וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא העונה: ילדי עובדי רשות שדות התעופה מועסקים כבקרי גבול בנתב"ג

21.8.2016 / 18:10

הנהלת נמל התעופה מעסיקה נערים בני 16 בתקופת החופש הגדול בשל העומס. יו"ר ועד עובדי רשות האוכלוסין וההגירה טוענת כי הם אינם יודעים לאתר דרכונים מזוייפים ומתריעה מפני סכנה. הרשות: "הם מסייעים בהכוונה בלבד"

צילום מסך

(מערכת ביקורת הגבולות בכניסה לנתב"ג קרסה בשיא עונת הטיסות, לפני כשבוע)

הנהלת נמל התעופה בן גוריון מעסיקה בתקופת החופש הגדול נערים, ילדים של עובדי רשות שדות התעופה, כבקרי גבול - כך טוענת היום (ראשון) יו"ר ועד עובדי רשות האוכלוסין וההגירה בנמל. זאת, לדבריה, על אף שאין להם הכשרה מתאימה לזיהוי דרכונים מזוייפים או לתשאל נוסעים.

בשל העומס בתקופת הקיץ החליט מנהל נמל התעופה שמואל זכאי, יחד עם רשות האוכלוסין וההגירה, להציב מערכות זיהוי ביומטריות בשרוולי היציאה מהמטוסים. אך הן אינן מבצעות בדיקה מלאה של זיהוי טביעת אצבע וצילום מלא כפי שנדרש.

לנוכח הבדיקה החלקית של המערכת, מי שאמורים לבצע את הליך הזיהוי של מחזיק הדרכון הם בקרי הגבול, מסבירה יו"ר ועד עובדי רשות האוכלוסין וההגירה שני שבתוב. עם זאת, שבתוב טוענת כי מי שגויס לעבודה הזו הם בניהם של עובדי רשות שדות התעופה, נערים בני 16 שאינם מוסמכים לבצע את עבודת בקר הגבול. "עם כל הכבוד, הילדים האלה לא עברו הכשרה של בקרי גבול", אמרה שבתוב, "הם לא יודעים לאתר דרכונים מזוייפים ולבצע תשאול כפי שבקרי גבול יודעים לבצע".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד התאונה בי-ם: רכב פוגע בבן השש שחוצה במעבר חצייה - ונמלט
הפתרון של מערכת הביטחון לשב"חים: הגדלת מכסות עבודה לפלסטינים
טורקיה: 50 הרוגים בפיגוע התאבדות בגן אירועים במזרח המדינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תורים ארוכים בביקורת הדרכונים בקיץ שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבתוב הוסיפה כי ישנם נוסעים שמערימים על מכונות הבידוק. כך לדוגמה, הורים לילדים ולתינוקות לא מעמידים את ילדיהם מול עדשת המצלמה של המכונה, אלא מציבים מולה את תמונת הדרכון וכך עוברים את הביקורת מבלי שיהיה פיקוח כי מי שמחזיק את הדרכון הוא הבעלים האמיתי שלו. "בדרך זו יכולים להיכנס לארץ אנשים הדרושים לחקירת המשטרה או גורמי הביטחון, או להוציא ילדים ואזרחים שהוצא עבורם צו איסור יציאה מהארץ כמו בדיוני גירושים", התריעה שבתוב.

בוועד רשות האוכלוסין וההגירה טוענים כי בזמן שבשנה שעברה היו מאה בקרים בכל משמרת במהלך ימי העומס, בסופי השבוע האחרונים, שבהם נרשמו ימי שיא בתנועת הנוסעים, זומנו רק 58 בקרים לאייש את העמדות. השנה נרשם שיא במספר הנוסעים שעברו בנמל התעופה בן גוריון במהלך חודשי הקיץ - יותר ממיליון נוסעים בכל חודש.

רשות האוכלוסין וההגירה: "יש ניסיון ליצור עומס מכוון"

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "בניגוד מוחלט לטענות, לא נעשה כל קיצוץ במספר בקרי הגבול, בוודאי לא בחודשי העומס. נהפוך הוא - לעובדים הוצע מענק עידוד לתוספת משמרות במהלך הקיץ וכל מי שמבקש לעבוד משמרות רבות יותר נענה בחיוב. במקביל, מאז תחילת השנה הנוכחית אנו נמצאים בהליכי גיוס אינטנסיביים של עשרות עובדים חדשים".

עוד נמסר כי במהלך הקיץ מסייעים לבקרים ילדי עובדים, בדומה לשנים קודמות, "כפי שנעשה במקומות עבודה רבים ובמטרה לשפר ולייעל השירות לציבור. נערים ונערות אלה מסייעים בהכוונה ובהדרכה בלבד ותרומתם מוצאת ביטוי בשירות לנוסעים מדי יום.

"עמדות המעבר העצמאיות נועדו להקל על העומס ועד כה הוכיחו את עצמן כעמדות שירות טובות. עמדות אלה נפתחו לאחר התייעצות עם כלל הגורמים הרלוונטיים. לנוכח העובדה שמדי משמרת מבטלים חלק מהבקרים את משמרתם או שאינם מגיעים ללא כל התרעה, אנו מניחים כי 'הסיבה האמיתית' לעומס בנתב"ג היא ניסיון להכשיל את העבודה השוטפת וליצור עומס מכוון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully