וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 12 נהרגו בתקיפת חמושים באוניברסיטה האמריקנית בקאבול

25.8.2016 / 13:00

שני חמושים פרצו למתחם בעיר הבירה ופתחו באש וחוסלו רק כעבור כמה שעות. שום ארגון לא קיבל אחריות. עד ראייה סיפרו: "שמענו פיצוצים, אנשים רבים קפצו מהחלונות"

עריכה: שניר דבוש

12 בני אדם, בהם שבעה סטודנטים, נהרגו במתקפת חמושים אתמול באוניברסיטה האמריקנית בקאבול בירת אפגניסטן – כך מסרה הבוקר (חמישי) המשטרה. מאות אנשים נמלטו מהמקום בטרם שני החמושים שהסתערו על המתחם חוסלו. שום ארגון לא קיבל עוד אחריות.

המתקפה החלה בשעה 18:30 לפי שעון מקומי עם פיצוץ גדול שנגרם לפי הרשויות ממכונית תופת ואחריו החלו חילופי אש. כוחות עלית אפגניים כיתרו את המתחם המגודר לפני שנכנסו אליו. לפני עלות השחר, הודיעה המשטרה כי המבצע הסתיים. הייתה זאת התקרית השנייה החודש שבה הייתה מעורבת האוניברסיטה.

אחד הסטודנטים הלומדים במקום סיפר כי מרצים וסטודנטים נלכדו במקום וכי הם מסתתרים בכיתות. "שמענו קולות ירי ופיצוצים", הוסיף. עדי ראיה סיפרו כי קולות הירי נמשכו יותר משעה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
רחובות צבעוניים הפכו לחורבות אפורות: תיעוד ההרס באיטליה ממעוף הציפור
אחראי תחקיר רצח רבין בשב"כ: "רבע מהציבור מאמין בקונספירציות"
לאחר 71 ימים: "הושג הסכם להפסקת שביתת הרעב של בילאל כאיד"

פריצת חמושים לאוניברסיטה האמריקנית בקאבול, אפגניסטן. אוגוסט 2016. רויטרס
ארה"ב גינתה בחריפות/רויטרס

לפי עדי ראיה, כשהחמושים הסתערו לתוך האוניברסיטה כמה מהנוכחים קפצו מחלונות הקומה השנייה כדי להימלט. אנשי צוות שאינם אזרחי אפגניסטן ועשרות תלמידים היו לכודים במתחם במשך כמה שעות.

"אנשים רבים קפצו מהחלונות, כמה מהם שברו את הרגליים וכמה נפגעו בראשיהם", תיאר עבדאללה פחימי, סטודנט שהצליח להימלט. הוא עצמו נקע את הקרסול בעת המנוסה. "היינו בכיתה כששמענו פיצוצים חזקים ואחריהם יריות. זה היה קרוב אלינו. כמה תלמידים החלו לבכות, אחרים צרחו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פריצת חמושים לאוניברסיטה האמריקנית בקאבול, אפגניסטן. אוגוסט 2016. AP
כוחות הביטחון האפגניים ליד האוניברסיטה, הלילה/AP

מחלקת המדינה האמריקנית גינתה בחריפות את האירוע, וכינתה אותו "תקיפה נגד עתידה של אפגניסטן". אליזבת טרודו, דוברת מטעם המחלקה, אמרה כי שגרירות ארצות הברית במדינה פועלת כדי לשמור על ביטחונם של כל עובדיה וכדי לסייע לכל אזרחי המדינה שעשויים היו להיפגע בתקיפה.

מהבית הלבן נמסר כי ארצות הברית עוקבת בדריכות אחר המצב בקאבול, וכי אנשיו חשים דאגה בעקבותיה. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר בתדריך לעיתונאים כי כוחות הקואליציה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש)היו מעורבים בתכנון התגובה למתקפה, בייעוץ וסיוע לכוחות באפגניסטן.

(עדכון ראשון: 22:28)

פריצת חמושים לאוניברסיטה האמריקנית בקאבול, אפגניסטן. אוגוסט 2016. AP
כוחות הביטחון האפגניים ליד האוניברסיטה, הלילה/AP
פריצת חמושים לאוניברסיטה האמריקנית בקאבול, אפגניסטן. אוגוסט 2016. AP
כוחות הביטחון האפגניים ליד האוניברסיטה, הלילה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully