וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: תקפנו מטרות בצפון סוריה מספינות קרב בים התיכון

משרד ההגנה במוסקבה מסר כי שלושה טילי "קליבר" שוגרו לעבר יעדים של "ג'בהת א-נוסרה" באזור חאלב. "היעדים הושמדו לחלוטין", נמסר בהודעה, שהבהירה כי טילי השיוט חלפו מעל אזורים לא מיושבים

ספק 500

ספינות קרב רוסיות שנמצאות בים התיכון שיגרו הבוקר (שישי) שלושה טילים לעבר יעדים בסוריה - כך נמסר ממשרד הגנה הרוסי. על פי ההודעה ממוסקבה, טילי השיוט חלפו מעל אזורים לא מיושבים, וכוונו לעבר מטרות של ארגון "ג'בהת א-נוסרה", שלאחרונה הכריז על שינוי שמו ל"ג'בהת פתח א-שאם" ועל הפסקת זיהויו עם אל-קאעדה.

על פי הודעת משרד ההגנה, היעדים שהותקפו באמצעות טילי "קליבר" הם מרכז פיקוד ובסיס של הארגון האסלאמיסטי בדארת עזה, שממערב לחאלב, ומפעל לייצור תחמושת, גם הוא באזור חאלב, בצפונה של סוריה. "היעדים הושמדו לחלוטין", צוין בהודעת משרד ההגנה.

עוד בוואלה! NEWS:
דאעש קיבל לראשונה אחריות על מתקפה ברוסיה: "זאת רק ההתחלה"
היום השני ברציפות: מפציצים רוסיים שהמריאו מאיראן תקפו בסוריה
גורמים אמריקניים: הופתענו מתקיפת המפציצים הרוסיים משטח איראן

תקיפות חיל הים הרוסי בסוריה, 19 באוגוסט 2016. משרד ההגנה של רוסיה, אתר רשמי
הפצצת מפעל התחמושת, היום/אתר רשמי, משרד ההגנה של רוסיה

שיגור הטילים הגיע אחרי שבשבוע שעבר הודיע משרד ההגנה הרוסי כי חיל הים צפוי לערוך השבוע תרגיל צבאי טקטי במזרח הים התיכון. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס", התרגיל, של שייטת הים השחור - ששיגרה היום את הטילים - נערך ביום שני, וכלל ירי ארטילרי וירי טילים.

השבוע החלו מפציצים של חיל האוויר הרוסי לתקוף מטרות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה, מבסיס באזור המדאן, שבצפון-מערב איראן, סמוך לגבול העיראקי. ביום שלישי אישרה רוסיה לראשונה כי היא הציבה מפציצים בבסיס חיל אוויר ברפובליקה האסלאמית, שמשמשים למערכה האווירית שהיא מנהלת בסוריה. משרד ההגנה ציין כי שתי עמדות פיקוד הושמדו ויותר מ-150 חמושים נהרגו בתקיפות.

העובדה שאיראן הרשתה למטוסים הרוסיים להמריא משטחה כדי להפציץ מטרות בסוריה נחשבת לצעד חסר תקדים, המדגיש את שיתוף הפעולה המעמיק בין שתי המדינות החזקות המעורבות במלחמת האזרחים הסורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תקיפות חיל הים הרוסי בסוריה, 19 באוגוסט 2016. משרד ההגנה של רוסיה, אתר רשמי
שיגור מספינת חיל הים הרוסי בים התיכון, היום/אתר רשמי, משרד ההגנה של רוסיה

כמעט ולא ידוע בהיסטוריה המודרנית מקרה שבו אפשרה איראן לכוח זר להשתמש באחד מבסיסיה כדי להמריא ממנו לתקיפה במדינה אחרת. גם רוסיה מעולם לא השתמשה בשטח של מדינה אחרת במזרח התיכון עבור פעילותה בסוריה, שם היא עורכת תקיפות אוויריות בשירות ממשלתו של בשאר אסד זה כמעט שנה. צעד זה מעלה תהיות אם מדובר בצורך אסטרטגי או במסר פוליטי מהקרמלין לוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully