וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חיכו ללילה: בצה"ל הגיבו מהר לירי הרקטה - והעבירו מסר לחמאס

21.8.2016 / 21:00

עד כה נהג הצבא לתקוף את הארגון בתגובה לשיגורים בחשיכה, אולם היום הוא פעל לאור יום כמעט מידית. ייתכן שזוהי מדיניות חדשה של ליברמן, שממשיך להבהיר לחמאס כי גם אם "ארגונים סוררים" הם האחראים - הוא הכתובת

צילום: בני בן סימון, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

הרקטה שנחתה היום (ראשון) בשדרות היא תזכורת למתיחות השוררת בגבול רצועת עזה בין ישראל לחמאס. אילו הרקטה שלא פצעה אף אדם הייתה הורגת אזרחים, התגובה של צה"ל הייתה חריפה הרבה יותר. כפי הנראה, היא הייתה מאלצת את חמאס להגיב בעצמו.

הארגונים הסלפיים ברצועה, המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), מהלכים על חבל דק כבר כמה שנים. באופן סטטיסטי, הם האחראים למרבית שיגורי הרקטות לעבר שטח ישראל מאז מבצע "צוק איתן" – זאת ברקע העובדה שהשנתיים שחלפו מאז הסתיים מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014 מוגדרות כשנים השקטות ביותר מאז ההתנתקות ב-2005. למרות פרסומים שונים על קבל אחריות של ארגון סלפי, במערכת הביטחון עדיין אין קביעה ברורה מי שיגר את הרקטה היום.

חמאס, שבחר לשמור על הפסקת אש אחרי "צוק איתן" כדי להתעצם ולחזק את המשילות ברצועה, עוקב בדריכות אחרי הפעילות של הסלפים המוגדרים "סוררים". בכל פעם שהם מנסים להרים את הראש ולקרוא תיגר על שלטונו או על הזרוע הצבאית שלו, מפעיל נגדם הארגון כוח בלתי-סביר. כמו כן, מעת לעת מדווח בכלי התקשורת על מעצר של פעיליהם. ברגע שהצדדים לא מגיעים להסכמות, הסלפים משגרים רקטות לעבר לשטח ישראל כדי לגרור תגובה של צה"ל.

לקריאה נוספת בנושא
חמאס: השבויים הישראלים יקבלו אותו יחס שלו זוכים האסירים שלנו
רקטה נפלה בחצר בית בשדרות ולא גרמה לנפגעים; צה"ל תקף בעזה

הרקטה שנחתה בשדרות היום. בני בן סימון
הרקטה שהתפוצצה בשדרות, היום/בני בן סימון

גם חמאס לא תמים, מאחר שהוא משחק משחק כפול. בזמן שהוא מנסה לקצץ את הראש של נציגי דעאש ברצועת עזה, הוא משתף פעולה עם שלוחת הארגון בחצי האי סיני. הוא מספק להם ידע צבאי ואמצעי לחימה, מטפל בפצועים שמוברחים לעזה ומסתייע בהם כדי להכניס לרצועה אמצעי לחימה מהמזרח התיכון דרך המנהרות.

עד היום, הייתה תגובת צה"ל לירי הרקטות של הארגונים הסלפיים די קבועה. היא כללה לרוב פגיעה במתקנים רגישים של חמאס, שבהם הוא התאמן או אסף מודיעין על הכוחות לאורך הגבול, בזמן שאין במקום פעילים שלו. בנוסף לכך, היא התרחשה בלילה בזמן שמרבית האזרחים ישנים. לאחר מכן, דובר צה"ל היה מפרסם הודעה שהטילה את האחריות על חמאס - זאת על אף שלפי ההערכות בצה"ל שיגור הרקטות מנוגד לאינטרס שלו ונועד לפגוע בו, שכן התגובה תמיד מכוונות לעבר יעדיו.

התגובה היום הייתה מהירה יותר ותוך עשר דקות הותקפו שני יעדי טרור. אחד הופצץ על ידי טנק, שירה כמה פגזים, והשני על ידי כלי טיס. ההתפתחויות בהמשך יעידו אם מדובר בשינוי מדיניות של שר הביטחון אביגדור ליברמן, אך מה שברור יותר מכל היא נפיצות המצב. ההסלמה יכולה להיות בפתח גם אם הארגון לא מעוניין בכך. לא הכול בשליטתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הארגון נלחם בארגונים הסלפיים, לא תמיד בהצלחה. פעילי חמאס ברפיח, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully