וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר השבתה של יממה: תנועת הרכבות שבה לסדרה בכל הארץ

4.9.2016 / 19:00

ברקע המשבר בין ראש הממשלה לשר התחבורה, קו תל אביב-חיפה שב לפעול, והתחנות בקו יתנהלו גם הן כסדרן. בעקבות אירועי הימים האחרונים, מעריכים מחדש ברכבת ישראל את התנהלות המשך העבודות

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: מתן חדד

תנועת הרכבת שבה הערב (שבת) לסדרה, עם חידוש פעילות קו תל אביב-חיפה בשעה 19:00 בערב. הסדרת פעילות הקווים, ובהם אלה שהושפעו מהעבודות בקו, מגיעה לאחר שתי יממות שבהן עשרות אלפי אזרחים - בהם חיילים רבים - נפגעו מהשיבושים הקשים. ברכבת ישראל טענו הערב כי בעקבות המשבר, ייאלצו להעריך מחדש את מהלך העבודות שהיו צפויות בהמשך.

מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר, אמר: "ברגעים אלה מחדשת רכבת ישראל את תנועת הרכבות בין תל אביב להרצליה בשני הכיוונים. התנועה בין ת"א לחיפה תשוב לסדרה בהדרגה.
אני מודה לכל הצוותים הטכניים ולעובדי הרכבת כולם שפעלו החל ממוצאי שבת לבצע את עבודות התשתית במקצועיות, ביסודיות וביעילות".

עוד כתבות בנושא:
משבר הרכבת: נתניהו איבד הזדמנות להפגין מנהיגות
נתניהו עקץ את כץ בישיבת הממשלה: "צריך למנוע משברים, לא ליצור אותם"
"יש משבר אז כולם טסים?": השרים המשועשעים הגיבו בהומור לסערת הרכבת

חידשו תנועת הרכבות מתל אביב לחיפה. מגד גוזני
תחנת סבידור מרכז בתל אביב, הערב/מגד גוזני
"זה לא נעים לחכות שעות לרכבת, מרגישים שנטשו אותנו. בזמן שהפוליטקאים עסוקים במלחמות הישרדות, הם הורסים לנו את המדינה"

סטלה דניאל, שעלתה מבולגריה ומתגוררת בחיפה, סיפרה כי נאלצה לישון אתמול במרכז אצל בני משפחתה כדי שתוכל להגיע לעבודה הבוקר, ברמת גן. "בבולגריה היו הרבה בעיות ומאבקים בין שרים, אבל אני לא זוכרת סיטואציה כזאת, שבה ויכוח פוליטי משתק מדינה שלמה", אמרה.

יוסי נצר, תושב חיפה שעובד בתל אביב, סיפר על הדרך הארוכה שנאלץ לעבור הבוקר על מנת להגיע לעבודה. "לקח לי יותר משלוש שעות להגיע. לקחתי טרמפ עם חבר להרצליה ומשם תפסתי עוד מונית שירות שלקחה אותי עד לעבודה", סיפר. "נסיעה שלוקחת לי בדרך כלל שעה ורבע עשיתי היום בשלוש שעות. אני כבר עשר שנים על הקו הזה, כל הזמן מספרים לנו שמנסים להנגיש את הפריפריה למרכז ואז בבת אחת הם עוצרים לנו אותה. הדתיים הורידו לביבי את הגרזן, זה לא היה צריך להיות ככה. יכלו לבוא שבוע קודם ולפתור זאת אחרת. איפה כחלון? איפה ליברמן? פתאום כל השרים משותקים ונעלמים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עופרי דבוש מעתלית, חזרה היום מחופשה באגן הים התיכון ונתקעה יותר משלוש שעות בשדה התעופה כי לא היה לה איך לחזור הביתה. "גם בחופשה לא הצלחנו להתנתק מהחדשות בארץ ועקבנו אחרי על העדכונים בדבר השבתת הרכבת. כעסנו מאוד", סיפרה. "זה לא נעים לחכות שעות לרכבת, מרגישים שנטשו אותנו. בזמן שהפוליטקאים עסוקים במלחמות הישרדות, הם הורסים לנו את המדינה".

עם התחדשות הנסיעות, אחת הרכבות הראשונות לכיוון נהריה עוכבה למשך 20 דקות - אך בגלל פגיעה בחזיר בר וללא קשר למשבר. הנוסעים המבולבלים חששו שהשיבושים נמשכים, אך נרגעו במהרה כשהרכבת שבה לנסוע. "כשהרכבת החלה לנוע הנוסעים מחאו כפיים ושרו 'הבאנו שלום עליכם', ממש כמו שנוחתים בארץ, כמו אחרי טיסה שלא נגמרת", סיפרה ליאור בארי שהייתה על אחד הקרונות.

נוסעים ממתינים לאוטובוסים בתחנת חוף הכרמל בחיפה בשל השיבושים ברכבת 4 בספטמבר 2016. יפעת רוזנברג, מערכת וואלה!
עומסים בתחנת חיפה חוף הכרמל, הבוקר/מערכת וואלה!, יפעת רוזנברג

מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, התייחסה הבוקר למשבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התחבורה ישראל כץ, שהוביל לשיבושים הקשים, ואמרה כי אנשי המשרד, ובכלל זה השר כץ, פעלו בהתאם לחוק. לטענתה, הניסיון לצמצם את הפגיעה באזרח הוביל למתן היתר עבודה בשבת. דבריה מגיעים בתגובה להאשמות שהטיח אתמול נתניהו בשר כץ, כשטען כי "מדובר במשבר יזום ומיותר מצד השר ישראל כץ שנוער לערער את היחסים בין ראש הממשלה לציבור החרדי".

"יש צוות מקצועי ולוחות זמנים לעבודות בשבת. כל 20 העבודות בסוף השבוע הזה קיבלו היתר. אחת העבודות, זו שבגללה אין לנו תנועת רכבות כרגע, דורשת 28 שעות, חייבים להשבית את הכול", הסבירה את הצורך בעבודה בשבת. "שר העבודה והרווחה הוא היחיד ששוקל את השיקול. אני כמנכ"לית משרד התחבורה צריכה לשקול האם לפגוע בציבור או לא. כבר עובדים ככה שנים מול שר העבודה. נפגע שירות חיוני לאזרח, ולכן קיבלנו היתר לעבוד בשבת".

לדבריה, סוגיית העבודה בשבת בכלל אינה נתונה לשיקול דעתו של כץ. "היינו בישיבה על ראשי הסיעות החרדיות, הסברנו מתי נעבוד, וביקש השר והנחה שאיפה שלא חייבים - לא יעבדו בשבת. גם אם השר היה רוצה, עם כל הבולדוזריות שלו, אין לו סמכות לאשר או לא לאשר עבודות בשבת, ובטח שלא לכפות את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו וכץ, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר היום עקץ נתניהו את כץ במהלך ישיבת הממשלה, כשאמר: "המשבר הזה כולו מיותר, לא היה צורך להגיע למצב זה. יש במדינת ישראל סטטוס קוו זה שנים רבות, אנחנו מכבדים אותו. כשצריך לבצע עבודות בשבת - הן מתבצעות, כפי שהיה בשבת שעברה בנתיבי איילון. כשלא צריך עבודות בשבת - הן לא יתבצעו. זה הכלל שהנחה אותנו, זה הכלל שימשיך להנחות אותנו. אני מצפה לשיתוף פעולה עם כל השרים, צריך לפתור בעיות - לא לייצר אותן". כל העת, ישב שר התחבורה לצדו של נתניהו.

"מאז יום שישי אנו עוסקים בצמצום העומסים שנוצרו אמש והיום בשל העבודות ברכבת ישראל", אמר ראש הממשלה. "אני רוצה להודות לך, שר הביטחון. שוחחתי איתך ואתה נרתמת מיד – הנחיתי את מערכת הביטחון לסייע בהסעות חיילים. משרד התחבורה מפעיל מערך אוטובוסים מתוגבר כדי להקל על תנועת הנוסעים".

ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, יואב הורוביץ, נועד בתום ישיבת הממשלה עם כץ והשניים שוחחו על משבר הרכבת. לפי שעה גוברת הערכה בליכוד כי איום הפיטורים המידיים של כץ ירד מהפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully