וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לצה"ל: גייסו יותר בני מיעוטים - וגיירו יותר חיילים

29.8.2016 / 17:30

שר הביטחון ביקש מצה"ל להגדיל בעשרות אחוזים את גיוס בני המיעוטים שעומד כיום על יותר מ-500 מתגייסים בשנה. השר ביקש גם להכפיל את מספר המתגיירים העומד כיום על קרוב ל-800 חיילים בשנה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

(בסרטון: ליברמן נפגש עם מתגייסים חדשים)

שר הביטחון אביגדור ליברמן החליט עם כניסתו לתפקיד לפני כשלושה חודשים על מתן דגש למונח "צבא העם" והמשימות האזרחיות שלו שהשתלבו לאורך השנים בחברה. בחודש האחרון קיים ליברמן כמה שיחות עם בכירים באגף כוח האדם בצה"ל ובכירים באגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון כדי להרחיב את המאמץ והמשאבים בסוגיות חברתיות שונות. אחת מהסוגיות אליהן התייחס שר הביטחון היא גיוס בני מיעוטים. מנתוני אגף כוח אדם בצה"ל עולה כי מדי שנה מתגייסים בממוצע כ-300 בדואים, 20 צ'רקסים, מאה מוסלמים וכמאה נוצרים, אך לא כל המתגייסים מסיימים שירות מלא. ליברמן ביקש מהצבא להגדיל בעשרות אחוזים את גיוס בני המיעוטים.

נושא אחר אותו ביקש שר הביטחון לתגבר הוא מערך הגיור הצבאי. מנתוני צה"ל עולה כי לפני שנתיים סיימו 791 חיילים את הליך הגיור בשירות הצבאי ובשנה שעברה המספר הצטמצם בקרוב לעשרה חיילים. מתחילת השנה דיווח אגף כוח אדם בצבא כי 579 חיילים סיימו את הליך הגיור - עלייה של 10% מהתקופה המקבילה אשתקד, ובצה"ל מעריכים כי מגמת העלייה במספר המתגיירים תישמר במהלך השנה. עם זאת, גורמי ביטחון בדקו וגילו כי קשיים בירוקרטיים מכבידים על המוטיבציה של חיילים להתחיל בהליך הגיור ואף לסיים אותו. הדבר נכון בעיקר עבור חיילים בחילות השדה.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו למשלחת אמריקנית: חושש מיוזמה של אובמה במועצת הביטחון
העליון נגד הכנסת: הופחת עונשם של מיידי אבנים – חרף החוק להחמרתו
מ"מ בפלוגה של אזריה: "זו לא פיקציה - באמת חששתי מחגורת נפץ"

השרים אורי אריאל, גילה גמליאל ואביגדור ליברמן. הפזורה הבדואית בנגב. 29 באוגוסט 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
השר ליברמן בסיור בפזורה הבדואית בנגב, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ליברמן ביקש מאגף כוח אדם בצבא לבחון דרכי פעולה במטרה להכפיל את מספר המתגיירים בצבא. בקשתו של שר הביטחון באה על רקע הקיצוץ בתקנים במסגרת התכנית הרב שנתית של צה"ל המכונה גדעון. למרות הקיצוץ בתקציבים, גורמים בצה"ל מעריכים כי ריכוז מאמץ משולב יוכל להביא לשינוי מגמה. לשם כך, בכוונת משרד הביטחון להקצות משאבים מיוחדים לנושא עבור האגף הביטחוני-חברתי במטרה להרחיב את מגוון הפעילויות שלו.

מגורמים בצבא נמסר כי "בימים אלה מוביל קצין החינוך הראשי עבודת מטה רחבה שתכליתה להרחיב את תכנית הגיור ולאפשר לכל חייל וחיילת המעוניינים בכך להתגייר במהלך שירותם הצבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully