וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם באלנבי 40 הורשע בעבר ולא נאסר "כדי לא לפגוע בגיוס"

23.8.2016 / 14:36

דליי מקטה הנאשם שגרר צעירה לשירותים ואנס אותה הואשם ב-2012 בניסיון אונס בת 19 מחוץ לחגיגת שבת חתן בבית כנסת באור יהודה, כך נודע לוואלה! NEWS. בעקבות תסקיר חיובי הוחלט להרשיעו בעבירה פחותה ולגזור עליו מאסר על תנאי

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: מתן חדד

כתב האישום שהוגש היום (שלישי) נגד דליי מקטה, בן 24 מאור יהודה, בגין עבירות אינוס ומעשה מגונה בבת 18 במועדון "אלנבי 40" בתל אביב מתאר אונס אלים ואכזרי – אלא שזו אינה הפעם הראשונה שמקטה הואשם בעבירות מין קשות מסוג זה, כפי שנודע לוואלה! NEWS. הנאשם, שלפי כתב האישום הנוכחי, שהוגש על ידי עו"ד יעל הראל מפקליטות מחוז תל אביב, משך את המתלוננת בכוח לתא השירותים במועדון ושם אנס אותה, הואשם בעבר בעבירת מין כלפי צעירה אחרת. אלא שאז הוחלט שלא לגזור עליו עונש מאסר בשל תסקיר שירות מבחן מוצלח וכדי לא לפגוע בגיוסו לצה"ל.

לפי כתב האישום שהוגש נגד מקטה ב-2012, הוא פגש בצעירה בת 19 בבית הכנסת בעיר מגוריו במסגרת חגיגת שבת חתן. השניים יצאו יחד לחניון כדי לשוחח ולקחו עמם בקבוקי בירה, אך כשביקשה המתלוננת לחזור לחבריה בבית הכנסת, נטען כי מקטה מנע זאת ממנה והסיר ממנה את הבגדים בפלג גופה התחתון.

עוד נכתב כי רק לאחר שצעקה ואיימה לקרוא למשטרה, הניח לה מקטה וברח מהמקום. כתב האישום ייחס לו עבירת ניסיון אונס, אך בעקבות הסדר גישור – הוא הורשע לבסוף במעשה מגונה שלא בהסכמה בלבד.

עוד בוואלה! NEWS:
החשוד באונס באלנבי 40 מכחיש: "רק רציתי לדבר איתה בשירותים"
מועדון "אלנבי 40" נסגר בשל חשד לאונס - שהוסתר על ידי המשטרה

דליי מקטה – חשוד באונס אלנבי 40 – בבית המשפט המחוזי תל אביב. מגד גוזני
קיבל מאסר על תנאי בלבד בהרשעתו הקודמת. מקטה בבית המשפט, היום/מגד גוזני

בדיון בבית המשפט הכחיש מקטה כי ניסה לכפות את עצמו על המתלוננת, אך אישר שהיה עליו להפסיק מיד כשהתנגדה למעשיו. הוא הביע חרטה והתנצל על המעשה, שקרה בעת שהיה שתוי.

שירות המבחן התרשם כי הנאשם אינו סובל מסטייה מינית או מהתמכרות לאלכוהול, אך קבע כי הוא חסר ביטחון עצמו ובעל דימוי עצמי ירוד ובלתי מגובש. "על אף שקיבל אחריות למעשיו בגין פגיעתו במתלוננת, הוא מגלה קושי מסוים להבין את התנהגותו החריגה ונוטה להשליך חלק מנסיבות ההתרחשות על המתלוננת", כתב השופט צבי גורפינקל.

הפרקליטות ביקשה להטיל על מקטה עונש מאסר, אך עורכי דינו ביקשו מנגד להימנע מהרשעתו כדי שלא לפגוע בגיוסו הקרב לצבא. בתום הדיונים, קבע השופט גורפינקל כי לא מדובר במקרה המצדיק הימנעות מהרשעה – אך גזר על מקטה עונש קל של מאסר על תנאי והורה לו לשלם פיצוי בגובה 5,000 שקלים למתלוננת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully