וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קמפיין טראמפ קידם אינטרסים של ממשלת אוקראינה בארה"ב

ברקע חקירת קשרי מנהל הקמפיין עם נשיא אוקראינה לשעבר, מיילים ממטה המועמד הרפובליקני חשפו כי אנשיו ניסו לשכנע את הציבור בארה"ב לתמוך במדיניות הפרו-רוסית של קייב. במקביל, קיבל הקמפיין תפנית נוספת - ואיל ההון התנצל על התבטאויותיו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בוידאו: טראמפ מציג את תכניתו הביטחונית, אוגוסט)

הקמפיין של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, הוביל מסע שתדלנות בוושינגטון בשם מפלגת השלטון באוקראינה – כך דווח הלילה (שישי) בסוכנות הידיעות אי-פי, לפי הודעות מייל שהגיעו לידיה. מההודעות משתמע כי מובילי הקמפיין קידמו באופן פעיל את האינטרסים של הממשלה בקייב, תוך ניסיון לשכנע את הציבור האמריקני לתמוך במדיניותה הפרו-רוסית.

במסגרת מאמצי השתדלנות ניסו מובילי הקמפיין לעודד סיקור תקשורתי חיובי על רשויות אוקראינה בכלי תקשורת מרכזיים בארצות הברית, ובהם עיתוני ה"ניו יורק טיימס" וה"וול סטריט ג'ורנל". אחת ממטרות הלוביסטים הייתה לדכא את הסימפטיה הציבורית כלפי יריבו הפוליטי של נשיא אוקראינה לשעבר ויקטור יונוקביץ'.

עוד בוואלה! NEWS:
12.7 מיליון ד' במזומן: נחשף הקשר הרוסי של מנהל קמפיין טראמפ
"כמו טראמפ": ההערה של סגן נשיא ארה"ב שהרגיזה את יפן
הגיע לצומת הקריטי: טראמפ יכריע אם להישאר עצמו, או להפוך לנשיאותי

פול מנפורט, יועץ פוליטי של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, 21 ביוני, 2016. רויטרס
נחשד בקבלת כספים על ידי נשיא אוקראינה ללא דיווח. מנפורט/רויטרס

השבוע נחשף כי משרד ממשלתי באוקראינה לענייני חקירות שחיתות בודק בימים אלה חשד לקשר בין מנהל הקמפיין של טראמפ, פול מנפורט, לנשיא אוקראינה לשעבר ינוקוביץ'. על פי החשד, שורה ארוכה של העברות כספים תועדה לכאורה בין מפלגתו של ינוקוביץ' לבין מנפורט בין השנים 2007 ו-2012. עם זאת, החוקרים לא מצאו הוכחה חד משמעית לכך שהכסף אכן עבר למנפורט.

לפי החוק האמריקני, לוביסטים העובדים עבור מנהיגים פוליטיים או מפלגות זרות חייבים לספק דוחות מפורטים על עבודתם למשרד המשפטים. העונש בגין הפרה של חוק זה הוא מאסר של עד חמש שנים בכלא וקנס שיכול להגיע ל-250 אלף דולר. לפי הטענות, מנפורט וסגנו, ריק גייטס, לא חשפו את עבודתם כלוביסטים זרים בין שנים 2012 ל-2014 כנדרש בחוק. מנפורט וגייטס טוענים מצידם כי לא ביצעו עבודה שדרשה את הרשמתם כשתדלנים זרים, אך לא הגיבו על חשיפת המיילים האחרונים על ידי אי-פי.

"כותבי הנאומים של טראמפ יודעים שיש לו על מה להתנצל"

נוסף על כך, תפנית נוספת נרשמה הלילה בקמפיין של טראמפ, והוא הביע חרטה על התבטאויות העבר שלו ש"אולי גרמו לכאב אישי" בנאום שנשא בקרוליינה הצפונית. "לעיתים בלהט הדיון אתה לא מצליח לבחור את המילים הנכונות, או לומר את הדבר הנכון", אמר. "אני עשיתי את זה, ואני מתחרט על כך".

טראמפ השתמש בסגנון דיבורו הבוטה ככלי להשגת תמיכה במרוץ לנשיאות. הוא נשמע מתנצל לעיתים נדירות, גם כשעמד בפני ביקורת חריפה מצד גורמים במפלגתו. השיא לביקורת כלפיו היה לאחר שתקף את משפחתו של חייל אמריקני-מוסלמי שנהרג בעיראק.

דונלד טראמפ נואם בכנס בחירות 7 אוגוסט 2016. AP
"יודע שיש לו הרבה על מה להתנצל". טראמפ/AP

לאחר צניחה מתמדת בסקרים לעומת יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון, ניסה טראמפ לאתחל את הקמפיין שלו. בין היתר, החל לקרוא את נאומיו מטלפרומטר כדי לשוות לעצמו תדמית שקולה יותר. במטה הקמפיין של קלינטון הגיבו להתנצלות בביטול, ומסרו כי "הבעת החרטה של טראמפ על הכאב שגרם היתה רק דקלום מתוך טלפרומטר. כותבי הנאומים שלו יודעים שיש לו הרבה על מה להתנצל".

סערה נוספת תקפה את הקמפיין של טראמפ הלילה, לאחר שבסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי האקרים ניסו לפרוץ למערכות המחשב של המועמד ושל גופים נוספים במפלגה הרפובליקנית. לפי הדיווח, חשבון מייל של לפחות עובד אחד בקמפיין של טראמפ נפרץ ב-2015 ונשלחו ממנו הודעות. לא ידוע האם ההאקרים הצליחו להשיג גישה למחשבי הקמפיין הרשמיים.

בחודש האחרון נמסר מגורמי ביטחון בארצות הברית כי מתחילת השנה שעברה האקרים הצליחו לחדור למחשבים של המפלגה הדמוקרטית ושל המועמדת מטעמה, הילרי קלינטון. בארצות הברית מאמינים כי רוסיה עומדת מאחורי מתקפות הסייבר, אך ברוסיה מכחישים את הטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully