וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא סוד": בישוף אנגליקני ראשון יצא מהארון והכריז על זוגיות עם גבר

ניקולס צ'מברליין הפך לבישוף האנגליקני הראשון שיצא מהארון ומנהל מערכת יחסים הומוסקסואלית. "אם אחרים ישאבו ממני עידוד זה יהיה נהדר", אמר. הארכיבישוף שמינה אותו הצהיר כי ידע על נטייתו המינית, וציין שהיא אינה רלוונטית

הבישופ ניקולאס צ'מברליין, בישופ בריטי שיצא מהארון והודה שהוא במערכת יחסים עם גבר. טוויטר, צילום מסך
"כן ופתוח בנוגע לנושא". צ'מברליין/צילום מסך, טוויטר

הבישוף ניקולאס צ'מברליין, שמכהן בתפקיד בעיר גראנתהאם שבמערב בריטניה, הפך לבישוף הראשון במוסד הכנסייה האנגליקנית שיצא מהארון והודה שהוא מנהל מערכת יחסים עם גבר – כך פורסם אמש (שבת) בעיתון "הגרדיאן". הוא מונה לתפקיד במחוז הדת לינקולן בשנה שעברה בידי הארכיבישוף ג'סטין וולבי, שאמר כי ידע על נטייתו המינית.

וולבי ציין כי צ'מברליין "מנהל מערכת יחסים ארוכת טווח ומחייבת", והדגיש כי הוא "מונה לתפקיד על סמך כשרונו ורצונו לשרת את הכנסייה במחוז לינקולן". לדבריו, "הוא חי על פי הכללים שבישופים צריכים למלא והמיניות שלא אינה רלוונטית למשרה". דובר מטעם הכנסייה הוסיף כי "ניקולאס לא הוליך שולל איש והיה כן ופתוח כשנשאל על העניין. זהו לא סוד, על אף שמדובר בעניין פרטי, בדומה לכל מערכת יחסים או זוגיות".

צ'מברליין עצמו הצהיר כי הוא מחויב לכללי הכנסייה, לפיהם על כמרים הומוסקסואלים לדבוק בחיי פרישות ולא להינשא. הוא חשף את נטייתו המיניות בראיון לעיתון, ככל הנראה משום שעיתון אחר התכוון לחשוף אותן בגיליון שיתפרסם מחר. "זו לא החלטה שלי להפוך את היציאה מהארון לעניין גדול", אמר. "אנשים יודעים שאני הומוסקסואל, אבל זה לא הדבר הראשון שאני אומר כשאני פוגש מישהו. המיניות היא חלק ממני, אבל הכמורה היא העניין שאני רוצה להתמקד בו".

עוד בוואלה! NEWS:
סין וארה"ב, המדינות המזהמות בעולם, אשררו את הסכם האקלים
סיפורו של הכפר הלבנוני שעדיין מתאושש ממלחמת האזרחים
קלינטון מאבדת גובה, טראמפ מתחזק: קרב צמוד במרוץ לנשיאות ארה"ב

אליזבת' ליין בטקס מינויה לבישוף בכנסייה האנגליקנית, 26 בינואר 2015. רויטרס
הכנסייה האנגליקנית/רויטרס

הבישוף האנגליקני נשאל אם הוא מאמין שבישופים אחרים ילכו בעקבותיו ויצהירו על המיניות שלהם בפתיחות. "אני יכול לדבר רק בשם עצמי. אם אחרים ישאבו עידוד מהמעשים שלי, זה יהיה נהדר", השיב. הוא הוסיף כי הכנסייה האנגליקנית "נמצאת בתחילתו של תהליך למידה בנוגע למיניות", ותיאר את התהליך כמאבק.

זוהי הפעם הראשונה שבה בישוף המכהן בתפקיד בכנסייה האנגליקנית יוצא מהארון. בשנת 1995 הארכיבישוף הקודם של יורק, לורד הופ, אמר כי המיניות שלו היא "תחום אפור". בשנת 2003 הדיקן של הקתדרלה בסן אלבנס, פרש מההתמודדות על תפקיד הבישוף של רידינג בעקבות זעם מצד אנגליקנים מסורתיים בנוגע למיניות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully