכה: אבד הקשר עם כל שבעת הלכודים בחניון שקרס
הפועל צילם את החניון שעות לפני הקריסה: "המשטח רעד כשעבדנו"
מפיגועים ועד אסונות טבע: מערכת איתור הלכודים נחשפת לראשונה

חבר הכנסת איימן עודה מבקר את הפצועים מאסון קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב באיכילוב, 5 בספטמבר 2016. דוברות הרשימה המשותפת, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ עודה מבקר את הפצועים בבית החולים איכילוב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הרשימה המשותפת

שר העבודה והרווחה חיים כץ זימן דיון דחוף בעקבות האסון ולנוכח ריבוי תאונות העבודה, והוא צפוי להיערך מחר בלשכתו. ראשי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית ישתתפו בדיון, שיעסוק באכיפה באתרי הבנייה ובאמצעים לחיזוק ההרתעה בקרב יזמים וקבלנים. מוקדם יותר היום הורה כץ לפקחי מנהל הבטיחות להגיע לאתר בתל אביב באופן מידי לשם בדיקת נסיבות המקרה, לטיפול בהיבטי הבטיחות ולמניעת סיכון לפגיעות נוספות באנשים.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד), המכהן גם כיו"ר השדולה לקידום הבטיחות בישראל, אמר: "לפי מה שראיתי בטלוויזיה, נראה שהבעיה לא בבטיחות אלא בבנייה עצמה ולכן בעניין הזה כבר יש מענה חוקי".

הוא הסביר: "רק התחלנו לעבוד ואנחנו מודעים לזה יש בעיה, צריך להגדיל תקציבים ולהגביר את כמות הפקחים היום יש מעט מאוד פקחים, 17 נראה לי. נכון שייתכן שזה יגדיל את מחירי הדירות, אבל פה אנחנו מוכנים לזה. בקדנציה הקודמת הוחלט על הקמת מרכז בקרה שילווה את הבנייה עצמה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אתר קריסת בניין רמת החייל. מגד גוזני
אתר הבנייה שקרס/מגד גוזני

ח"כ אחמד טיבי פנה היום לח"כ אלי אלאלוף, יו"ר ועדת העבודה, כדי לקיים דיון דחוף בפגרה כדי לדון באסון שאירע בתל אביב. ח"כ אלאלוף נענה והודיע כי הדיון יתקיים ביום ראשון הקרוב. "מקומות העבודה וקבלנים רבים אינם דואגים לשלומם של העובדים לרבות עובדי הבניין. יש לשים קץ לרשלנות הפושעת הזו", אמר ח"כ טיבי.

בקריסת החניון היום בצהריים נהרגו שני פועלים ונפצעו 23 בני אדם, בהם כמה במצב בינוני. הם פונו לבתי חולים שונים באזור. בזירת האירוע עדיין פועלים צוותי חילוץ בניסיון לאתר כמה נעדרים שטרם נמצאו.

צוותי חילוץ בזירת קריסת החניון ברמת החייל. תל אביב, 5 בספטמבר 2016. מגד גוזני
צוותי חילוץ באתר קריסת החניון, הערב/מגד גוזני

על העבודות באתר הבנייה שקרס אחראית חברת הבניה "דניה סיבוס", חברת בת של אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, אשר זכתה במכרז שפרסמה "אחוזת חוף". בכירים בחברה נחקרו היום בעקבות האירוע.

רק לאחרונה נפתחה חקירה נגד חברת דניה סיבוס, בנושא בעיות בטיחות. במהלך ביקור אכיפה שביצע משרד הכלכלה בחודש פברואר האחרון התגלו ליקויי בטיחות ונפתחה חקירה בגין הפרות צווי בטיחות ואי עמידה בדרישות החוק. בעקבות האירוע בעלי תפקידים בכירים בחברה ובאתר זומנו לחקירה באזהרה.

החניון שקרס: תמונות לפני ואחרי

לפני כחודש וחצי הכנסת אישרה חוק חדש שקובע כי אתרי בנייה שאירעו בהן תאונות עבודות קשות ייסגרו מידית ליומיים. מדובר בתיקון לחוק הפיקוח על העבודה, שאותו יזמו יו"ר עבודת הוועדה והרווחה, ח"כ אלי אללוף (כולנו), ח"כ אייל בן ראובן (המחנה הציוני) וח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת), שנולד על רקע ריבוי התאונות באתרי בנייה שהביאו למותם של פועלי בנייה בשנה האחרונה.

החוק נותן סמכות למפקחי עבודה של משרד הכלכלה להוציא מידית צו סגירה זמנית למשך יומיים, והוא רשאי לסגור את האתר לשלושה ימים נוספים, אם מצב הבטיחות באתר יישאר לקוי, בכפוף לשימוע. המפקח יוכל לתת צו לתיקון ליקויי הבטיחות, ואם המחזיק במקום העבודה לא יתקן אותם, דינו שנתיים מאסר או קנס בסך 75 אלף שקלים. בכל מקרה, העובדים ימשיכו לקבל שכר גם עבור הימים בהם האתר היה סגור.

"הסיוט שמפניו הזהרנו התממש"

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני), ממובילי המאבק הפרלמנטרי למיגור תאונות הבנייה, התייחס מוקדם יותר לתאונה הקשה שאירעה ברמת החייל: "אני מזועזע מהאירוע החמור הזה. אירוע שכזה משקף את ההפקרות והרשלנות בתחום הבטיחות בבנייה. התאונות הללו הן לא גזירה משמיים. חבל מאוד שאנו כואבים על אירועים שניתן היה למנוע. אני קורא לממשלת ישראל להתעשת באופן מידי ולהתחיל לפעול בנושא".

"לצערי, הסיוט שמפניו חזרנו והזהרנו מתממש לנגד עינינו", אמר יו"ר ועדת העבודה, חבר הכנסת אלי אלאלוף (כולנו), שחש גם הוא זעזוע מהמקרה. "בזמן שממדי האסון הולכים ומתבהרים, אני קורא למשרד העבודה והרווחה ליישם מידית את החוק שאושר בוועדת הרווחה ולסגור לאלתר את אתר הבניה".

(עדכון ראשון: 19:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully