וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחובות צבעוניים הפכו לחורבות אפורות: תיעוד ההרס באיטליה ממעוף הציפור

בתיעוד שצולם מרחפן מעל לעיירות מוכות האסון, נחשפות תוצאותיה הדרמטיות של רעידת האדמה. מניין ההרוגים עלה ל-159 בני אדם לפחות, אלפים נותרו ללא קורת גג

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

תמונות שצולמו מרחפן מעל העיירות זרועות ההרס באיטליה, חושפות כיצד הפכו הרחובות הציוריים לחורבות אחרי רעידת האדמה שאירעה הלילה במקום. מניין ההרוגים עלה ל-159 בני אדם לפחות. רבים מהם נהרגו בעיירות אמטריצ'ה ואוקומולי, וקורבנות נוספים נמצאים גם בעיירה פסקרה דל טרונטו ובאזור ארקוואטה. עוד דווח כי בין ההרוגים ישנם ילדים וכי 2,000 בני אדם נותרו ללא קורת גג.

מוקדם יותר אתמול אמר נשיא איטליה, סרג'יו מטרלה, כי רעידת האדמה היא "רגע של כאב" עברו העם האיטלקי, והוסיף כי מחשבותיו עם הקורבנות. "בשלב זה אנו צריכים לגייס את כל כוחותינו כיד להציל חיי אדם, לטפל בפצועים ולהבטיח את התנאים הטובים ביותר עבור האנשים שנותרו ללא קורת גג".

עוד בנושא:
"את מסוגלת לנשום?": תיעוד ניסיון חילוץ מבין ההריסות באיטליה
מומחה רעידות אדמה: "קשה לחזות איך יראה רעש עוצמתי בישראל"

במהלך היום הביעו מנהיגים שונים בעולם את צערם והציעו לאיטליה סיוע. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה כי "תמונות החורבן נוראות, העם הגרמני שולח את תנחומיו". נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הציע לאיטליה "כל סיוע הכרחי", וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "רעידת האדמה באיטליה היא טרגדיה נוראה. הבעתי את הסולידריות של אזרחי צרפת בפני מתאו רנצי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

רעידת האדמה, בעוצמה של 6.2, אירעה בסמוך לשעה 4:36 (שעון ישראל). העיירות שנפגעו במידה הקשה ביותר הן אקומולי, אמטריצ'ה, פוסטה וארקווטה דל טורנטו. הרעש הרעיד את העיירות והכפרים שנמצאים בלב האזור ההררי של המדינה, מה שהופך את מבצע החילוץ לקשה במיוחד. מוקד הרעש היה 76 קילומטרים מדרום-מזרח לעיר פרוג'ה, והוא הורגש גם בבירה רומא.

"שלושה רבעים מהעיירה אינם עוד", אמר ראש העיירה אמטריצ'ה, סרג'יו פרוצי, בשיחה עם רשת השידור הלאומית RAI. "המטרה היא להציל כמה שיותר חיים. אנחנו שומעים קולות בוקעים מתחת להריסות, אנחנו חייבים להציל את האנשים שם".

(עדכון ראשון: 20:23)

חילוץ מהריסות רעידת האדמה בעיירה אמטריצ'ה, מרכז איטליה. 24 באוגוסט 2016. AP
פצוע מחולץ מבין ההריסות/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully