וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בעיריית ניס על הבורקיני: "פרובוקציה ואיום על אורח החיים"

21.8.2016 / 21:03

מאז הפיגוע בעיר הקיט החלו ערים בצרפת לאסור את לבישת בגד הים השנוי במחלוקת – בהן היא עצמה. עוזרת ראש העיר הסבירה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הבורקיני מסמל הקצנה דתית, וקראה לחוקק חוק שיאסור אותו באופן גורף

צילום: AP, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין.

ערי חוף בצרפת החלו לאסור בזו אחר זו לבישת "בורקיני" - בגד ים לנשים מוסלמיות המכסה את כל הגוף וכולל כיסוי ראש – מאז הפיגוע בעיר הקיט ניס ביום הבסטיליה בחודש שעבר. עד כה הוטל האיסור בקאן, בקורסיקה, בניס עצמה ובערים נוספות. ביראיון לאולפן וואלה! NEWS הסבירה נטלי סירן, עוזרת אישית לראש העיר ניס פיליפ פרדה, כי "הציבור תופס את הבורקיני כפרובוקציה, כאיום על אורח החיים שלו וכשבירה אטית של האיזון שקיים באזור".

"שמעתי הרבה קולות, במיוחד בקרב נשים, שאומרות שהן מרגישות שיש לחץ חברתי הדרגתי להפוך לצנועות יותר ויותר", סיפרה. "הריביירה הצרפתית היא בין היעדים התיירותיים הכי חשובים בעולם, ואחד הדברים שתיירים מחפשים כאן הוא החופש להתלבש או לא להתלבש. יש תפיסה כללית שאפשר ללבוש גם בקיני קטן כבר עשרות שנים, וזה מה שהופך את האזור שלנו למיוחד".

עוד בנושא:
סערת הבורקיני: הנשים מכסות את הראש – והצרפתים מאבדים אותו
ראש ממשלת צרפת מצטרף למתנגדי הבורקיני: "משעבד את הנשים"
מגמה בצרפת: גם בחופי קורסיקה אוסרים על רחצה ב"בורקיני"

אישה מוסלמית עם בורקיני בחוף בסידני, אוסטרליה, 2007. GettyImages
"נוגד את העקרונות של מדינה חילונית". אישה מוסלמית עם בורקיני באוסטרליה/GettyImages

סירן התייחסה לכך שבשנת 2010 נחקק בצרפת חוק האוסר לבישת בורקה. "נקבע שמי שלובשת בורקה תשלם קנס, אבל לא תמיד משלמים אותו, או שגורמים שתומכים בהתנהגות הזו משלמים אותו במקום הנשים שנתפסות. צריך לעדכן את החוק הזה לפי המצב הנוכחי, שבו קיימת תופעה כללית שבמסגרתה רואים הקצנה בהתנהגות של קהילות מסוימות", אמרה, והדגישה כי צרפת היא מדינה חילונית, שבה הדת מופרדת מהמדינה. "צריך ללמוד לחיות עם זה", טענה.

היא ציינה שבדומה לבורקה, גם בורקיני, ששמו נגזר ממנה, "נתפס כאחד הסממנים של קיצוניות דתית שנוגדת את העקרונות של מדינה חילונית". לכן, לדבריה, ראשי ערים "צריכים להתאחד ולפנות לממשלה כדי שתנקוט צעדים נכונים בעניין".

סירן טענה כי האיסור ללבוש בורקיני לא אמור להפריע לבנות הקהילה המוסלמית, וכי הן אלה שצריכות לבחור אם ללכת לים ללא בורקיני או לא ללכת בכלל. "הן יכולות לעשות מה שהן רוצות, כל אחד עושה מה שהוא רוצה". סירן הוסיפה: "ניקח כדוגמה את המצב של הדתיים - זה אותו דבר. מי שמפריע לו לראות גברים ונשים בלבוש שנוגד את העקרונות הדתיים שלו, יש לו את החופש להתנגד לכך ולא ללכת".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אישה מוסלמית הלובשת בורקיני רוחצת בחוף הים במרסיי, צרפת. 17 באוגוסט 2016. רויטרס
"יכולות לעשות מה שהן רוצות". אישה עם בורקיני שוחה בים במרסיי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully