וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטון נגד משרד החינוך: "לשנות את שיטת ההוראה, לא להוריד פרקים"

30.8.2016 / 22:30

ההחלטה להסיר פרקים על קריסת משטרים דמוקרטיים באירופה, שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS, מעוררת סערה. יו"ר הוועדה שמסקנותיה לכאורה הובילו להשמטת הפרקים: "אני מתנגד לכך, צריך להכיל הכול"

עריכת וידאו: אביב אירגז.

(אולפן וואלה! NEWS על ההחלטה להסיר תכנים מתכנית הלימודים)

המשורר ארז ביטון, שעמד בראש הוועדה שהמליצה להוסיף תכנים על יהדות המזרח לתכנית הלימודים, יוצא אתמול (שלישי) נגד החלטת משרד החינוך להסיר מתכנית הלימודים בהיסטוריה פרקים העוסקים בנפילת הדמוקרטיות באירופה, שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS. "אני מתנגד להורדת הפרקים, צריך להוסיף שעות לימוד, או לעסוק פחות באירועים כאלה ואחרים, אבל בלי להוריד פרקים".

הוא הוסיף כי המלצותיו לא צריכות לבוא על חשבון נושאים אחרים וכי יש לצמצם רוחבית את העיסוק בכלל הנושאים, כדי ללמד גם על ההיסטוריה של עדות המזרח. "צריך להכיל את כל הנושאים המשמעותיים, רק לא באינטנסיביות אין סופית. צריך לשנות את שיטת ההוראה".

ביטון השווה את המצב ללימודי הספרות, בהם המלצותיו עדיין לא התקבלו. "יש הרבה משוררים שלא נלמדים, ואפשר ללמד עליהם במסגרת הקיימת", אמר. "צריך להוסיף יוצרים במסגרת השעות הקיימות, ולהכיר לתלמיד יותר יוצרים, מבלי ללמוד אין ספור שעות על אותו יוצר".

חוזרים ללימודים בוואלה! NEWS:
המדד החדש במשרד החינוך: איפה יותר מסיימים בגרות וכמה נושרים?
משרד החינוך: אלו בתי הספר העל-יסודיים המצטיינים לשנת תשע"ו
התכנית של משרד החינוך לא מיושמת - וההורים משלמים הון על ספרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) תקף את החלטת משרד החינוך ואמר כי "בבית היהודי ח"כים רוצים לעלות על בג"צ עם דחפור ומצטרפים למפלגה השלטת בהרחבת סמכויות הממשלה. בנט נותן יד לשינוי ספר ההיסטוריה ומונע מילדי ישראל את הזכות לדעת מהי דמוקרטיה. לימין בישראל נמאס לשמוע אמירות כמו 'ניצני פאשיזם בישראל' ובאותה נשימה מצמצמים את פרק הדמוקרטיה בלימודי ההיסטוריה".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) כתב בפייסבוק כי "יש להעביר את הנושא מלימודי היסטוריה לשיעורי אקטואליה. שימו לב לתירוץ, לא ילמדו על קריסת דמוקרטיות 'בגלל ועדת ביטון'", לגלג.

ח"כ יוסי יונה מהמחנה הציוני אמר כי "הכנסת ההיסטוריה של יהודי המזרח לתכנית הלימודים חשובה ביותר אבל אין סיבה שהיא תבוא על חשבון פרקים לא פחות חשובים כמו קריסת דמוקרטיות בהיסטוריה העולמית והתהליכים שהביאו לכך. תכנית הלימודים חייבת לספק תמהיל המעניק ביטוי גם לתרבות העולם וגם למורשת של בני המקום".

אתמול נודע כי מתכנית הלימודים לכיתה ט' ירד פרק העוסק בקריסת משטרים דמוקרטיים באירופה שהפכו לדיקטטורות, בהם פולין ואיטליה, לטובת פרקים על יהדות ארצות האסלאם. כך עולה מעיון בהחלטת המפקחת הראשית ללימודי המקצוע על החומר לשנה הקרובה.

(עדכון אחרון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully