וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקאות עם השטן: "האו"ם שילם עשרות מיליונים למקורבי אסד"

הגרדיאן חשף כי סוכנויות הארגון חתמו על חוזים מול חברות הקשורות לנשיא הסורי. בין היתר שולמו מיליונים לקרן של אשת הנשיא, כמו גם למשרדי ממשל שונים. האו"ם: "עומדים מול בחירות קשות"

עריכה: אוהד פיטר

(תיעוד: ילד בן חמש מחולץ מההריסות בעיר חאלב שבצפון סוריה, החודש)

סוכנויות האו"ם חתמו על חוזים השווים עשרות מיליוני דולרים מול חברות ואנשים פרטיים המקורבים לנשיא סוריה, בשאר אסד, בין היתר כאלה הנמצאים תחת סנקציות של ארצות הברית והאיחוד האירופי – כך חשף היום (שני) הגרדיאן הבריטי. בין היתר, סכומי כסף גבוהים ניתנו למשרדים שונים בממשל הסורי, לארגון צדקה של אשת הנשיא אסמא אסד וחברה של מקורבו ובן דודו של הנשיא, ראמי מחלוף, שנחשב לאחד האנשים המושחתים במדינה.

האו"ם אמנם טוען כי על מנת להציל חיים באזורים הנצורים ובשטחים מרוחקים הנמצאים בידי הממשל, עליו לעיתים לעשות עמו עסקים. עם זאת, גורמים המבקרים את הממצאים טוענים כי הדבר נותן בידי המשטר הרצחני את הכוח בהקצאת כספי הסיוע, וכי הסכומים הגבוהים תומכים בממשל.

עוד כתבות בנושא:
ארה"ב מגנה את הלחימה של טורקיה בכורדים בסוריה: "בלתי מתקבל"
דיווח: 35 אזרחים נהרגו בתקיפות אוויריות של טורקיה בסוריה
"לא היה מה לתת לבני": החיים החדשים של מפוני העיירה הנצורה בסוריה

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון עם העיתון הספרדי "אל פאיס". 21 בפברואר 2016.. רויטרס
האו"ם שילם למקורביו. אסד/רויטרס

לפי מחקר שערך צוות של הגרדיאן במאות מסמכים של האו"ם, מתגלים בין היתר הפרטים הבאים: האו"ם שילם יותר מ-13 מיליון דולרים לממשל הסורי, כדי לטפח את תחום החקלאות, כמו גם של חמישה מיליון דולר עבור בנק הדם הבינלאומי, שנשלט על ידי משרד ההגנה הסורי. במסמכים שהגיעו לידי העיתון נראה כי ארגון הבריאות העולמי, שתרם את הכספים, "חושש מאוד" מכך שאספקת הדם לא תגיע לאנשים שזקוקים לכך או תופנה תחילה לאנשי הצבא.

כמו כן, ארבעה מיליון דולר הוקצו לחברת הדלק הממשלתית, שנמצאת תחת הסנקציות של האיחוד האירופי, ושתי סוכנויות של האו"ם השקיעו 8.5 מיליון דולר בארגון צדקה שבראשו עומדת אסמא אסד, הנמצאת תחת הסנקציות של ארצות הברית והאיחוד אירופי. במקביל, האו"ם העביר בשנים האחרונות 700 אלף דולר לחברת הסלולר "סוריה-טל", שאותה מנהל ראמי מחלוף, הנמצא תחת סנקציות של האיחוד האירופי.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון. GettyImages
הארגון ביצע עסקאות מול 258 חברות סוריות. המזכ"ל באן קי מון/GettyImages

עוד ניתן למצוא במסמכי האו"ם כי סוכנויותיו השונות של האו"ם ביצעו עסקאות עם 258 חברות סוריות נוספות. שווי אותם העיסקאות, לפי הממצאים, מוערך ב-54 מיליון דולר. חברות רבות קשורות בממשל אסד או מקורביו.

האו"ם טען בתגובה כי פעולותיו בסוריה הצילו חיים של מיליוני בני אדם, וכי עליו לעבוד מול הממשל אם ברצונו לפעול במדינה השסועה. "במהלך הפעילות בסוריה, הנכנסת לשנה השישית של המלחמה, עומדים ארגוני זכויות האדם מול בחירות קשות", אמר דובר האו"ם. "אם אנו צריכים לבחור בין צריכת שירותים מעסקים שייתכן שקשורים לממשל, או סיכון חיי אדם, הבחירה ברורה: חובתנו היא לאזרחים הנזקקים". כמו כן מדגישים בארגון כי לא חלה עליו חובה לפעול על פי הסנקציות של האיחוד האירופי ושל ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully