וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנקרה: המורדים הסורים סילקו את דאעש מגבול סוריה-טורקיה

הכוחות הנתמכים על ידי טורקיה גרמו לארגון "המדינה האסלאמית" לסגת מהאזורים האחרונים שהיו בשליטתו. "דאעש איבד את הקשר לעולם החיצוני לאחר שהפסיד בקרבות", מסר הארגון הסורי לזכויות האדם

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

המורדים הסורים בסיוע צבא טורקיה סילקו היום (ראשון) את ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) מהאזורים האחרונים שהיו בשליטתו בגבול הסורי-טורקי – כך דיווחו ארגון זכויות האדם הסורי וסוכנות הידיעות הטורקית הרשמית. "דאעש איבד את הקשר לעולם החיצוני לאחר שהפסיד בקרבות על כפרי הגבול הנותרים", מסר הארגון.

עוד נמסר כי "המורדים והפלגים האסלאמיסטיים הנתמכים על ידי טנקים טורקיים ומטוסים השתלטו על כמה כפרים בגבול, אחרי שדאעש נסוג מהם, והביאו לסוף הנוכחות של הארגון על הגבול". האזור שממנו סילקו הכוחות את אנשי דאעש משתרע בין ג'ראבלוס, עיירת הגבול ששוחררה לאחרונה, לבין אעזאז.

לקריאה נוספת:
רוסיה וארה"ב מתקרבות להסכם על חאלב - ואסד ממשיך להתקדם
אתגר חדש לאסד: המורדים מתקדמים במחוז אסטרטגי במרכז סוריה
המבצע מתרחב: טורקיה פתחה חזית נוספת בצפון סוריה

טנקים טורקיים פולשים לטורקיה בסמוך לעיירה קיליס, 3 בספטמבר 2016. רויטרס
כוחות טורקיים בגבול/רויטרס

ההישג המשמעותי מגיע בעיצומו של מבצע "מגן הפרת" של טורקיה ב-24 באוגוסט. אובדן הגבול הטורקי ימנע מדאעש מעבר מרכזי של מתגייסים חדשים וציוד. עם זאת, הארגון עדיין חולש על אזורים נרחבים בסוריה ובעיראק.

מטרת מבצע "מגן הפרת" היא בראש ובראשונה המאבק בדאעש, אולם הטורקים תוקפים גם את הכורדים באזור, שמצדם נלחמים גם הם בדאעש בגבול. המיליציה הכורדית היא שותפה מלאה של הקואליציה בהובלת ארצות הברית נגד דאעש. אך אנקרה מחשיבה את לוחמיה לטרוריסטים.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

מפת גבול סוריה-טורקיה, לפי סוכנות הידיעות הטורקית:

בזמן שהלחימה בסוריה נמשכת, מנסות ארצות הברית ורוסיה להתקדם לקראת הסכם הפסקת אש בסוריה, אולם שתי המדינות הבהירו כי נותרו עוד פערים שיש לסגור. נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר היום כי וושינגטון ומוסקבה מתקשות להגיע להסכמות לקראת הפגישה בין הצדדים מחר.

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, המשתתף בפסגת ה-G20 בסין, אמר היום לכתבים כי נפתרו סוגיות טכניות רבות בין שתי המדינות, אך מחלוקות מרכזיות אחרות נותרו בעינן. דברים דומים השמיע סגן שר החוץ של רוסיה סרגיי ריבקוב, שהביע אופטימיות אך ביקש להפגין סבלנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully