וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההסכם עם טורקיה: משרד התיירות קורא להימנע מביקור בצפון קפריסין

22.8.2016 / 9:00

בעקבות לחץ מניקוסיה חידשה ישראל באחרונה את המלצתה להימנע מפעילות תיירותית באזור, שנתון לשליטת צבא טורקיה. במכתב הזהיר מנכ"ל המשרד כי קפריסין רואה בביקורים אלה "הכרה ביישות הטורקית"

צילום: רוני כנפו, עריכה: אביב אירגז

למרות הסכם הפיוס עם טורקיה, ישראל חידשה באחרונה את ההמלצה להימנע מפעילות תיירותית בחלק הצפוני של קפריסין, הנמצא בשליטת צבא טורקיה, בהמשך ללחץ בנושא מקפריסין. במכתב ששיגר לאחרונה לכל סוכני הנסיעות מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, מזהירה הממשלה משיווק חבילות תיירות לאזור, שאינו מוכר על ידי רוב ארצות העולם ובכלל זה ישראל.

"ממשלת קפריסין רואה בתיירות הישראלית לצפון האי סימן להכרה של המדינות ביישות הטורקית שבאזור. ממשלת קפריסין מתייחסת לעידוד וקידום התיירות לצפון האי בחומרה, דבר המעיב על היחסים הטובים שבין קפריסין לישראל", כתב הלוי. "סוכני נסיעות ישראלים הפועלים בשוק של צפון האי פועלים בניגוד למדיניות המוצהרת של מדינת ישראל והאינטרסים שלה וגורמים בכך נזק".

עוד בוואלה! NEWS:
א-סיסי: פוטין מוכן לארח במוסקבה את נתניהו ואבו מאזן לשיחות ישירות
חודשיים אחרי הקבינט בישראל: הפרלמנט הטורקי אישר את הסכם הפיוס
ברית עם השכנים - או שותפות עם בנט: הדילמה של נתניהו עם העולם הערבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא קפריסין ניקוס אנאסטיאדס, משרד ראש הממשלה. יולי 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו בפגישה עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
פגישה משולשת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס וראש הממשלה של יוון אלכסיס ציפראס בניקוסיה קפריסין. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ירושלים הבהירה לניקוסיה את רצונה לשמור על יחסים קרובים. הפסגה המשולשת בקפריסין בינואר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בשנים האחרונות, על רקע המתיחות עם טורקיה, הלכו והתחזקו היחסים בין ירושלים וניקוסיה, שהגיעו לשיאם בכינוס פסגה משולשת בקפריסין בינואר האחרון, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, וראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס. מאז נחתם הסכם הפיוס עם טורקיה, לפני כחודשיים, ירושלים עושה מאמץ גדול להעביר מסרים לניקוסיה על רצונה בשימור הקשרים הקרובים.

בנוסף לכך, ישראל הדגישה כי הנורמליזציה לא צפויה לפגוע ביחסים בין שתי המדינות, למרות המחלוקת הטריטוריאלית בין קפריסין לטורקיה על השליטה באי הים תיכוני. הצבא הטורקי שולט בחלק הצפוני של קפריסין מאז 1974, אך ממשלת קפריסין מתייחסת לשטח כשטח כבוש.

בסוף החודש שעבר הגיע הנשיא הקפריסאי אנסטסיאדיס לביקור בזק בירושלים, שבמהלכו דן עם נתניהו בהשלכות הסכם הפיוס על היחסים עם ארצו והבהיר כי זו תתנגד לתוכניות להעברת צינור הולכת גז מישראל לטורקיה - שיצטרך לעבור דרך שטח המים הכלכליים של קפריסין. אנסטסיאדיס הדגיש כי ניקוסיה לא תאפשר את הנחת התשתית להולכת גז ללא מציאת מתווה לסכסוך על קפריסין, שבמסגרתו טורקיה תכיר בריבונות הקפריסאית על כל האי.

לוואלה! NEWS נודע כי במסגרת המגעים בין המדינות ביקשה שגרירת קפריסין בישראל, סלינה שמבוס, ממנכ"ל משרד התיירות הלוי לחדד את ההנחיה האוסרת על ביקורים בחלק הצפוני של האי. שמבוס הבהירה כי אין לניקוסיה יכולת לספק הגנה ביטחונית לישראלים שטסים לאזור, והדגישה כי ההצהרה החד-משמעית תפגין את חוזק היחסים ומחויבות ממשלת ישראל אליהם.

משרד התיירות: "מדובר במכתב שגרתי"

במכתב לסוכני הנסיעות צוין: "כידוע לכם, ישראל מקיימת קשרים דיפלומטיים ידידותיים עם הרפובליקה הקפריסאית שבחלק הדרומי של האי. קשרים אלה התחזקו בשנים האחרונות ובין שתי המדינות נחתמו הסכמים לשיתוף פעולה בתחומים שונים כולל בתחום התיירות". מנכ"ל משרד התיירות אף הזהיר כי אין לירושלים נוכחות דיפלומטית או קונסולרית בצפון קפריסין ולכן השלטונות יתקשו להושיט עזרה במקרה חירום. "ראוי אף לזכור את אחריותכם כסוכני נסיעות כלפי הלקוחות שלכם", כתב הלוי. "עוד אציין את חובתכם לתת ללקוחותיכם מידע מלא על כל ההשלכות האפשריות של נסיעת ישראלים לצפון קפריסין".

במשרד התיירות מסרו בתגובה כי "מדובר במכתב שגרתי שהופץ כבר כמה פעמים בעבר כדי למנוע מצב של אי ודאות משפטית באירועים שבהם יש צורך בלקיחת אחריות. לישראל אין נציגות דיפלומטית או קונסולרית כלשהי באזור ושלטונות ישראל יתקשו להושיט עזרה במקרה חירום. כמו כן, למבקרים בצפון קפריסין עלולות להיות בעיות בעתיד אם ירצו לבקר ביוון או בקפריסין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully