וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים מוזי ורטהיים הלך לעולמו בגיל 86

ורטהיים היה בעל עסקים בתחום המזון, התקשורת, הנדל"ן והבנקאות. הוא החזיק בחברה המרכזית למשקאות, המייצרת את מוצרי קוקה קולה בארץ, בבנק מזרחי טפחות ובשידורי קשת, פעל בפלמ"ח ובמוסד ונחשב למקורב לבכירים במערכת הפוליטית

צילום: להב פיתוח מנהלים, עריכה: טל רזניק

איש העסקים משה (מוזי) ורטהיים הלך לעולמו היום (רביעי) והוא בן 86. ורטהיים היה בעל עסקים בתחום המזון, התקשורת הנדל"ן והבנקאות, והחזיק בחברה המרכזית לייצור משקאות קלים, בבנק מזרחי טפחות ובזכיינית שידורי קשת הפועלת במסגרת ערוץ 2. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

בשנים האחרונות התגורר ורטהיים בפרויקט "סי אנד סאן" בתל אביב והחזיק משנת 2004 גם במחלבות טרה, שאותן רכש דרך החברה המרכזית למשקאות, זכיינית קוקה קולה בישראל המייצרת גם את מותג הבירה "קרלסברג" בארץ ומחזיקה בחברות "פריגת" ו"נביעות".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר שנשאר במכונית במשך שעות: בן שלוש מהצפון אושפז במצב קשה
השחיתות בנתיבי ישראל: ראיות נגד עשרות חשודים, בהם ח"כ לשעבר
אלשיך למנהיגה בעדה האתיופית: "עברנו אותו תהליך עם המרוקאים והרוסים"

מוזי ורטהיים. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
היה מקורב לבכירים במערכת הפוליטית. ורטהיים/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בעבר היה חבר מרכז הליכוד ועל פי תחקיר שפורסם בתכנית "עובדה" ב-2005, היה מקורב לראשי הממשלה לשעבר אריאל שרון, אהוד אולמרט ואהוד ברק, וכן לחבר הכנסת יעקב פרי (יש עתיד). ב-2013 העביר ורטהיים את החזקותיו לידי שני ילדיו. שני שליש מהמניות בחברה לייצור משקאות קלים ובבנק מזרחי-טפחות הועברו לבנו, דוד, והשאר לבתו דרורית.

איש העסקים נולד בירושלים בשנת 1930 וגדל בבית דתי. הוא למד עד גיל 15 בישיבה ובגיל 17 התגייס לפלמ"ח. עם סיום שירותו הצבאי, למד במחזור הראשון של הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, ולאחר שסיים את התואר החל בהתמחות בעריכת דין. במקביל להתמחותו, למד לתואר שני במנהל עסקים ושימש כמנהל תחנה של המוסד באיטליה ובשוויץ.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
מוזי ורטהיים. שרון בוקוב, שרון בוקוב
התגייס לפלמ"ח ולמד במחזור הראשון למשפטים באוניברסיטה העברית. ורטהיים/שרון בוקוב, שרון בוקוב

בשנת 1965 פרש ורטהיים מהמוסד והחל לעבוד בחברת התרופות "אסיא". ב-1967 הקים עם איל ההון היהודי-אמריקני אברהם פיינברג את החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, זכיינית קוקה קולה בישראל. בין 1973 ו-1980 היה מנכ"ל החברה ולאחר מכן שימש כנשיאה. עם מותו של פיינברג ב-2001, רכש את מניותיו בחברה המרכזית והפך לבעל השליטה בה.

באמצע שנות ה-90 רכז ורטהיים מניות בשידורי קשת ולאחר מכן רכש מאיש העסקים חיים סבן את חלקו בה. אז, הפך למחזיק העיקרי בזכיינית עם 51% בה. יתרה מזו, בשנת 1994 רכש כ-26% ממניות בנק המזרחי ובשנת 1997 רכש 25% נוספים, בשיתוף עם האחים עופר, והחזיק ב-20% מבנק מזרחי-טפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully