וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת צרפת מצטרף למתנגדי הבורקיני: "משעבד את הנשים"

17.8.2016 / 17:24

מנואלס ואלס הביע תמיכה בהחלטת כמה עיירות לאסור את לבישת בגד הים האסלאמי, שמכסה את הגוף. לדבריו, זאת "מחשבה מיושנת שלפיה נשים הן לא צנועות, לא טהורות ולכן עליהן להיות מכוסות לגמרי"

צילום:AP

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס תומך באיסור לבישת בורקיני שלטענתו מבוסס על "שעבוד הנשים" ולכן אינו עולה בקנה אחד עם ערכי המדינה. בגד הים, המכסה את גוף האישה מהראש ועד הרגליים, גרם לדיון נרחב בשאלת האסלאם במדינה, על אף שנשים מוסלמיות מעטות לובשות אותו.

שלוש עיירות בצרפת אסרו על לבישת בגד הים בחופים במהלך הקיץ. זאת, לטענתן, מחשש ביטחוני ברקע מתקפות הטרור הקטלניות שאירעו במדינה בחודשים האחרונים. מתנגדי ההחלטה טוענים כי היא מפלה מוסלמים לרעה וכי היא תגביר את המתיחות הדתית במדינה.

אחרים סבורים כי האיסור הוא סקסיסטי, מאחר שהוא התקבל על ידי ראשי עיר גברים שאומרים לנשים מה הן יכולות ללבוש. עם זאת, פוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית טוענים כי בגד הים מדכא נשים ולכן אין לו מקום במדינה שמקדשת את ערכי השוויון והחירות.

לקריאה נוספת בנושא
מגמה בצרפת: גם בחופי קורסיקה אוסרים על רחצה ב"בורקיני"
קאן אסרה על "בורקיני" למוסלמיות: חשש "להפרת הסדר הציבורי"

נשים מוסלמיות לובשות בורקיני בחופי צרפת. AP
יש מי שטוען כי האיסור על לבישת בגד הים הוא סקסיסטי. אישה בבורקיני בחוף בצרפת/AP

בריאיון שפורסם היום בעיתון לה פרובנס אמר ראש הממשלה כי בגד הים הוא "פרובוקציה" והוא מסמל "מחשבה מיושנת" שלפיה נשים הן "לא צנועות, לא טהורות ולכן עליהן להיות מכוסות לגמרי". לדבריו, "זה לא עולה בקנה אחד עם ערכיה של צרפת. במקרה של פרובוקציה, על האומה להגן על עצמה".

השר לענייני נשים בממשלה, לורנס רוסינול, נקט עמדה דומה. "לבורקיני יש חזון מסוים לגבי מיקומן של הנשים. אי אפשר לראות בכך עניין אופנתי או חירות אישית", אמר בריאיון לתחנת הרדיו "אירופה-1". ואולם, ראש הממשלה ואלס הדגיש כי אין הוא תומך בחקיקה בפרלמנט שתאסור באופן גורף על לבישת בגד הים.

חוקי המדינה אוסרים על לבישת כיסוי פנים וראש במקומות ציבוריים ובבתי ספר, מאחר שהם נתפסים כמי שמפרים את רוחה החילונית של צרפת. מנגד, הם גרמו לניכור של מוסלמים רבים, המונים כחמישה מיליון איש במדינה. גם קיצונים ראו בכך תירוץ לתקוף את צרפת.

ואלס קרא גם להרגעת הרוחות בקורסיקה, שם פרץ עימות בסוף השבוע בין תושבים מקומיים למתרחצים ממוצא צפון-אפריקני. לפי דיווחים שונים, התקרית התרחשה לאחר שצעיר צילם אישה שהייתה בבורקיני, אולם הנסיבות המדויקות לאירוע עדיין לא ברורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully