וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדון "אלנבי 40" נסגר בשל חשד לאונס - שהוסתר על ידי המשטרה

15.8.2016 / 8:53

בסוף השבוע האחרון נאנסה בת 17 בשירותי המועדון הידוע לשמצה בתל אביב. החשוד במעשה אותר, מעצרו הוארך ובשימוע שנערך לבעלי המועדון הוחלט לסגור אותו ל-21 ימים. אלא שבמשטרה סירבו לפרסם את הפרשה החדשה עד היממה האחרונה

צילום: מאצ'י הוף עריכה: מתן חדד

(הפגנה בעד סגירת מועדון "אלנבי 40", אוקטובר בשנה שעברה)

מועדון "אלנבי 40" נסגר אתמול (ראשון) בהוראת המשטרה בעקבות חשד שאירע בו בסוף השבוע אונס של נערה בת 17. החשוד באונס, צעיר בן 20, אותר ונעצר ומעצרו הוארך. אתמול נערך שימוע לבעלי המועדון והוחלט לסגור את המקום לתקופה של 21 ימים. למרות חומרת המעשה, וחרף העובדה כי שמו של המועדון כבר נקשר בעבר בחקירה בחשד לעבירות מין שבוצעו בו, במשטרת מחוז תל אביב בפיקודו של ניצב משה אדרי סירבו לחשוף את הפרשה החדשה עד היום ונמנעו, גם הבוקר, למסור מידע רב על אודותיה.

מחקירת האונס, שאותה מנהלת משטרת מרחב ירקון בפיקודו של תת ניצב יהודה דהן, עולה כי הנערה הגיעה למועדון לבלות יחד עם כמה מחבריה. בשלב מסוים, בעודה ככל הנראה שתויה, הוביל אותה אחד הבליינים במקום לתא השירותים ושם על פי החשד, אנס אותה. החשוד אותר ובשבת האחרונה הובא לבית המשפט, שם הוארך מעצרו עד יום רביעי.

מועדון "אלנבי 40" נחשב למועדון פרובוקטיבי ובעבר נחשפו סרטונים שבהם נראתה צעירה שיכורה מקיימת יחסי מין על הבר לעיני הנוכחים. בעקבות הפצת הסרטונים נפתחה חקירה בחשד שהיחסים בוצעו ללא הסכמתה. במהלך החקירה נחקרו עובדי המועדון ובעליו, אך לא הוגשו נגדם כתבי אישום.

לקריאה נוספת:
אחרי שלושה חודשים: נסגר תיק החקירה בפרשת "אלנבי 40"
לאחר פרשת "אלנבי 40": המועדון ייסגר משום שעבר על תקנות העירייה
מארגן המסיבה באלנבי 40: "יצאו מפרופורציה, יש אנשים שאוהבים סקס"

מועדון אלנבי 40.. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
מועדון "אלנבי 40"/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

הפרשה הובילה להפגנות נרחבות נגד המועדון והמתחולל בו. הלחץ הציבורי שהופעל הביא בסופו של דבר לסגירתו הזמנית של המועדון - בטענה של עבירה על חוקי העירייה - אולם הוא נפתח שוב לאחר זמן קצר. בינואר, שלושה חודשים לאחר פיצוץ הפרשה, הודיעה פרקליטות מחוז תל אביב לחשודים בפרשה כי החליטה לסגור את התיק נגדם. הודעה על סגירת התיק נמסרה גם למתלוננת.

בפרשה זו נחקרו חשדות בגין שלוש עבירות: אונס ומעשים מגונים במצב המונע מתן הסכמה חופשית של המתלוננת עקב מצב של שכרות; הבאת אדם לידי מעשה זנות; וארגון והפקת מופע תועבה. השאלה המרכזית שנבחנה בתיק הייתה אם המעשים שבוצעו במועדון באותו לילה, עולים לכדי עבירות פליליות, או שמא מדובר במעשים מקוממים ומנוגדים להתנהגות מוסרית מקובלת.

מהפרקליטות נמסר אז כי לאחר בחינת מכלול חומרי החקירה היא הגיעה להחלטה בנוגע לשלוש העבירות שנבדקו. לגבי החשד לביצוע עבירת אונס ומעשים מגונים במצב המונע מתן הסכמה חופשית, הפרקליטות מצאה כי "לא ניתן לקבוע שבשלב כלשהו של הערב המתלוננת הייתה שיכורה באופן שמנע ממנה לתת הסכמתה החופשית למעשים המיניים, כדרישת החוק והפסיקה". משכך נסגר התיק מחוסר אשמה. "למסקנה זו הגיעה הפרקליטות על סמך ניתוח הסרטונים המתעדים את שאירע באותו ערב, לרבות הסרטונים שלא פורסמו בתקשורת, מכלול גרסאות הנוכחים וגרסאות המתלוננת".

"בחסות טענות על ליברליות וחופש מיני מפקירים את ביטחון המבלות"

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, קראה לעיריית תל אביב לבטל את רישיון העסק של מועדון אלנבי 40 בעקבות האירועים. "אין לאפשר פעילות של מקום שלא יכול לספק הגנה על המבלות המגיעות אליו", טענה. "בחסות טענות על ליברליות וחופש מיני, מפקירים מנהלי אלנבי 40 את ביטחונן של הנשים המבלות במקום. בחורה נאנסת במקום, ובגלל אזלת יד של המערכת, החיים שלה נהרסים".

"זהו עיוורון קיצוני לתת למועדון הזה להמשיך ולפעול", הוסיפה. "לא הגיוני להעמיד לדין רק את הפוגע ולהתעלם מהסביבה שבה קרה המקרה. כפי שבמדינת ישראל משקיעים משאבי כסף וכוח אדם כדי להגן על הציבור מפני פיגועי טרור, כך צריך להשקיע משאבים ומאמצים כדי לספק הגנה למבלות מפני פיגועי האלימות המינית, שמהווים סכנה ממשית לנשים צעירות רבות במקומות בילוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully