וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 43 שנה בבידוד: בית משפט הורה לשחרר אסיר אמריקני

9.6.2015 / 18:08

אלברט וודפוקס, האסיר שהוחזק הכי הרבה זמן בבידוד בארה"ב לאחר שהורשע בהריגת סוהר, ישוחרר בתנאים מגבילים בשל גילו ומצבו הרפואי. התביעה מתכוונת לערער על ההחלטה

אלברט וודפוקס ששהה בבידוד 43 שנה ישוחרר מהכלא, 9 ביוני 2015. יוטיוב, צילום מסך
טען לחפותו לכל אורך הדרך. וודפוקס/צילום מסך, יוטיוב

שופט במדינת לואיזיאנה הורה היום (שלישי) לשחרר את אלברט וודפוקס, בן 68, אסיר ששהה בבידוד בכלא מאז 18 באפריל 1972. וודפוקס הוא האסיר שהוחזק הכי הרבה זמן בבידוד בארצות הברית. הוא נאסר בגין פעילותו ב"שלישיית אנגולה" – הכינוי שהודבק לו ולשני שותפיו, שהובילו התפרעות בכלא אשר הסתיימה במותו של סוהר.

וודפוקס הורשע בשתי ערכאות בהריגת הסוהר, אבל זכה בערעור בשני המקרים. השופט ג'יימס בריידי פסק היום על שחרורו ללא תנאים מגבילים ואף קבע שלא ייערך משפט שלישי, מהסיבה כי "הליך כזה לא יהיה הוגן". עם זאת, דובר התובע הכללי בלואיזיאנה אמר שיערער על ההחלטה "במטרה לוודא שהרוצח יישאר בכלא ויישא באחריות למעשיו".

לקריאה נוספת:
בריחת הרוצחים בארה"ב: עובדת בכלא חשודה שסייעה להם
ארה"ב: עובדים בפארקים לילדים נעצרו בחשד לפדופיליה
דוח חריף של ארה"ב נגד מצרים: "פוגעת בדמוקרטיה ובזכויות אדם"

תא כלא. ShutterStock
שני חבריו לפשע יצאו מבידוד לפני יותר מעשר שנים/ShutterStock

בית המשפט הצדיק את הפסיקה בעד שחרור וודפוקס בהתחשב בגילו, במצבו הרפואי ובחוסר יכולת להגן על עצמו במשפט נוסף בשל היעדר עדים. בנוסף לכך, כתב השופט שאין לו אמון "ביכולת המדינה לנהל משפט שלישי צודק מדינה נפגע, בשל דעה קדומה על וודפוקס אחרי ששהה יותר מ-40 שנה בבידוד".

שני שותפיו האחרים לאותה התפרעות בכלא מלפני ארבעה עשורים כבר אינם בבידוד: רוברט קינג זכה בערעור ושוחרר ב-2001, והרמן וואלאס שוחרר ב-2013 בהיותו חולה. האחרון מת יומיים לאחר שחרורו מהכלא. שלושתם נעצרו לראשונה בגין מעשי שוד מזוינים.

וודפוקס היה חלק מ"הפנתרים השחורים", תנועה שנלחמה בעד זכויות שחורים, שנוסדה ב-1966 כדי להילחם באלימות ואפליה גזעית מצד המשטרה. הוא ושני חבריו טענו לכל אורך הדרך לחפותם, וטענו כי נערכו להם משפטים לא הוגנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully