וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: משרד המשפטים הורה להפסיק את הפעלת בתי הכלא הפרטיים

סגנית התובע הכללי הכריזה על כוונה "לסיים את השימוש בבתי כלא בבעלות פרטית", כשבוע לאחר פרסום דוח לפיו מתקנים מופרטים לא מספקים תכניות שיקום ראויות או ביטחון - ולא חוסכים בעלויות

בית הכלא בו כלוא ג'ונתן פולארד. GettyImages
ההחלטה לא חלה על בתי כלא של המדינות השונות. בית כלא בקרוליינה הצפונית/GettyImages

משרד המשפטים האמריקני הכריז היום (חמישי) על כוונתו להפסיק את השימוש בבתי כלא פרטיים – כך דווח בעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט". סגנית התובע הכללי, סאלי ייטס, העבירה מזכר שמורה לפקידי המשרד לסרב לחדש חוזי הפעלה של בתי כלא פרטיים או "להפחית באופן מהותי" את היקף החוזים עם סיום תוקפם.

לדברי ייטס, המטרה היא "להפחית – ובסופו של דבר לסיים – את השימוש בבתי כלא בבעלות פרטית". היא הוסיפה: "הם פשוט לא מספקים את אותה רמה של שירותי שיקום, תכניות ומשאבים; הם לא חוסכים בעלויות באופן ממשי; וכפי שצוין בדוחות האחרונים של לשכת התובע הכללי של המשרד, הם לא מבטיחים את אותה הרמה של ביטחון ושל בטיחות".

עוד בוואלה! NEWS:
המספר הגדול ביותר במאה שנה: אובמה המתיק את דינם של מאות אסירים
ארה"ב: שוחרר האסיר שהוחזק בבידוד לזמן הארוך ביותר אי פעם
ביקור היסטורי של אובמה בבית כלא: "הייתי יכול להיות כאן בעצמי"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בביקור היסטורי בבית כלא פדרלי, 16 ביולי 2015. רויטרס
"נזק נרחב ופגיעה פיזית". הנשיא אובמה בביקור בכלא פדרלי באוקלהומה, יולי 2015/רויטרס

הודעתה של ייטס מגיע כשבוע לאחר פרסום דוח של התובע הכללי של משרד המשפטים מייקל הורביץ, שבו נקבע כי בבתי כלא מופרטים יש שיעור גדול יותר של תקריות בטיחותיות ואלימות מבתי כלא פדרליים. הדוח קובע, בין היתר, כי בבתי כלא פרטיים, קיים שיעור גבוה יותר של תקיפות מצד אסירים, כלפי אסירים אחרים וכלפי סוהרים.

המצב במתקני הכליאה המופרטים, על פי הדוח, הובילו בשנים האחרונות ל"נזק נרחב לרכוש, פגיעה פיזית ואף למוות של סוהר", במהומה בחודש מאי 2012 בבית כלא פרטי במיסיסיפי, במחאה על מחסור בשירותי רפואה ועל איכות המזון. השימוש בבתי כלא פרטיים החל לרדת בהדרגה בשלוש השנים האחרונות, בעקבות ניסיונות ממשלתיים להכפיף אותם לתקנות פדרליות.

ההחלטה של משרד המשפטים תקף רק לבתי הכלא הפדרליים, הכפופים ללשכת בתי הכלא של משרד המשפטים. כיום, קיימים בארצות הברית 13 בתי כלא כאלה שפועלים באופן פרטי מתוך 122 בתי כלא תחת סמכות לשכת בתי הכלא, ובהם יותר מ-22 אלף אסירים – כ-12% מאוכלוסיית האסירים הכפופים למשרד המשפטים. הרשויות במדינות השונות, כמו גם סוכנויות אחרות של הממשל האמריקני, לא מחויבות כלל להחלטת משרד המשפטים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בג"ץ אסר על בתי כלא פרטיים בישראל

בשנת 2009, קבע הרכב מורחב של תשעה שופטי בג"ץ כי אסור להקים בית סוהר פרטי בישראל, מכיוון שהעברת הסמכויות לניהול בית סוהר מידי המדינה, הפועלת בשם הציבור, לידיו של זכיין פרטי, הפועל למטרת רווח, גורמת לפגיעה קשה וחמורה בזכויות האדם הבסיסיות של האסירים לחירות אישית ולכבוד האדם.

פסק הדין, שנכתב על ידי הנשיאה דורית ביניש, מבטל את החוק לתיקון פקודת בתי הסוהר מ-2004, שהתיר לראשונה להקים בית סוהר, שיופעל וינוהל על ידי תאגיד פרטי ולא על ידי המדינה. "כליאתם של אסירים בבית סוהר בניהול פרטי מביאה למצב שבו התכליות הציבוריות המובהקות של המאסר מתערבבות ונמהלות בשיקולים שאינם ממין העניין, הנובעים ממטרה כלכלית פרטית – קרי רצונו של התאגיד הפרטי שמפעיל את בית הסוהר להשיא את רווחיו הכספיים", נכתב בפסק הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully