וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שוחרר האסיר שהוחזק בבידוד לזמן הארוך ביותר אי פעם

אלברט וודפוקס, חבר לשעבר "בפנתרים השחורים", היה כלוא בתנאים קשים במשך קרוב ל-44 שנים, לאחר שהורשע בהריגת סוהר. הוא שוחרר לאחר שהסכים להפחתת חומרת אישומו, אך לא הפסיק לטעון כי הוא חף מפשע

אלברט וודפוקס ששהה בבידוד 43 שנה ישוחרר מהכלא, 9 ביוני 2015. יוטיוב, צילום מסך
וודפוקס/צילום מסך, יוטיוב

חבר "הפנתרים השחורים" לשעבר, אלברט וודפוקס, שוחרר אתמול (שישי) מהכלא בלואיזיאנה לאחר ששהה בבידוד לתקופה הארוכה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית. הוא הוחזק שם בגין פעילותו ב"שלישיית אנגולה" – הכינוי שהודבק לו ולשני שותפיו, שהובילו פרעות בכלא שהסתיימו במותו של סוהר.

שחרורו של וודפוקס בן ה-69 הותר לאחר שהסכים להפחתת חומרת אישומו להריגה, תוך שהוא מוסיף לטעון לחפותו. "אף שציפיתי להוכיח את חפותי במשפט חדש, דאגה לבריאותי בשל גילי הביאה אותי להסכים לאישומים פחותים", אמר והוסיף: "אני מקווה שאירועי היום יהוו סגירת מעגל עבור רבים".

וודפוקס סיפר כי הוא מתכנן לעלות לקברה של אמו, שמתה בזמן שהוחזק בבידוד בכלא אנגולה בלואיזיאנה. הוא לא הורשה להגיע להלווייתה. לדברי פרקליטיו, היה האסיר מרותק לתאו המבודד במשך 23 שעות ביממה, לפרקי זמן של 90 יום, מאז ה-18 באפריל 1972.

עוד בוואלה! NEWS:
החלה ספירת הקולות בנבאדה: קלינטון מובילה על סנדרס
גורמים במערכת הביטחון: "התקדמות במו"מ בין ישראל לטורקיה"
"סכנה - האויב באיראן": נשק יום הדין של חמינאי נגד המתונים

תא כלא. ShutterStock
תא כלא/ShutterStock

במהלך השנים הורשע וודפוקס בשתי ערכאות בהריגת הסוהר, אבל זכה בערעור בשני המקרים. ביוני האחרון פסק השופט ג'יימס בריידי על שחרורו ללא תנאים מגבילים, ובית המשפט הצדיק את הפסיקה בהתחשב בגילו של וודפוקס, במצבו הרפואי ובחוסר יכולתו להגן על עצמו במשפט נוסף בשל היעדר עדים. בנוסף לכך, כתב השופט שאין לו אמון "ביכולת המדינה לנהל משפט שלישי צודק, בשל דעה קדומה על וודפוקס אחרי ששהה יותר מ-40 שנה בבידוד".

שני שותפיו האחרים לאותה התפרעות בכלא מלפני ארבעה עשורים כבר אינם בבידוד: רוברט קינג זכה בערעור ושוחרר ב-2001, והרמן וואלאס שוחרר ב-2013 בשל היותו חולה. האחרון מת יומיים לאחר שחרורו מהכלא. שלושתם נעצרו לראשונה בגין מעשי שוד מזוינים.

וודפוקס כאמור היה פעיל בתנועת "הפנתרים השחורים", שנוסדה ב-1966 כדי להילחם באלימות ובאפליה גזעית מצד המשטרה. הוא ושני חבריו טענו לכל אורך הדרך כי הם חפים מפשע וכי נערכו להם משפטים לא הוגנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully