וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל על משבר ההגירה באירופה: "התעלמנו מהבעיה במשך זמן רב מדי"

31.8.2016 / 9:45

הקנצלרית, שספגה ביקורת קשה בשל מדיניותה הפתוחה כלפי פליטים במשבר שפקד את היבשת, הודתה כי ברלין ושאר חברות האיחוד יזקקו לסבלנות רבה בטיפול בבעיה. "לא עסקנו בזה באופן נכון, דרך ההתמודדות שלנו לא עבדה"

צילום: AP, עריכה: טל רזניק

(מרקל: "המחבלים שנכנסו למדינה כפליטים שמו אותנו ללעג")

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מודה בריאיון שיתפרסם היום (רביעי) כי ארצה והאיחוד האירופי התעלמו במשך זמן רב ממשבר הפליטים והסתמכו על גבולותיו החיצוניים של הגוש. לדברי מרקל, שהעניקה את הריאיון לעיתון "סודויטשה צייטונג", שברלין ושאר מדינות האיחוד האירופי יזדקקו לסבלנות רבה על מנת להתמודד עם ההגירה ההמונית ליבשת.

"יש עניינים פוליטיים שאפשר לראות את ניצניהם אבל קשה לקלוט אותם עד הסוף ברגע מסוים", אמרה מרקל, הסופגת ביקורת רבה לנוכח מדיניות קליטת הפליטים שהנהיגה בגרמניה, וגרמה להגעתם של יותר ממיליון בני אדם רק בשנת 2015. "בגרמניה התעלמנו מהבעיה במשך זמן רב מדי ולא עסקנו בצורך למצוא פתרון כלל-אירופי לעניין הזה".

עוד על משבר הפליטים בוואלה! NEWS:
הצהרה מפתיעה מארדואן: "נעניק אזרחות לפליטים סורים"
"מיואשים מאירופה": עשרות פליטים משלמים למבריחים כדי לשוב לסוריה
שיא עולמי במספר הפליטים והעקורים: אחד מכל 113 בני אדם בעולם

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בנאום לאחר הפסד מפלגתה בבחירות המקומיות, מרץ 2016. רויטרס
"אמרנו שנתמודד עם הבעיה בשדות התעופה שלנו, אבל זה לא עובד". מרקל/רויטרס

לדברי מרקל, שהצהרותיה הנוכחיות מביעות ביקורת עצמית יוצאת דופן, גרמניה נתנה בתחילה למדינות אחרות באיחוד, כמו ספרד, להתמודד עם פליטים בעצמן. "בעבר גם דחינו חלוקה פרופורציונלית של הפליטים", ציינה. עוד הוסיפה כי ברלין לא תמכה בעבר בסוכנות הגבולות האירופית "פרונטקס" בשל החשש מפגיעה בריבונותן של מדינות הגוש. "אמרנו שנתמודד עם הבעיה בשדות התעופה שלנו מאחר שאין לנו גבולות עם מדינות שאינן באיחוד. אבל זה לא עובד", ציינה.

על אף שבעבר הצהירה ברבים בפני ארצה כי גרמניה תתמודד עם בעיית הפליטים ועם מספרם חסר התקדים, כעת מודה מרקל כי מדובר במשבר שימשיך ללוות את אירופה עוד זמן רב. "לא טיפלנו בבעיה בדרך הנכונה, וזה תקף גם לגבי ההגנה על גבולותינו החיצוניים וגם לגבי אמנת שנגן", אמרה, והוסיפה כי על האיחוד לשפר את שיתוף הפעולה בקרבו ולהגביר באופן דרמטי את הסיוע למדינות באפריקה ולטורקיה.

הקנצלרית הוסיפה בגילוי לב כי היא לא מכחישה כי לאחר שנים של קליטת פליטים מהבלקן, שאיבדו את בתיהם והיו בסיכון בעקבות המלחמות שפרצו אחרי התפרקות יוגוסלביה, גרמניה רצתה להתפנות לעניינים אחרים. עם זאת, היא קראה לפוליטיקאים גרמנים לשמור על איפוק ולא להשתתף במסעות ההכפשה נגדה. "יש כמה גרמנים שתמיד הייתה להם סוג של גזענות נגד זרים והיו מוכנים לנקוט באלימות כדי להילחם בזה, אבל הנטייה הזו גברה בשנה האחרונה", אמרה.

מהגרים ממתינים למעבר הגבול בין סרביה לקרואטיה, 25 בספטמבר 2015.. רויטרס
"הטרור לא הגיע עם הפליטים". מהגרים עם הגעתם לסרביה, 2015/רויטרס

לבסוף, מרקל הדגישה את גישתה המתונה, המזכה אותה בביקורת רבה גם בקרב מפלגתה השמרנית, והזהירה מפני השוואת כל המהגרים לטרוריסטים. "זה פשוט לא נכון לומר שטרור הגיע רק עם הפליטים", הסבירה. "הוא כבר היה כאן בצורות שונות עם מחבלים פוטנציאליים רבים שהשגחנו עליהם".

הביקורת נגד מרקל גואה בשנה האחרונה בעקבות הצהרתה עם תחילת משבר ההגירה באירופה כי דלתות גרמניה פתוחות בפני פליטים. כתוצאה ממדיניותה המקבלת, עשו מהגרים ופליטים רבים את דרכם לגרמניה דרך מדינות שונות באירופה במה שהפך למשבר הפליטים הגדול ביותר שידעה היבשת מאז מלחמת העולם השנייה. גרמניה קלטה ב-2015 כ-1.1 מיליון בני אדם, רובם מסוריה, מעיראק ומאפגניסטן, וכן מהגרים ממדינות נוספות באפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully