וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן חושפת: מערכת ההגנה האווירית הראשונה מתוצרת עצמית

מערכת "בוואר 373" הוצגה לנשיא רוחאני ולשר ההגנה. לטענת איראן, היא מסוגלת ליירט מל"טים ומטוסי קרב. היא תוכננה תחת משטר הסנקציות שהוטלו על המדינה, שבמסגרתן הושעה ההסכם למכירת טילים מרוסיה

צילום: הטלוויזיה האיראנית, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: איראן חשפה חלקים ממערכת ה-S-300, אפריל האחרון)

איראן פרסמה היום (ראשון) תמונות של מערכת ההגנה האווירית הראשונה שפותחה במדינה. המערכת הוצגה במהלך ביקורו של הנשיא חסן רוחאני ושר ההגנה חוסיין דהקאן בארגון התעשייה האווירית של משרד ההגנה האיראני, לרגל יום תעשיית הביטחון של איראן. לדברי דהקאן, המערכת עוצבה כדי ליירט טילי שיוט, מל"טים, מטוסי קרב וטילים בליסטיים

פרויקט הפיתוח של המערכת החדשה החל בעת שהמדינה הייתה נתונה תחת משטר סנקציות, ולאחר שרוסיה השעתה את ההסכם לאספקת מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-300. ואכן, על פי דיווחים שונים, המערכת החדשה, שנקראת "בוואר 373", עוצבה על בסיס מודל ה-S-300. דהקאן הכחיש זאת ואמר: "לא התכוונו לבנות גרסה איראנית של ה-S-300. רצינו לבנות מערכת איראנית ועשינו זאת".

עוד כתבות מהעולם:
טורקיה: 50 הרוגים בפיגוע התאבדות בגן אירועים במזרח המדינה
סנדרס מצטרף לקמפיין קלינטון: "טראמפ יהיה אסון למדינה"
ארה"ב: בית המשפט הקפיא עונש מוות לאדם שהורשע בסיוע לרצח

מערכת ההגנה האווירית האיראנית החדשה, בוואר 373, אוגוסט 2016. רויטרס
הוצגה לרגל יום התעשייה הביטחונית. הנשיא רוחאני ליד המערכת האיראנית החדשה/רויטרס

רוחאני אמר במהלך הביקור כי תקציב הביטחון של איראן הכפיל את עצמו ביחס לשנה שעברה. "אנו מסוגלים לדון עם מעצמות העולם סביב שולחן המו"מ בגלל חוזקנו הלאומי, בגלל אחדותנו", אמר בהתייחסו לביקורת שנשמעה על ההגעה להסכם הגרעין עם שש המעצמות. כמו כן, לרוחאני הוצג מנוע הסילון הראשון תוצרת איראן. הוא ציין כי הדבר מאפשר למטוסי קרב לטוס בגובה של 50 אלף רגל. "הרפובליקה האסלאמית היא אחת משמונה מדינות בעולם שהצליחה לבנות את המנוע הזה", אמר רוחאני.

בשנה שעברה, מעט לפני יישום הסכם הגרעין, אישרה מוסקבה מחדש את ההסכם למכירת מערכות ה-S-300. במאי האחרון הודיע הצבא כי קיבל לידיו חלקים מהמערכת, וכי חלקים נוספים יגיעו בחודשים הקורבים. כמו כן, גנרל פרזאד איסמעילי, בכיר במערך ההגנה האווירית של צבא איראן, אמר בחודש שעבר כי ה-S-300 תיכנס לשימוש מבצעי ברפובליקה האסלאמית עד חודש מרץ הבא.

מערכת ההגנה האווירית האיראנית החדשה, בוואר 373, אוגוסט 2016. רויטרס
"דנו עם המעצמות בשל חוזקנו הלאומי". רוחאני ליד המערכת החדשה/רויטרס
מערכת ההגנה האווירית האיראנית החדשה, בוואר 373, אוגוסט 2016. רויטרס
רוחאני בביקורו בארגון התעשייה האווירית של משרד ההגנה האיראני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully