וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות המקדימות: טראמפ וקלינטון ניצחו, בוש פרש מהמרוץ לנשיאות

בקרוליינה הדרומית, טראמפ מוביל ב-10% על רוביו - שזכה רק לשתי עשיריות האחוז יותר מקרוז. ג'ב בוש זכה לאחוזי תמיכה בודדים והודיע על השהיית הקמפיין. קלינטון גברה על סנדרס בנבאדה, בפער קטן של 5.5%, וקראה: "האמריקנים רעבים לפתרון אמיתי"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות, דונלד טראמפ, ניצח הלילה (ראשון) את יתר המועמדים הרפובליקנים בפער משמעותי בבחירות המקדימות שנערכו בקרוליינה הדרומית. כמו כן, מדיווח על 95% מהתוצאות באספות הבחירות של המפלגה הדמוקרטית עולה כי הילרי קלינטון ניצחה את המועמד ברני סנדרס בבחירות המקדימות שנערכו בנבאדה בפער של 5.5%.

טראמפ זכה ב-32.5%. אחריו, עם 22.5%, נמצא מרקו רוביו, ופחות משני עשיריות האחוז אחריו, עם 22.3%, נמצא טד קרוז. יתר המועמדים - ג'ון קייסיק ובן קרסון - זוכים באחוזים בודדים. במרוץ הדמוקרטי, שרת החוץ לשעבר קלינטון זכתה ב-52.7%, בעוד שהמועמד הסוציאליסט זכה ב-47.2% מקולות הבוחרים.

עוד בנושא:
תיעוד המעצר שעשוי לסייע לסנדרס לכבוש את המיעוטים בארה"ב
סקר בארה"ב: סנדרס לראשונה מוביל על קלינטון ברמה הארצית
האפיפיור נגד טראמפ: "אדם שמתכנן חומות בגבול הוא אינו נוצרי"

דונלד טראמפ לאחר ניצחונו בבחירות המקדימות בקרוליינה הדרומית, פברואר 2016. רויטרס
טראפ בנאום הניצחון, הלילה/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המועמד ג'ב בוש, שזכה לאחוזי תמיכה בודדים, הודיע כי הוא פורש מהמרוץ לנשיאות. הבן לשושלת בוש המכובדת, שעד לפני כמה חודשים נחשב לבעל סיכויים גבוהים לעמוד בראש המפלגה, אמר מול קהל תומכיו המאוכזב: "תושבי איווה, ניו המפשייר וקרוליינה הדרומית הכריעו, והלילה אני משהה את הקמפיין". הוא הודה לסנאטור מקרוליינה הדרומית לינדזי גרהאם, שפרש אף הוא מהמרוץ לאחרונה, על תמיכתו ובירך את יתר המועמדים. הוא הוסיף והודה לאשתו שעמדה לצדו במהלך כל הקמפיין ואמר: "הלילה, אני אשן עם חברתי הטובה ביותר, אהבת חי".

הילרי קלינטון בנאום בלאס וגאס לאחר ניצחונה בבחירות המקדימות בנבאדה, פברואר 2016. רויטרס
"זהו הניצחון שלכם". קלינטון בנאום לאחר הניצחון בנבאדה/רויטרס

בנאום הניצחון שלו, הודה טראמפ לבוחרים ואמר: "כשאתה מנצח, זה נפלא". הוא בירך את את יריביו, אך הדגיש: "מחר אני חוזר למלחמה". הוא אף הביע ביטחון בניצחונו בבחירות המקדימות הבאות, שיערכו בנבאדה בעוד כשבוע. "חברים, בוא ננצח בגדול בנבאדה", אמר וחזר על סיסמת הבחירות שלו: "בואו נהפוך את אמריקה שוב למעולה". הוא לא הזכיר את פרישתו של בוש, שבו התנגח שוב ושוב במהלך העימותים הרבים של המפלגה.

ג'ב בוש מודיע על פרישתו מהמרוץ לנשיאות ארצות הברית בקרוליינה הדרומית, פברואר 2016. רויטרס
הודיע על פרישתו מהמרוץ. בוש, הלילה/רויטרס
הילרי קלינטון ובעלה ביל לאחר הניצחון בבחירות המקדימות בנבאדה, פברואר 2016. רויטרס
קלינטון ובעלה ביל לאחר הניצחון/רויטרס

קלינטון, מצדה, הודתה בטוויטר שלה לתומכיה בנבאדה. "לכל מי שצץ בכל פינה של נבאדה עם נחישות: זהו הניצחון שלכם. תודה לכם", כתבה. בהמשך נשאה קלינטון את נאום הניצחון מול קהל תומכים בלאס וגאס. "היו כאלה שהטילו ספק בניצחוננו, אך אנו לא פקפקנו אחד בשני", אמרה בפני הקהל המריע. "זהו הקמפיין שלכם". לדבריה, לאמריקנים יש "זכות לכעוס, אך עליהם גם להיות רעבים לפתרון אמיתי. דמיינו עתיד שבו אף ילד אמריקני לא יחווה אפליה".

סנדרס הודה בהפסדו, וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "אני רוצה להודות לתושבי נבאדה על התמיכה שהעניקו לי, שתדחוף אותי קדימה בהמשך הדרך". לדבריו, "אני גאה מאוד בקמפיין שניהלנו. לפני חמישה שבועות פיגרנו ב-25% וסיימנו בבחירות צמודות ביותר". לאחר מכן הוא נאם בפני תומכיו, ואמר כי שוחח עם קלינטון ובירך אתוה על הניצחון. "אני גאה בעובדה שהבאנו צעירים רבים ואנשים עובדים לתוך התהליך הפוליטי, ואנו מאמינים כי יש לנו רוח גבים לקראת 'סופר טיוזדיי'", אמר בהתייחסו לבחירות המקדימות שיערכו ב-1 במרץ ב-13 מדינות.

ברני סנרס לאחר הפסדו בבחירות המקדימות בנבאדה, פברואר 2016. רויטרס
"גאה מאוד בקמפיין". סנדרס, הלילה/רויטרס

על אף הניצחון של קלינטון, מדובר בזינוק משמעותי לסנדרס, שכן רק לפני חודשיים ניבאו הסקרים בנבאדה פער של יותר מ-30% לטובת קלינטון. המועמד הסוציאליסט הצליח בשבועות האחרונים לגייס רבים מקולות המיעוטים ולפגוע בתמיכה בקלינטון המתבססת על קהל זה. לכן, בעוד קלינטון ערכה עצרת בחירות ענקית בקזינו בלאס וגאס, סנדרס הגיע לעיירה הצפונית אלקו, שבה רק 20 אלף תושבים. האסטרטגיה של סנדרס נבעה מהעובדה שלפי שיטת הבחירות במדינה קיים כוח משמעותי גם לאזורים בעלי אוכלוסייה דלילה.

(עדכון ראשון: 23:12)

הבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית בנבאדה ארצות הברית, 20 בפברואר 2016. AP
קלינטון בסביבת הבוחרים בנבאדה/AP
המועמד דונלד טראמפ בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית בדרום קרוליינה, ארצות הברית, 20 בפברואר 2016. רויטרס
יתרון שלא משאיר מקום לספק. טראמפ בקרוליינה הדרומית במהלך הבחירות המקדימות/רויטרס
הבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית בנבאדה ארצות הברית, 20 בפברואר 2016. AP
סנדרס ותומכיו במהלך יום הבחירות בנבאדה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully