וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שעה: עשרות הרוגים בסדרת פיגועים של דאעש נגד משטר אסד

יותר מ-30 בני אדם נהרגו במתקפה משולבת בחומס, בטרטוס ובדמשק, ולפחות חמישה נוספים נהרגו בפיגוע נגד הכוחות הכורדיים בצפון-מזרח המדינה. דאעש קיבל אחריות. פגישת ארה"ב-רוסיה בנוגע להפסקת אש הסתיימה ללא תוצאות

עריכה: יאיר דניאל

יותר מ-30 בני אדם נהרגו היום (שני) בארבעה פיגועים באזורים שבשליטת המשטר הסורי בעיקר במערב המדינה. במקביל, ככל הנראה חמישה בני אדם נהרגו בפיגוע נוסף בעיר אל-חסכה בצפון-מזרח סוריה, שנמצאת תחת שליטת הכורדים. הפיגועים כולם אירעו הבוקר בין השעה 8:00 ל-9:00 (שעון מקומי) וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות עליהם כעבור כמה שעות.

על פי סוכנות הידיעות הממלכתית סאנ"א, מניין ההרוגים הכולל בחמשת הפיגועים הוא 38, אולם הארגון הסורי לזכויות אדם, המנטר אחר הלחימה במדינה, מנה 47 הרוגים. גורמי רפואה ציינו כי מניין ההרוגים צפוי עוד לעלות.

עוד בוואלה! NEWS:
אנקרה: המורדים הסורים סילקו את דאעש מגבול סוריה-טורקיה
רוסיה וארה"ב מתקרבות להסכם על חאלב - ואסד שב לכתר את העיר
המבצע מתרחב: טורקיה פתחה חזית נוספת בצפון סוריה

זירת פיגוע בגשר ארזונה, טרטוס, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בגשר ארזונה, טרטוס, היום/רויטרס
זירת פיגוע בגשר ארזונה, טרטוס, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בגשר ארזונה, טרטוס, היום/רויטרס

הפיגוע הקטלני ביותר אירע בגשר ארזונה שבכניסה לעיר טרטוס, ובו נהרגו לפחות 30 בני אדם בפיצוץ מכונית תופת, ובפיצוץ חגורת נפץ של מחבל מתאבד לאחר שכוחות החירום הגיעו לזירה בעקבות הפיצוץ הראשון. מבית החולים המרכזי של טרטוס נמסר כי לפחות 35 בני אדם נהרגו, ולפחות 45 נוספים נפצעו.

על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות ארבעה חיילים נהרגו בפיצוץ במחסום צבאי בשכונת באב תדמור שבחומס. כמו כן, לפחות שלושה בני אדם נהרגו בפיגוע בעיירה א-סבורה, ממערב לדמשק על הכביש הראשי המוביל לביירות. על פי סוכנות הידיעות הממלכתית, לפחות שלושה בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת פיגוע בבאב תדמור, חומס, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בבאב תדמור, חומס, היום/רויטרס

באל-חסכה שבצפון-מזרח סוריה, הנמצאת בשליטת המיליציה הכורדית YPG, נהרגו ככל הנראה חמישה בני אדם בפיצוץ אופנוע ממולכד. הפיגוע ככל הנראה כוון נגד כוחות השיטור של ה-YPG, "אסאייש", וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות של הארגון, "אעמאק". בכלי התקשורת דווח כי בין ההרוגים, שלושה אנשי הכוחות הכורדיים ושני אזרחים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי בוועידת G20, האנגג'ואו, סין, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
"אין שום סיבה להצהרות דרמטיות". קרי ופוטין, היום האנגג'ואו/רויטרס

שורת הפיגועים מגיעה בצל הדיווחים ההולכים וגוברים על היחלשות במעמדו של דאעש ועל אובדן שטחים נוספים בסוריה שהיו בשליטתו. אתמול נמסר כי כוחות המורדים הסורים, בסיוע צבא טורקיה, סילקו את דאעש מהאזורים האחרונים שהיו בשליטתו בגבול סוריה-טורקיה. ההישג המשמעותי מגיע בעיצומו של מבצע "מגן הפרת" של טורקיה ב-24 באוגוסט. אובדן הגבול הטורקי ימנע מדאעש מעבר מרכזי של מתגייסים חדשים וציוד. עם זאת, הארגון עדיין חולש על אזורים נרחבים בסוריה ובעיראק.

בתוך כך, נמשכים המאמצים הדיפלומטיים במעורבות ארצות הברית ורוסיה לקדם הסכם הפסקת אש. מנהיגי המדינות ושרי החוץ שלהן נועדו היום ואתמול בשולי ועידת G20 הנערכת בהאנגג'ואו שבסין. לאחר פגישה בין שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי למקבילו הרוסי סרגיי לברוב, שהסתיימה ללא הסכמות בנוגע לסוריה, נמסר מהבית הלבן כי הנשיאים ברק אובמה וולדימיר פוטין נפגשו. מהקרמלין הובהר כי המגעים נמשכים, ונמסר: "התהליך ימשיך ואין שום סיבה להצהרות הדרמטיות שאמרו גורמים במחלקת המדינה האמריקנית, ששום דבר לא הושג".

(עדכון ראשון: 12:48)

זירת פיגוע בא-סבורה, דמשק, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בא-סבורה, דמשק, היום/רויטרס
זירת פיגוע בגשר ארזונה, טרטוס, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בטרטוס, היום/רויטרס
זירת פיגוע בבאב תדמור, חומס, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בחומס, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully