וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם "איזו שמלה יפה" היא הטרדה מינית? בית הדין לעבודה קבע שלא

23.8.2016 / 0:07

עובדת תבעה מעסיק לאחר שזה נהג להעיר על המראה החיצוני שלה, בין היתר - "את יפה" ו"תסתובבי שנראה את השמלה". המעסיק טען כי מדובר בעילת שווא. לדברי השופט, "לא כל אמירה בלתי ראויה היא הטרדה מינית"

בית הדין האזורי לעבודה, בית משפט השלום- תעבורה. ראובן קסטרו
המעסיק טען שהחמיא לה בנימוס והאמירות שמיוחסות לו אינן סגנון דיבורו כלל. בית הדין האזורי לעבודה/ראובן קסטרו

בית המשפט האזורי לעבודה בתל אביב קבע אתמול (שני) כי הערות בסגנון "איזו שמלה יפה", "איזה נצנצים", "תסתובבי - תראי את השמלה", אינן נכללות בגדר הטרדה מינית, גם כשהן נאמרות מצדו של מעסיק למזכירתו, למורת רוחה. התובעת היא מזכירה במשרד התחבורה, הנתבעים הם משרד התחבורה והמעסיק, שהוא עובד המשרד.

לטענת התובעת, נהג מעסיקה להחמיא לה על יופיה ולומר לה: "איזה מנוצנצת את היום", "את בחורה פשוט יפה". עוד טענה כי היא פנתה למנהל האגף שבו עבדה וסיפרה לו כי היא מוטרדת מינית, אך זה ייעץ לה להבליג. מאוחר יותר, לדבריה, החל המעסיק להתנכל לה, לנזוף בה כי היא נעדרת מעבודתה, לדבר אליה בטונים גבוהים ומשפילים ובסוף אף אמר לה שלא תחזור.

מנגד, המעסיק טען כי מעולם לא הטריד מינית את התובעת וכי מדובר בעלילת שווא, לאחר שהעיר לה על איחוריה וחיסוריה. עוד טען כי המילה "מנוצנצת" כלל אינה בלקסיקון שלו. לדבריו הוא החמיא לה על לבושה בקורקטיות ובנימוס, ומעולם לא התכוון להפנות אליה רמיזות מיניות.

בית המשפט קבע כי התובעת לא הוכיחה שחלק מהאמירות אכן נאמרו לה. כמו כן, לגבי אותן האמירות שבהן הודה המעסיק, אמר כי אינן בגדר הטרדה מינית, למרות ש"בנסיבות העניין ראוי היה שלא תיאמרנה במערכת יחסי עבודה". כמו כן, הוסיף: "לא כל אמירה בוטה ובלתי ראויה צריכה להיות מסווגת כהטרדה מינית". בית המשפט קיבל את טענתו, דחה את התביעה וחייב את התובעת ב-5,000 שקלים הוצאות משפט.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מנקה בתים בירושלים מואשם בביצוע מעשה מגונה בילדה בת שש
מילד שמנת לעבריין "מזמר": סיפורו של עד המדינה שגרושתו נרצחה
הפגע וברח בירושלים: הוארך מעצר הנהג שפצע קשה ילד בן שש

(עדכון ראשון: 17:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully