וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בדרום אפריקה: בית ספר אסר על תסרוקת אפרו לתלמידות

מוסד יוקרתי לבנות בבירה פרטוריה הורה לתלמידות ליישר את שיערן, ולהימנע מהתספורת המסורתית "שאינה הולמת". ההחלטה גררה זעם רב, ופוליטיקאים טענו שמדובר בגזענות נגד בנות הקהילה השחורה

תלמידות בית ספר בפרטוריה, בירת דרום אפריקה, מוחות על הדרישה ליישר את שיערן, אוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
המחאה בבית הספר היוקרתי בפרטוריה, בסוף השבוע/צילום מסך, טוויטר

בית הספר יוקרתי לבנות בפרטוריה, בירת דרום אפריקה, הורה לתלמידות ליישר את שיערן ולא להגיע למוסד החינוכי עם תסרוקת "אפרו", שבה רואה המוסד כתספורת "לא הולמת". ההוראה עוררה זעם רב במדינה, ורבים טענו כי מדובר בהחלטה המפלה את בנות הקהילה השחורה.

בבית הספר היוקרתי בבירה נכחו רק בנות לבנות עד ביטול משטר האפרטהייד בשנת 1994. מאז, אט אט נכנסו לבית הספר תלמידות שחורות, אך גם 22 שנים אחרי עלייתו לשלטון של הנשיא השחור הראשון נלסון מנדלה, עדיין מתמודדת המדינה עם אפלייה וגזענות.

במהלך סוף השבוע האחרון יצאו תלמידות עם תספורת אפרו וצמות בהפגנות בשטח בית הספר, כדי למחות על ההחלטה הגזענית. המחאה סוקרה באופן נרחב בכלי התקשורת, ורבים במערכת הפוליטית העבירו ביקורת חריפה על בית הספר.

עוד כתבות מהעולם:
עסקאות עם השטן: "האו"ם שילם עשרות מיליונים למקורבי אסד"
דיווח בארצות הברית: האקרים זרים פרצו למחשבי ועדת הבחירות
הקש האחרון: עוזרתה של קלינטון נפרדה מבעלה בצל פרשות המין

תלמידות בית ספר בפרטוריה, בירת דרום אפריקה, מוחות על הדרישה ליישר את שיערן, אוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
"להרגיע את המצב לפני שהוא יצא משליטה". המחאה בפרטוריה/צילום מסך, טוויטר

מפלגת "לוחמי החופש הכלכלי" (FFF) האשימה את בית הספר ב"דיכוי ישיר של האסתטיקה והתרבות השחורה". כמו כן, מוסי מיימנה, יו"ר של מפלגת האופוזיציה המרכזית, כתב בטוויטר: "לבת שלי יש אפרו, האם לא היו נותנים לה להכנס לבית הספר בפרטוריה?".
[
פניאזה לסופי, האחראי על תחום החינוך במחוז חאוטנג שבו נמצאת העיר, ביקר בבית הספר כדי לשוחח עם אנשי הצוות ונציגי התלמידות. "אני רוצה להרגיע את המצב לפני שהוא יצא משליטה", אמר לסופי לכלי התקשורת המקומיים.

עצומה אינטרנטית נגד מדיניות בית הספר צברה כבר יותר מעשרת אלפים חתימות מאז יום שישי. העצומה, תחת הכותרת "עצרו את הגזענות בבית הספר התיכון לבנות בפרטוריה", קוראת לרשויות להבטיח כי "המדיניות של בית הספר לא מפלה ילדות שחורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully