וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בטורקיה לשעבר: "עזה היא נקודה רגישה עבור אנקרה"

23.8.2016 / 15:06

אלון ליאל הסביר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי התגובה הטורקית לתקיפת צה"ל ברצועה הייתה צפויה. עוד הוסיף כי "היחסים בין ירושלים ואנקרה הם נישואי נוחות בעיקר בגלל הילד - עסקת הגז"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

"נגמר ירח הדבש, רצועת עזה היא נקודת רגישה אצל טורקיה וניתן היה לחזות את תגובת אנקרה מראש" - כך אמר היום (שלישי) אלון ליאל, שגריר ישראל בטורקיה לשעבר, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. לדבריו, משרד החוץ אמנם החליט להגיב בתוקף לגינוי תקיפתה של ישראל ברצועת עזה, אך היה יכול לצפות מראש את התרעומת מצד טורקיה.

"לטורקים יש חמאה על הראש - המאבק בכורדים ובדאעש, כמו גם המלחמה בדמוקרטיה ובזכויות האדם", הסביר ליאל בהתייחסו להודעת משרד החוץ הטורקי, לפיה "התקיפות, שגרמו לפציעת אזרחים חפים מפשע, אינן מקובלות, לא משנה מהי הסיבה להן". לדבריו, ה"נישואים" בין ישראל וטורקיה הם "נישואי נוחות בעיקר בגלל הילד - שהוא עסקת הגז".

עוד בנושא:
ישראל נגד הגינוי של טורקיה לתקיפה בעזה: "כדאי שתחשוב פעמיים"
מצרים: שר החוץ לא אמר שהרג ילדים פלסטינים זה לא טרור
חרף ההסכם עם טורקיה: משרד התיירות קורא להימנע מביקור בצפון קפריסין

עצרת תמיכה בנשיא תורכיה רג'פ טאיפ ארדואן, איסטנבול, תורכיה. אוגוסט 2016. AP
"נלחמים בדמוקרטיה". עצרת תמיכה בארדואן באיסטנבול, החודש/AP

לטענתו, היחסים בין ירושלים ואנקרה השתפרו במהלך ההיסטוריה בכל פעם שהייתה תקווה לשלום בין ישראל והפלסטינים. עם זאת, הקיפאון המדיני המתמשך בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני יוצר בעיות ו"הופך את הנישואים לפרובלמטיים עם בעיות בשני הצדדים". עם זאת, ציין כי "אם ייוולד הילד, עסקת הגז, כולם ישתקו".

ליאל התייחס גם לדבריו של שר החוץ של מצרים, סאמח שוכרי, לפיהם "הרג ילדים פלסטינים בידי ישראל אינו יכול להיקרא טרור". לדברי ליאל, "זה מפתיע ומדהים, אני לא רואה שמצב כזה ישרוד אם עבד אל-פתאח א-סיסי ייפול. אבל כל עוד השלטון בידיו ובידי מלך ירדן, יש לישראל משולש שעוזר לה בזירה הבינלאומית. כי איזה קייס יש לדנמרק לדחוק אותנו כשמצרים מחבקים אותנו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully