וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה ביממה: צה"ל תקף מטרות בעזה בתגובה לירי לשדרות

מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר תקף כמה תשתיות של חמאס ברצועה, בסבב התקיפות השני מאז הנפילה בעיר הדרומית. הפלסטינים דיווחו על עשרות תקיפות נגד כלל הארגונים ועל כמה פצועים

עריכה: אביב אירגז

צה"ל תקף אמש (ראשון) שורת יעדים ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטה לשדרות, בפעם השנייה בתוך יממה. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על עשרות תקיפות, שפגעו במטרות של כלל הארגונים הפועלים ברצועה. ארגון סלפי המזוהה עם דאעש קיבל אחריות לשיגור הרקטה לשדרות.

מדובר צה"ל נמסר אמש כי "כלי טיס של חיל האוויר תקף כמה תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. תקיפת תשתיות טרור אלה היא תגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שדרות מוקדם יותר היום, המהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הריבון ברצועת עזה והוא שיישא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע ממנה".

בתגובה לתקיפות הודיע הלילה חמאס כי "אנו מטילים על ישראל את האחריות המלאה להסלמה בעזה". עוד נכתב בהודעת הארגון כי "מדובר ברצון של ישראל ליצור משוואות חדשות".

לקריאה נוספת בנושא
לא חיכו ללילה: בצה"ל הגיבו מהר לירי הרקטה - והעבירו מסר לחמאס
רקטה נפלה בחצר בית בשדרות ולא גרמה לנפגעים; צה"ל תקף בעזה
חמאס: השבויים הישראלים יקבלו אותו יחס שלו זוכים האסירים שלנו

תקיפה של צה"ל באזור בית חאנון ברצועת עזה 21 אוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מרצועת עזה בעקבות תקיפה של צה"ל, אמש/צילום מסך, טוויטר

לפי הדיווחים הפלסטיניים, כלי טיס של חיל האוויר הפציץ בסיס של מנגוני הביטחון של חמאס בבית חאנון שבצפון הרצועה. עוד דווח כי נורו פגזים לעבר העיירה וכי נפצעו שני אנשים וכי גם מחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה הותקף. תושבי עוטף עזה קיבלו הודעה מצה"ל שבשעות הקרובות יישמעו פיצוצים באזור.

הרקטה שוגרה אתמול בשעות הצהריים ופגעה בחצר בית בשדרות, מבלי לגרום לנפגעים. הארגון הסלפי "אכנאף בית אל-מקדס", המזוהה עם דאעש, קיבל אחריות לשיגור וטען כי זאת תגובה "לעליית יהודים להר הבית".

דקות ספורות לאחר הירי תקף חיל האוויר תשתית של חמאס בצפון רצועת עזה וכן תשתית נוספת נפגעה מירי טנק. הפלסטינים דיווחו על כמה פצועים. מדובר צה"ל נמסר לאחר התקיפה הראשונה כי "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות בכל עת לשמירה על ביטחון תושבי מדינת ישראל". לפי דיווחים פלסטיניים, המטרות שהופצצו היו מתקן מים ובית פרטי.

עוד באותו נושא

לא חיכו ללילה: בצה"ל הגיבו מהר לירי הרקטה - והעבירו מסר לחמאס

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיל האוויר תקף מטרות חמאס בבית חאנון. פצועים בתקיפות צה"ל ברצועה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדובר צה"ל הדגישו כי חמאס הוא הריבון ברצועת עזה. פצוע בתקיפות בעזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך היום קיימה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קאסם, עצרת לציון שנתיים לחיסולם של בכירים בשורותיה במבצע "צוק איתן". דובר הזרוע אבו עוביידה הזהיר בעצרת שהתקיימה ברפיח כי "השבויים הישראלים" המוחזקים בידי הארגון יזכו לאותו יחס שבו זוכים אסירי הארגון בבתי הכלא בישראל.

הארגון מחזיק בגופות החיילים סגן הדר גולדין וסמל-ראשון אורון שאול, שנהרגו בקרבות במבצע "צוק איתן". ברצועה מוחזקים גם אברהם מנגיסטו, תושב אשקלון, וג'ומעה אבו גנימה והישאם א-סייד, תושבי הפזורה הבדואית. שלושתם חצו את הגבול בשנה וחצי האחרונה. לטענת משפחותיהם, הם לוקים בנפשם.

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully