וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור בעד עבודות הרכבת במהלך השבת

5.9.2016 / 0:36

מנתוני הסקר, שנערך בפיקוח פרופסור קמיל פוקס, עולה כי 57% תומכים בעבודות שעמדו במוקד המשבר, בעוד 35% מתנגדים. רוב הציבור סבור שנתניהו אחראי למשבר (42%) ורק 17% הטילו אחריות על כץ

עירכה: ניר חן צילום: יותם רונן, מאצ'י הוף

(ריאיון עם ח"כ דוד ביטן ומנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר באולפן וואלה! NEWS)

57% מהציבור בעד עבודות תשתית ברכבת ישראל במהלך השבת - כך עולה מסקר וואלה! NEWS שנערך אתמול (ראשון) בפיקוחו של פרופסור קמיל פוקס. לפי תוצאות הסקר, שכלל 501 נשאלים מהאוכלוסייה היהודית בישראל, 35% מהציבור מתנגד לעבודות במהלך השבת ו-8% מהנשאלים השיבו כי אין להם דעה בנושא.

מפילוח התוצאות לפי מגזרים, עולה כי בקרב החילונים, מטבע הדברים, רוב מוחץ תומך בעבודות בשבת - 86%, בעוד 7% בלבד מתנגדים. גם בקרב המסורתיים נרשם רוב בעד העבודות, עם 56% מהנשאלים. בקרב הציבור הדתי ההתנגדות לעבודות בשבת ניכרת, כאשר 78% מתנגדים לעבודות התשתית ורק 13% תומכים. בציבור החרדי לא נרשמו תומכים בעבודות במהלך השבת.

עוד בנושא:
כבר לא המאמי הלאומי: המלחמה על השבת החזירה את החרדים לאחור
משבר הרכבת: נתניהו איבד הזדמנות להפגין מנהיגות
נתניהו עקץ את כץ בישיבת הממשלה: "צריך למנוע משברים, לא ליצור אותם"

עבודות שדרוג תחנת רכבת השלום בתל אביב, 26 באוגוסט 2016. יותם רונן
לרוב הציבור אין בעיה לראות זה במהלך השבת. עבודות תשתית ברכבת בתל אביב/יותם רונן

שאלה נוספת שהוצגה בפני הנשאלים, הייתה בנושא האחריות למשבר שנוצר סביב סוגיית עבודות הרכבת בשבת. 42% מהנשאלים סבורים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא האחראי למשבר, 27% הטילו אחריות על המפלגות החרדיות ו-17% על שר התחבורה ישראל כץ. 11% השיבו כי אין להם דעה בעניין ו-3% תלו אחריות בגורם אחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רוב הציבור, ובמיוחד החילונים והמסורתיים, מטילים את כל האשמה במשבר על ראש הממשלה", אמר פרופסור פוקס. "יש לשער שנתניהו עצמו היה מודע לנתונים האלה גם בסקרים שהוא עורך ולכן גם הסיכוי שהוא יפטר את השר כץ ירד לכמעט אפס". לדבריו, "בשתי השאלות ברור לחלוטין שהציבור בכללותו בעד העבודות בשבת ולא רואה בשר התחבורה אחראי למשבר. לאחרונה גם שמענו ששר החקלאות אורי אריאל שוקל לפתוח הסכמים ולאסור גם הוא עבודות שונות בשבת אבל הסקר הנוכחי מראה שהציבור לא צפוי לראות את הדברים בעין יפה".

ואכן, האחריות למשבר מוטלת על ראש הממשלה בעיקר מצד החילונים (57%) והמסורתיים (37%), אולם בקרב הדתיים והחרדים המגמה שונה. 40% מהדתיים סבורים כי כץ הוא האחראי למשבר, לעומת 16% בלבד שמטילים את האחריות על נתניהו ו-19% שסבורים כי האשמה במפלגות החרדיות. גם בקרב החרדים כץ נתפס כאחראי המרכזי למשבר, עם 53% שהטילו עליו את האחריות. רק 19% מהחרדים רואים בנתניהו אחראי למשבר, ו-6% מהם הטילו את האשמה במפלגות החרדיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוב הציבור רואה בראש הממשלה אחראי. נתניהו וכץ בישיבת הממשלה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר כלל 501 נשאלים מהאוכלוסייה היהודית. התשאול בוצע על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון והתוצאות הכלליות משוקללות לפי התפלגות המגזרים באוכלוסייה לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הסקר נערך בפיקוח פרופסור קמיל פוקס.

(עדכון ראשון: 19:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully