וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריחת הרוצחים בארה"ב: עובדת בכלא חשודה שסייעה להם

המצוד אחר ריצ'רד מאט ודייויד סוויט שברחו מכלא מאובטח נמשך, בזמן שהרשויות מנסות להבין מדוע הם זכו להקלות בכלא, ובהן לבישת בגדים אזרחיים במקום מדי אסיר ועבודה עם כלים ששימשו אותם בבריחה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל
שני רוצחים שנמלטו מכלא במדינת ניו יורק 7 ביוני 2015. רויטרס, עיבוד תמונה
כיצד אפשרו לשני רוצחים שמרצים מאסר עולם לשהות באגף עם הקלות משמעותיות? ריצ'רד מאט/עיבוד תמונה, רויטרס

התפתחויות בפרשת שני האסירים שנמלטו מהכלא בניו יורק: על פי דיווח ב"ניו יורק פוסט", עובדת בבית הסוהר "דאנמורה" המאובטח במדינת ניו יורק, הסמוך לגבול עם קנדה, חשודה ששיתפה פעולה עם הנמלטים. האישה, ג'ויס מיצ'ל, שעובדת במתקן הכליאה מאז 2008, לימדה אסירים לתפור בגדים. גם בעלה עובד במתקן. מיצ'ל נחקרה ושוטרים ערכו חיפוש במסמכיה האישיים ואף סרקו את הפח בבית שבו היא מתגוררת עם בעלה.

המצוד הנרחב אחרי שני הרוצחים שנמלטו, ריצ'רד מאט ודייויד סוויט, נמשך בהשתתפות מאות שוטרים. השניים הפכו לאסירים הראשונים שהצליחו לברוח מהכלא ב-150 שנות קיומו.

האגף שבו שהו מאט וסוויט מכונה "יציע הכבוד" מפני שנהוגות בו הקלות שונות לאסירים. בין ההקלות, היתר ללבוש בגדים אזרחיים במקום מדי אסירים. כמו כן, באגף עובדים אסירים לצד חשמלאים ואינסטלטורים פרטיים שמוזמנים לכלא, וכך מתאפשרת להם גישה לכלי עבודה ששימשו לפי החשד את השניים בבריחה שלהם. השוטרים שחוקרים את הבריחה העלו חשד ששני הנמלטים החביאו את כלי העבודה בתיק של גיטרה.

שוטרים במדינת ניו יורק מחפשים אחרי 2 האסירים שברחו 9 ביוני 2015. רויטרס
חיפושים נרחבים אחרי שני הרוצחים שנמלטו/רויטרס

בכירים בכלא מסרבים לענות על השאלה מדוע אפשרו לשני רוצחים אכזריים שנשפטו למאסרי עולם לשהות באגף המקנה הקלות. מאט, בן 49, הורשע בעינוי, בהריגה ובביתור הגופה של הבוס שלו לשעבר. סוויט, בן 34, רצח ביריות סגן שריף במהלך שוד.

ההקלות האלה צפויות להשתנות בשל ביקורת גדולה על מתקן הכליאה. "אם הם היו בורחים במדי אסירים, לתושבים היה הרבה יותר קל לזהות אותם ולהזעיק את המשטרה", אמר מקור משטרה ל"ניו יורק פוסט".

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו מביט לחור ששימש את האסירים הנמלטים 9 ביוני 2015. רויטרס
מושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו מביט לבור דרכו הנמלטים ברחו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully